Nordøstgrønlandsekspeditioner, billeder?
Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 13-11-02 16:25

Hej ng.
Da der mig bekendt ikke findes nogen geografi-gruppe,
prøver jeg lykken med at spørge her.

Det drejer sig om Nordøstgrønland. I diverse beretninger fra
ekspeditioner nævnes altid en masse lokaliteter, som det kunne
være spændende at se billeder af. Store Koldewey Ø, Dove Bugt,
Teufelkap, Nioghalvfjerdsfjorden, Mallemukfjeld, Nordostrundingen
o.s.v.

Er der nogen som ved hvor sådanne billeder kan findes?
Herluf Holdt, DK-3140

Fra : Erik Daugaard

Dato : 13-11-02 23:55

Hej Herluf.
Dette link har ikke ret meget at gøre med det du søger, idet det er fra
sydvest-grønland. MEN...der er mange flotte billeder fra Narsaq og omegn.
Prøv at lægge mærke til hvordan mange af indbyggerne ser ud til at have
europæere ( eller nordboer ?) i blodet.
http://www.greenland-guide.dk/narsaq-foto/default.htm

Mvh. Erik D

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 15-11-02 21:04

Erik Daugaard wrote:
> Hej Herluf. [...] MEN...der er mange flotte billeder fra
> Narsaq og omegn. [...]

Tak. Billeder fra Grønland kan jeg ikke få nok af. Nogle af
dem er endda særdeles nye. Og det er ikke blevet mørk nat
syd for polarcirklen endnu. Nu er det bare om der også
findes nogle fra Nordøstgrønland.
Herluf Holdt, DK-3140