MS Windows
briani 27239
Tilgå delt drev (xp) fra windows 2000?
Fra : Aage

Dato : 13-11-02 09:54

Hej.
Jeg har problemer med at tilgå et delt drev på en win xp computer fra en
windows 2000 computer på et lokalt netværk. Det går fint den anden vej.
Jeg tror, der er en eller anden security setting i win xp, men jeg har ikke
fundet den. Jeg håber i kan hjælpe.
Mvh. Aage

Fra : **TwN**

Dato : 13-11-02 10:08

> [...]
> windows 2000 computer på et lokalt netværk. Det går fint den anden vej.
> Jeg tror, der er en eller anden security setting i win xp, men jeg har

Prøv at højreklikke på det delte drev, vælg "egenskaber" ->
sikkerhed" -der skal du så tilføje nogle "permissions" [Hvis det er et
NTFS-drev]

Hvis det er et FAT32-drev, så højreklikker du, vælger "egenskaber" -> "(på
engelsk-)sharing", prøv så at trykke "New Share" og klik derefter på
"Permissions" -> "Add" -> "Advanced" -> "Find Now" vælg "NETWORK" og tilføj
den -> "OK" -> "OK".
Så skal du give den nogle rettigheder, der kan du bare klikke allow ved
"Full Control"
Jeg skulle mene det er sådan man løser dette problem...

**TwN**