udvandrerdatabase
Fra : Jørgen Andersen

Dato : 13-11-02 16:01

Jeg har problemer med at komme ind i udvandrerdatabasen. i årene efter1899 -
når jeg søger på navnet Andersen og destination USA !! 1899 og før er OK.
Er der nogen der vil prøve om det er et alment problem.
Med venlig hilsen
Jørgen Andersen

Fra : LisBJensen

Dato : 13-11-02 16:56

"Jørgen Andersen" skrev d. 13-11-02 16:01 dette indlæg :
> [...]
OK.
> Er der nogen der vil prøve om det er et alment problem.

Test foretaget med Navn Andersen, destination USA, dato året efter denne
liste.
Året 1899 OK =187 poster
1904 - 1906 = 0 poster (Hver år for sig)
1910 o poster.
Flere gang fik jeg en timeout. Det ville jeg skrive/ ringe til DDA om.
Hilsen Lis

Hilsen Lis

http://www.kandu.dk/

Fra : Henning Bender

Dato : 14-11-02 14:49

Det var en meget vigtig iagtagelse som vi må løse. Det nytter ikke
noget at gå til DDD herom, da de kun hoster udvandrerdatabasen, mens
vi indtaster og har grund-databasen her i Aalborg: Aalborg
Stadsarkiv/Det danske Udvandrerarkiv. Årsagen til fejlen er, at
originalmaterialet kun yderst sjældent angiver USA som
bestemmelsessted, men næsten altid stater, byer eller counties. I
databasen skulle der være taget højde herfor, idet landenavnet skulle
være indkodet ekstra, men her er der tydeligvis noget der glipper
efter 1899. Jeg har nu selv prøvet med Andersen - USA - og det giver
naturligvis ingen mening, at der ikke er udvandrere til USA med navnet
Andersen efter 1899. Jeg har givet spørgsmålet videre i systemet,
indtil da må du droppe landenavn i søgningen.
med venlig hilsen,
Henning Bender
www.aalborg.dk/stadsarkiv
www.emiarch.dk

Fra : Henning Bender

Dato : 05-12-02 14:19

hvb-kultur@aalborg.dk (Henning Bender) wrote in message news:<7842debf.0211140548.ccf614f@posting.google.com>...
> [...]
> Andersen efter 1899. Jeg har givet spørgsmålet videre i systemet,
> indtil da må du droppe landenavn i søgningen.

Fejlen for tiden efter 1899 i Udvandrerdatabasen skulle nu (5.
december 2002) være rettet. Tak for at den blev påpeget.
Henning Bender
www.emiarch.dk