Musik til Jon ?
Fra : Thomas H.

Dato : 13-11-02 10:29

Så lige noget af Popstar i går, hvor de sagde at
Søren Rasted allerede i April var gået i gang med
at skrive numre til den nye popstars plade.
Kan man egentlig skrive 10 numre, som både
skal kunne synges af kvinde og mand???
Eller var det mon bestemt på forhånd, at det
skulle være en fyr der skulle vinde?

I øvrigt ærger det mig sgu lidt, at lige
netop Søren Rasted, som jeg har kæmpe stor
respekt for, er blandet ind i det latterlige
koncept ...I sær når de nu har valgt en
der ikke kan synge, for gud hvor lød det
da rædselsfuldt det man hørte i går!

Og dog, for en plade med Julie eller Christine, med
numre skrevet af Aqua-Søren ville til gengæld
nok have været guf

Thomas H. - www.thhe.dk

Fra : Jacob E

Dato : 13-11-02 11:27

"Thomas H." <thhe@sol.dk> wrote in message

> [...]
> Kan man egentlig skrive 10 numre, som både
> skal kunne synges af kvinde og mand???
> Eller var det mon bestemt på forhånd, at det

Hmmmmmmm....... Tankevækkende!!

Jacob E

Fra : N/A

Dato : 13-11-02 19:19

Fra : Thomas H.

Dato : 13-11-02 19:19

"Jacob E" <not@realadress.ok> skrev i en meddelelse

> Nu husker jeg det sådan, at Søren Rasted blev spurgt om han ville skrive
én
> sang til Flopstars. Men det var vist på eget initiativ at han skrev flere.
> Jeg går ud fra at han ejer rettighederne selv, så hvis det nu _var_ blevet
> en kvindelig vinder, behøvede de jo for så vidt ikke at bruge de andre
> sange, og Søren kunne så bruge dem i andre sammenhænge.

Hmm ja det er nok ikke nogen dårlig teori!
Selvom jeg dog ikke tror at nogle kommer ind,
og får nogen som helst rettighed i det projekt,
men måske...

> At jeg så personligt har en teori om, at Jon allerede meget tidligt i
> konkurrencen var udpeget som vinder er noget andet...

Me2

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 14-11-02 12:28

> én
>
> Hmm ja det er nok ikke nogen dårlig teori!
> Selvom jeg dog ikke tror at nogle kommer ind,
> og får nogen som helst rettighed i det projekt,
> men måske...

Arh, mon ikke Søren Rasted for sin del af kodaen? Han afgiver formentlig
20-30% til en manager, men jeg tror ikke du skal regne med, at han har givet
afkast på alle sine rettigheder, hvilket i øvrigt også ville være ulovligt,
da han vel er medlem af koda. Derudover er der næppe nogen, som har frataget
Jon, Søren og deres sessionmusikere deres retssikrede Gramex-rettigheder -
det er mig bekendt også ulovligt.

/Ulrik.

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 13-11-02 17:06

"Thomas H." <thhe@sol.dk> skrev i news:OXoA9.2604$HU.335515
@news010.worldonline.dk:

> [...]
> Søren Rasted allerede i April var gået i gang med
> at skrive numre til den nye popstars plade.
> Kan man egentlig skrive 10 numre, som både

Naturligvis - ikke noget problem. Det kan være at man skal
transponere til en mere passende toneart (alt efter kvindens/mandens
naturlige toneleje), men det skal man også tit alligevel (der er fx
stor forskel hvis det samme nummer synges af eksempelvis Freddie
Mercury eller af Leonard Cohen (´forskellen her ville være ca. 2,5
oktav

Det nummer de sad og øvede på 2 guitarer (og hvor Jon tydeligt var
nogle tiendedele fra de rene toner var fx, som jeg forstod
samtalen, netop et forsøg i en ny toneart. Jeg ved ikke hvad den
"gamle" var, men man havde flyttet den til E.

> [...]
> respekt for, er blandet ind i det latterlige
> koncept ...I sær når de nu har valgt en
> der ikke kan synge, for gud hvor lød det

Hmmmm..... jeg synes personligt at Aqua-numrene var dybt debile,
hvorimod de sange han havde skrevet til Popstars var OK popnumre.
Hvert eneste af dem vi hørte var væsentlig bedre end langt de fleste
grand-prix-numre vi hører hvert år

> Og dog, for en plade med Julie eller Christine, med
> numre skrevet af Aqua-Søren ville til gengæld
> nok have været guf

Min favorit var hende der forholdsvis hurtigt stoppede af egen fri
vilje - hed hun Linda?

Fra : Thomas H.

Dato : 13-11-02 19:19

"Bjørn Løndahl" <usenet@_FJERN_londahl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> stor forskel hvis det samme nummer synges af eksempelvis Freddie
> Mercury eller af Leonard Cohen (´forskellen her ville være ca. 2,5

Ja rent teknisk er det selvfølgelig muligt, men jeg tænker
mere rent tekstmæssigt, og selve det man som tekst- og
sangskriver vil have ud af sangen.
...og hvis man vil det helt store, vælger man jo nok
en der kan synge, men alligevel..

> Det nummer de sad og øvede på 2 guitarer (og hvor Jon tydeligt var
> nogle tiendedele fra de rene toner

Ja det lød meget lidt godt

> Hmmmm..... jeg synes personligt at Aqua-numrene var dybt debile,
> hvorimod de sange han havde skrevet til Popstars var OK popnumre.

Som jeg har skrevet i et andet svar, det er nok ikke særlig
velset i musiksammenhæng, at være imponeret af Aqua,
men det er jeg altså...
Aquarius er utrolig godt produceret synes jeg.
Og om du kan lide Aqua eller ej, så har de altså klaret
det rimelig godt

> Min favorit var hende der forholdsvis hurtigt stoppede af egen fri
> vilje - hed hun Linda?

Hende den lyshåret?
Jeg synes hun ændrede numrene FOR meget, selvom det
kræver stort mod og dygtighed

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 14-11-02 13:42

Min favorit var helt klart Julie, som havde en suverænt sexet stemme (og
et i øvrigt lige så godt udseende, men hvad pokker).

Ifølge den sidste voteren i Flopstars havde Julie alle
kvalifikationerne, mens Jon var en der skulle arbejdes hårdt med (han
tåler ikke stress, han kan ikke danse, han er usikker, han rammer ikke
altid tonen osv osv)

Alligevel vandt Jon.

Ergo må det på forhånd være besluttet, at vinderen skulle være hankøn.
Nu var sidste års Flopstars jo også rent pigeshow.

Og nej, hans stemme er sgu da ikke noget specielt...???

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 14-11-02 17:35

Jørn Ibsen wrote:
> Min favorit var helt klart Julie, som havde en suverænt sexet stemme
> (og et i øvrigt lige så godt udseende, men hvad pokker).

Og hvordan tror du Julie ville have passet ind i Popstarskonceptet?
Præsentation og stil ala EyeQ, Spice Girls, Jennifer Lopez og lignende
"poptøser"???

Vi har meget svært ved at se Julie proppet ned i den kasse.
Hun ville komme mere til sin ret, i sin helt egen stil..noget med noget mere
klasse over, noget mere sofistikeret end Popstars-konceptet.

> [...]
> kvalifikationerne, mens Jon var en der skulle arbejdes hårdt med (han
> tåler ikke stress, han kan ikke danse, han er usikker, han rammer ikke

Formentligt fordi Jon er nemmere at modelere til at passe ind i konceptet
for en popstjerne.
Pop er jo bare pop...det er ikke "kunst".

> Ergo må det på forhånd være besluttet, at vinderen skulle være hankøn.
> Nu var sidste års Flopstars jo også rent pigeshow.
> Og nej, hans stemme er sgu da ikke noget specielt...???

Hvor er der liiiige en anden dansk fyr der synger bedre og i samme popstil?
Hvor er der liiige en dansk sanger der har udseende til at have samme appel
til unge poptøser?
( Søren Huus fra Saybia.....? Malk de Kojn? Junior Senior?....aaarrrhh, nej
vel?)

/ Søren og Anette

PS...Vi havde heller ikke Jon som favorit, men Charlie. Han passede heller
ikke ind i konceptet men har en totalt fed stemme....

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 14-11-02 18:52

> [...]
mere
> klasse over, noget mere sofistikeret end Popstars-konceptet.

Jeg forstår ærlig talt ikke den udbredte fascination af Julie. Hun synger
rent, frasere teknisk overbevisende og laver generelt ingen fejl; dermed har
man en ret forudsigelig sangerinde, som næppe overrasker. Julie har bestemt
en flot stemme og jeg skal ikke afvise, at hun bliver til et eller andet,
men jeg vil hellere høre én med noget på hjertet, end én der bare er teknisk
velfunderet. Jon har noget i stemmen, som man ikke hører hver dag i Danmark,
hvilket Søren Sko også pointerede flere gange. For min skyld må han gerne
synge falsk i ny og næ, præcis som en gammel guitarforstærker gerne må
støje.

> Formentligt fordi Jon er nemmere at modelere til at passe ind i konceptet
> for en popstjerne.
> Pop er jo bare pop...det er ikke "kunst".

Ja, og fordi Jon har den grad af mystik, som Julie fuldstændig mangler. Hun
er som en åben bog, hvilket jeg bestemt ikke synes er til hendes fordel. Hun
sang og opførte sig ens fra start til slut. Desuden læser hun til læge og
det er der sikkert flere penge i i længden

> [...]
appel
> til unge poptøser?
> ( Søren Huus fra Saybia.....? Malk de Kojn? Junior Senior?....aaarrrhh,

Se der er vi enige. Jon er perfekt til konceptet og var en klar vinder. En
plade med Julie havde været en kedelig, men enorm ren og overbevisende
plade. Så kan man jo selv vælge, hvad man er mest til.

/Ulrik.

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 17-11-02 19:51

"Thomas H." <thhe@sol.dk> skrev i news:aqu4vk$ifm$3@sunsite.dk:

> Ja rent teknisk er det selvfølgelig muligt, men jeg tænker
> mere rent tekstmæssigt

Det er vel i hovedsagen blot at ændre et "her" til "him", "she" til
"he" og lignende

> og selve det man som tekst- og sangskriver vil have ud af sangen.

Ja, jeg forstår godt hvad du mener, og du har måske også ret langt
hen ad vejen. Jeg havde selv samme indstilling (jeg var *måske* lidt
selvhøjtidelig? i gamle dage, men virkeligheden viste sig at
være nemmere end teorien. Kris Kristofferson skriv omkring
slutningen af 60'erne (vist nok sammen med Fred Foster) en sang der
hed "Me and Bobby McGee", som er en meget personlig sang om et
menneske Kris kendte og havde tilbragt en del tid sammen med på "de
vilde vover". Den var ret OK. Året efter (ca.) udkom den sidste LP
med Janis Joplin inden hun døde (Pearl), og her er den absolut mest
forrygende udgave af samme nummer - og altså sunget af en kvinde.
Det overbeviste mig om at jeg var galt på den i min opfattelse. (OK
- senere er der udgivet et hav af slatne udgaver, bl.a. en med
Olivia Newton John).

> Som jeg har skrevet i et andet svar, det er nok ikke særlig
> velset i musiksammenhæng, at være imponeret af Aqua,
> men det er jeg altså...

Your choice og det er velset eller ej er totalt ligegyldigt, det
har du helt ret i!

> Aquarius er utrolig godt produceret synes jeg.

Det tror jeg også du har ret i - jeg har bare den samme indstilling
til musik som til EDB: Garbadge in - garbadge out. Altså: Noget
halvtalentløst musik bliver ikke bedre musik af at være
velproduceret, det bliver blot lettere at høre på

> Og om du kan lide Aqua eller ej, så har de altså klaret
> det rimelig godt

Utvivlsomt - men det er et parameter der for mig er dybt
uinteressant. JodleBirge har også klaret sig fint, og er blevet
millionær på at hmmmm.... OK: optræde. Det gør ham jo ikke til
hverken en stor sanger, musiker eller performer, det anskueliggør
blot hvor mange Åge'r (og specielt Ågeinder) der er i DK.

> Hende den lyshåret?

Jep!

> Jeg synes hun ændrede numrene FOR meget, selvom det
> kræver stort mod og dygtighed

Kopinumre uden "eget liv" er ligemeget...

Fra : Malene

Dato : 15-11-02 21:09

> [...]
> stor forskel hvis det samme nummer synges af eksempelvis Freddie
> Mercury eller af Leonard Cohen (´forskellen her ville være ca. 2,5

Det er bare ikke alle sange det kan lade sig gøre at transponere
succesfuldt - medmindre det er en rigtig dygtig sange selvfølgelig. Jeg har
fx aldrig hørt en pige synge "Smells Like Teen Spirit" så det lød godt.

Men ingen har jo hørt de andre sange fra Jons album - mange af sangene kan
garanteret både synges af piger & drenge (her tænker jeg tekstmæssigt)

Malene

Fra : James Olsen

Dato : 15-11-02 21:49

"Malene" <malene@raptus.dk> wrote in message

> [...]
har
> fx aldrig hørt en pige synge "Smells Like Teen Spirit" så det lød godt.

Det kan da ellers ikke blive meget være end når Kurt Cobain synger/sang den!

> Men ingen har jo hørt de andre sange fra Jons album - mange af sangene kan
> garanteret både synges af piger & drenge (her tænker jeg tekstmæssigt)

Måske.

Mvh
James.

---

Fra : prop

Dato : 16-11-02 15:40

"Malene" <malene@raptus.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har
> fx aldrig hørt en pige synge "Smells Like Teen Spirit" så det lød godt.

Tori Amos?

Fra : Ukendt

Dato : 17-11-02 14:31

> Men ingen har jo hørt de andre sange fra Jons album - mange af sangene kan
> garanteret både synges af piger & drenge (her tænker jeg tekstmæssigt)

"I just want to be a man" ??

Fra : Olsen

Dato : 18-11-02 14:58

"Burligum" <Burligum> wrote in message

> "I just want to be a man" ??

I Just want to be a WOman - hvorefter resten af den kønsløse tekst både
rimer og passer....

Fra : Brian M-I

Dato : 13-11-02 10:49

Hejsa
Nu ved jeg ikke om det er mig der har været lidt uopmærksom eller
noget....men de sange som pigerne sang til allersidst....det var da en anden
end den Jon sang. Så jeg forstår det sådan at der var skrevet forskellige
sange til henholdsvis en mandlig og en kvindelig solist.

Fra : Troels

Dato : 13-11-02 12:33

> [...]
> end den Jon sang. Så jeg forstår det sådan at der var skrevet forskellige
> sange til henholdsvis en mandlig og en kvindelig solist.

Det tænkte jeg også, men på den anden side. Mon ikke det ville være lidt
halv pebret at få Søren Raasted til at bruge tid på at skrive 10 numre som
ikke ville blive brugt hvis det blev en kvindelig solist?

/Troels

Fra : N/A

Dato : 13-11-02 19:19

Fra : Thomas H.

Dato : 13-11-02 19:19

"Mads Lund" <usenet@mads_fjerndetteher_lund.dk> skrev i en meddelelse
> "Thomas H." <thhe@sol.dk> wrote in message

> Ja, for Søren er jo kendt for at have skrevet til nogle af de største
> stemmer herhjemme.
> For eksempel René Dif... ;)

Tjaaa det er nok ikke særlig velset i musiksammenhæng,
at være imponeret af Aqua, men det er jeg altså...

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 14-11-02 12:43

> Tjaaa det er nok ikke særlig velset i musiksammenhæng,
> at være imponeret af Aqua, men det er jeg altså...

Sikkert ikke blandt alle de folk, som tror på deres eget talent, men trods
det modtager afslag på afslag... Har man bare lidt indsigt i musik,
musikhistorie og arrangementer, vil man nemt kunne se, at Aqua har været
noget unikt i dansk musik. De er blandt de mest sælgende danske kunstnere
nogensinde og formåede i modsætning til stort set alle andre at ramme
ungdommen ikke bare i Danmark, men i det meste af verden. Aqua var
nyskabende på samme niveau som andre nyskabende kunstnere. Punkmusikken var
et oprør mod det mere arrogante glamrock - europop var et oprør mod det
mere "fornemme" og storslåede '80-pop, hvor sangerinde og sangere gjorde,
hvad de kunne, for at imponere med sangteknikker, og i skyndingen havde
travlt med at forsøge at overgå hinanden. Aqua vil for altid være en del af
dansk musikhistorie, for det de har gjort. Om man kan li' deres musik eller
ej, er så for så vidt mindre vigtigt. Jeg gad ikke købe deres plader, men
kan da sagtens se deres styrke.

/Ulrik.

Fra : Jacob E

Dato : 14-11-02 15:15

"Ulrik Lauritzen" <ulau98@FJERN_DETTE12mail.dk> wrote in message
> [...]
> noget unikt i dansk musik. De er blandt de mest sælgende danske kunstnere

Blandt?? Hvem har da solgt mere??

Jacob

Fra : Karina Hjorth

Dato : 14-11-02 15:21

> Blandt?? Hvem har da solgt mere??

Well.... MLTR har også solgt RIGTIG meget.... Det hører man bare ikke så
meget om, fordi det hovedsageligt er i Asien.

Karina

Fra : Jacob E

Dato : 14-11-02 17:42

"Karina Hjorth" <khjorth@oncable.dk> wrote in message

> Well.... MLTR har også solgt RIGTIG meget.... Det hører man bare ikke så
> meget om, fordi det hovedsageligt er i Asien.

MLTR har solgt MANGE plader i Asien, men ikke mange andre steder. Aqua har
solgt MANGE plader i Asien, og mange andre steder.... catch my drift?

Jacob

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 17-11-02 20:02

> Blandt?? Hvem har da solgt mere??

Det kommer vel an på om du definerer "solgt" som CD-salg eller mere
virtuelt musik-salg.

Niels W. Gade er vist den der har solgt mest indtil videre...

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 17-11-02 20:00

"Ulrik Lauritzen" <ulau98@FJERN_DETTE12mail.dk> skrev i

> [...]
> lidt indsigt i musik, musikhistorie og arrangementer, vil man
> nemt kunne se, at Aqua har været noget unikt i dansk musik.

?????????????????

> De
> er blandt de mest sælgende danske kunstnere nogensinde og
> formåede i modsætning til stort set alle andre at ramme
> ungdommen ikke bare i Danmark, men i det meste af verden.

"Ramme ungdommen"? Det lyder som en helt ny musikstil, en helt ny
oplevelse eller lign. Aqua tog et ældgammelt koncept (deres stil -
når vi ser bort fra de "moderne" trommer osv.) er på ingen måde
unik, men kan høre i masser af numre tilbage fra 60'erne of frem
(måske endda også 50'erne). De lavede simpelt hen "bare" et
tilfældigt hit, en af dem der umulige at forudse.

> Aqua var nyskabende på samme niveau som andre nyskabende
> kunstnere.

100% uenig - der er *intet* nyskabende i Aqua's musik!

> [...]
> '80-pop, hvor sangerinde og sangere gjorde, hvad de kunne, for
> at imponere med sangteknikker, og i skyndingen havde travlt med

Bestemt - men Aqua har sgu da aldrig været eller blot lænet sig op
ad punk - Aqua er var rendyrket pop i ung stil.

> Aqua vil for altid være en delaf dansk musikhistorie, for det de
> har gjort.

Formodentlig - men alene på grund af deres salgstal, som jo i øvrigt
døde i næsten lige så stejl kurve som de startede.

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 18-11-02 23:18

Bjørn Løndahl <usenet@_FJERN_londahl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3dd7e74d$1@news.securix.dk...
> [...]
>
> Formodentlig - men alene på grund af deres salgstal, som jo i øvrigt
> døde i næsten lige så stejl kurve som de startede.

Okay.

Fra : N/A

Dato : 15-11-02 21:01

Fra : Malene

Dato : 15-11-02 21:01

> Jeg er ikke meget for at indrømme det, men det jeg hørte af numrene lød
> faktisk godt. Synd at de ellers så gode sange skal ødelægges af en dårlig
> sangstemme som Jons!
>
> Mvh
> James.

Jeg bliver nødt til at spørge: HVORFOR syntes alle at Jon har sådan en
dårlig stemme? Han kan synge rent, han har en forhodlsvis kraftig stemme som
er let at genkende, og han har også en ret god teknik i betragtning af at
han er 17, og nok ikke har den store sangtræning hjemmefra: Prøv lige at
komme med ét seriøst argument for at han har en dårlig sangstemme, andet end
at det ikke falder i personerne i denne gruppes smag!!!

Malene

Fra : James Olsen

Dato : 15-11-02 22:03

> [...]
end
> at det ikke falder i personerne i denne gruppes smag!!!

Malene, please try not to cry!
Nej seriøst, så mener jeg, ud fra de klip jeg har hørt fra tv, at han har
problemer med at ramme tonerne rigtigt, når det er live. At det måske lyder
nogenlunde på cd, så skyldes det jo det faktum, at man der kan "snyde" med
tingene. Også det faktum at hans optræden ved det show, hvor vinderen af
Popstars blev afsløret, var singback, tyder ikke på, at der er specielt
meget tillid til hans live sangstemme.
At han kun er 17 er selvfølgelig en lille undskyldning, men så igen har vi
jo set og hørt utallige sangere/sangerinder, som bare har det rene talent og
ikke har behøvet at få skolet deres sangstemmer specielt meget før, at de
har kunnet optræde live uden at publikum har fået krampe i tæerne. Sådan et
talent tror jeg desværre ikke, Jon besidder!

Mvh
James.

---

Fra : Malene

Dato : 17-11-02 16:36

> Malene, please try not to cry!

- Hvis jeg gør det, er det da af sorg over visse menneskers snæversynethed
.....:)

> [...]
et
> talent tror jeg desværre ikke, Jon besidder!

- Der findes jo tonsvis af såkaldte "kunstnere" som ikke dur til en dyt
live, og i det hele taget har problemer me at synge rent - både her i DK og
i udlandet. Men sjovt nok sælger de tonsvis af plader....! Og "Popstars"
giver sig jo ikke ud for noget andet end det faktisk er: et program der vil
finde en person som har de rette kvaliteter der skal bruges til at "bygge"
en stjerne. Selv de folk som rent faktisk har arbejdet sig op i
musikverdenen, skal da også have træning og øvelse på tusindvis af livejob,
og masser af studietid før de føler sig sikre, og Jon lavede i TV sin første
liveoptræden nogensinde - på landsdækkende TV med hundredevis af tilskuere -
de har vel ville sikre sig at alt gik vel, derfor var det vel playback
(misforstå mig ikke, jeg syntes at playback er for elendigt) - men han har
nu engang hvad der skal til for at skabe en popstjerne efter samme model som
mange andre - det kan man ikke komme udenom ...

Malene

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 24-11-02 18:06

> [...]
> til en dyt live, og i det hele taget har problemer me at synge
> rent - både her i DK og i udlandet. Men sjovt nok sælger de

Ja - og der bliver også solgt en helvedes masse usunde, oppumpede
men billige fødevarer - er det mon fordi kvaliteten er i top eller
fordi folk er dumme/nærige/fattige?

> [...]
> men han har nu engang hvad der skal til for at skabe en
> popstjerne efter samme model som mange andre - det kan man ikke

Du er jo inde på noget af det helt rigtige: Rigtige "kunstnere" får
rutine og know-how ved at spille et utal af steder i ofte mange år,
inden de er gode nok til en pladekontrakt. Hvis de synger pivende
falsk osv., når de selvfølgelig aldrig i nærheden af kontrakten (md
mindre de hedder Sussi & Leo), for de er allerede kasseret af
publikum længe før.

Problemet med sådan noget pseudo-suppe som popstars er jo, at man
prøver at gå den modsatte vej. Det ville svare til at man ansatte en
mand som ingeniør direkte fra 9. klasse på Sdr. Fjært folkeskole, og
i takt med at han blev sat til at kontruere et par broer og en ny
mole, fik han lidt aftenundervisning i faget.

--
Venligst Bjørn

Fjern "_FJERN_" i min email-adresse
Ting til salg: <hhtp://salg.4952.dk>

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 15-11-02 22:32

"Malene" <malene@raptus.dk> wrote:

>Jeg bliver nødt til at spørge: HVORFOR syntes alle at Jon har sådan en
>dårlig stemme? Han kan synge rent,

Kan han? I popstars-udsendelserne synes jeg ikke han sang rent og det
var især tydeligt i det nummer han endte med at udgive som første
single hvor der er hurtige skift mellem toner.

>Prøv lige at
>komme med ét seriøst argument for at han har en dårlig sangstemme, andet end
>at det ikke falder i personerne i denne gruppes smag!!!

Fordi han ikke synger rent. Men det kan man naturligvis korrigere i et
studie - enten teknisk eller ved at gentage småbidder af sangen så
mange gange at han rammer rent. Og ved koncerter er der jo playback.

Popstarts handler som der er talt om ikke om at finde den bedste
sanger men om at finde den bedste person til konceptet. Og det tror
jeg de såmænd også de har gjort. Jon var ikke engang i top-10 over de
bedste sangere efter min vurdering (af det man har kunnet høre i
udsendelserne).

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 17-11-02 21:08

"Malene" <malene@raptus.dk> skrev i

> Jeg bliver nødt til at spørge: HVORFOR syntes alle at Jon har
> sådan en dårlig stemme?

Det har han vel heller ikke - men smag og behag...

> Han kan synge rent

????

> han har en forhodlsvis kraftig stemme som er let at genkende

Jeps

> og han har også en ret god teknik i betragtning af at han er 17,
> og nok ikke har den store sangtræning hjemmefra

Jeg må nok indrømme at jeg ikke bruger den slags betragtninger i mit
musikvalg. ("Det var en fed guitarsolo i betragtning af at hans
guitar ikke stemte" og lignende dur ikke som undskyldninger

> Prøv lige at komme
> med ét seriøst argument for at han har en dårlig sangstemme,
> andet end at det ikke falder i personerne i denne gruppes
> smag!!!

Han var IMHO ikke den med en bedte (eller næstbedste) stemme i
Popstars. Det man mest debatterer er jo hvorfor han vandt.