Please, konfirmer mig i at jeg gør det rig~
Fra : Pernille Lauridsen

Dato : 13-11-02 09:44

Forhistorien:
Vi har siden foråret haft 3, åbenbart, fertile hunkatte gående i vores
carport og have. Vi bor langt ude på landet, og de stammer sikkert fra en
eller flere af de nærliggende gårde.
Den røde og mest tamme af kattene fik 4 flotte killinger i slutningen af
juni. Vi kunne selvfølgelig ikke lade være med at fodre både hende og
killingerne. Især i håb om at kunne tæmme killingerne så meget, at vi kunne
finde gode hjem til dem.
Men da killingerne var ca. 8 uger gamle, forsvandt den røde mor, og vi har
ikke set hende siden. De 2 af killingerne blev afsat til nogen søde
mennesker i Kbh., som er meget glade for dem. Men de sidste 2 har vi
forgæves forsøgt afsat, både på dk.marked.privat.dyr og via Gul&Gratis. Mere
om det senere i dette "brev"
Den sorte hunkat kom med 3 killinger for snart 15 uger siden. De yndigste
perserblandinger, gætter jeg.
En flot langhåret med typisk perseransigt. Jeg kunne godt bildes ind at den
var ægte perser, hvis det ikke lige var fordi jeg kendte moderen. Så er der
en korthåret udgave af den langhåret, nærmest en exotic *S* Den sidste
ligner bare en flot huskat (Stor, sort og med hvide poter)
Den sidste hunkat (Grå) ser vi ret sjældent. Vi ved bare at hun er her pø om
pø. Hun havde også 3 killinger i sommers, men 2 døde ret små og den sidste
har vi ikke set, siden den var ca. 10 uger.

Nutid:
Eftersom vi ikke har kunne afsætte flere killinger, heller ikke de
langhåret, er vi blevet nød til at krybe til korset, og ringe til kommunen
og dyrehospitalet, og vi startede igår, med at sætte fælder op.
Vi har fået tilladelse til at få 2-3 neutraliseret og genudsat her, hvor vi
så skal være foderværter. Resten vil dyrlægen se om det er muligt at finde
nye hjem til. Dvs. først og fremmeste skal det checkes om de kan tæmmes (Det
tror jeg) og at de er raske (De virker sunde nok, og jeg har fået ormekur i
dem).
Igår fangede vi den røde's 2 killinger, og her til morgen gik den sorte og 2
af hendes killinger i hver deres fælde.
Så nu mangler vi bare den langhåret killing og den grå hunkat.
Vi har valgt at få den sorte hunkat tilbage og de 2 store killinger, som den
røde efterlod.
Vi mener at der er størst chance for at finde nye hjem til de 3
perserblandinger, og da de også er de yngste, er måske derfor nemmere at
ændre miljøet for.
De 3 vi beholder bliver, som sagt, neutraliseret, og vaccineret og
øremærket. De får reflekshalsbånd på, så de er til at se , og jægere og
andre ubehagelige eksistenser, kan samtidig se at der er ejer til kattene.

Vi kan desværre ikke ha' kattene indendørs da 2 af vores hunde ikke kan
fordrage katte. Men vi har et helårs isoleret hundehus med tæpper, stående i
haven. Det bruger hundene aldrig. Vi har oxo sat 2 kattehuler op, som
killingerne især tit ligger og putter i.
Og så fodrer vi mindst 2 gange dagligt.

VH Pernille

Fra : Pia J

Dato : 13-11-02 09:52

Ingen mennesker kan tage sig af et uendeligt antal katte. Jeg synes du har
gjort et flot stykke arbejde!

:Pia

Fra : Morten Skjershede

Dato : 13-11-02 10:01

Kære Pernille...
Efter min bedste mening syntes jeg du/i har gjort alt hvad i kunne. I har
gennemtænkt tingene og handlet det bedste i kunne. Jeg syntes det er et flot
stykke arbejde og krydser fingre for det må gå alle misserne godt.

Hilsen Morten
www.dk-yeoman.dk
Cornish Rex

Fra : marianne hellemose

Dato : 13-11-02 10:11

Hej Pernille
Det du har gjort (og gør) er flot, og efter min mening helt rigtigt, du er
en engel.

Selvom kattene bliver neutraliseret under genudsætnings-
aftalen, er det alligevel en "sjat" penge du skal af med,
så alle jer Tortie-konto-ydere, hvad siger I, er det ikke
en Tortie-sag ??

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Inger Kaya

Dato : 13-11-02 12:02

Det synes jeg bestemt det er Marianne, hvis der er penge på kontoen
.... ellers må du lige sige til så skyder jeg gerne et beløb ind.

/ Inger Kaya
DK-Pisik
www.pisik.dk

Fra : marianne hellemose

Dato : 13-11-02 12:07

Der er pt 2750 kr. så det kan sagtens lade sig gøre,
uden at "julegaverne" ryger.

Fra : Kate

Dato : 13-11-02 22:20

Pernille, jeg må jo sige som de andre, jo du gør det helt rigtige. Det
er jo ikke et liv for en hunkat at få det ene kuld efter det andet,
ligesom det jo heller ikke er noget liv for alle de mange katte. på et
tidspunkt bliver der jo bare så mange at de risikerer at blive syge
allesammen eller at naboerne bliver så træt af kattejammer at de måske
gør noget dumt.
Helt bestemt hatten af for at du ikke bare lader stå til.

> så alle jer Tortie-konto-ydere, hvad siger I, er det ikke
> en Tortie-sag ??

Jo, helt bestemt.

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Fra : Pernille Lauridsen

Dato : 14-11-02 14:01

Tak for jeres støtte. Det varmer.

Nu er alle katte og killinger indfanget, og i morgen bliver de 3, vi skal
ha' tilbage, neutraliseret. Og hvis alt ser pænt ud, så får vi dem hjem på
mandag.

De 3 killinger er allerede sendt videre til deres nye hjem. Der var en dame
der tog de 2 langhåret og et par valgte den sidste.

Så det lader til at det ender godt altsammen.

VH Pernille, der savner misserne.