Attack of the Clones - Forskel på Reg. 1 o~
Fra : Zwupper

Dato : 13-11-02 14:26

Er der nogen der ved om der vil være forskel på Reg. 1 og Reg. 2 udgaven af
Attack of the Clones ?

Ifølge Axel Music's hjemmeside varer Reg. 1 udgaven 142 min. mens Reg. 2 kun
varer 137 min.
Og hva' mæ' ekstra materialet? Får vi hele baduljen i Europa, eller må vi
nøjes med en skrabet udgave.

Zwupper

Fra : flemsus

Dato : 13-11-02 15:29

"Zwupper" <huskors@hotmail.comREMOVE> wrote in message
> [...]
> varer 137 min.
> Og hva' mæ' ekstra materialet? Får vi hele baduljen i Europa, eller må vi

Prøv at tjekke denne her side: http://www.bytesandbobs.com/dvdcompare/
Mvh. Flemming Sørensen

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 13-11-02 15:40

On Wed, 13 Nov 2002 14:25:40 +0100, "Zwupper"
> [...]

>varer 137 min.
>Og hva' mæ' ekstra materialet? Får vi hele baduljen i Europa, eller må vi

Vil mene de er ens. Er det ikke forskellen på NTSC og PAL?

Iøvrigt skod de har cuttet for at få en PG-godkendelse. Det er ganske
vist kun et sekund der er røget:
1 Second Cut: Headbutt from Obi Wan/Jango Fett fight has been been CUT
in order to get a PG certificate

Og det er kun i R2-udgaven

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Mads Holmsgaard Erik~

Dato : 13-11-02 18:14

> [...]
> vist kun et sekund der er røget:
> 1 Second Cut: Headbutt from Obi Wan/Jango Fett fight has been been CUT

Må indrømme jeg ikke lige er med på hvad en PG-godkendelse er. Nogen der
lige kan gøre mig klogere?

Fra : HKJ

Dato : 13-11-02 18:31

"Mads Holmsgaard Eriksen" <mhe@smartazz.dk> wrote in message
> Må indrømme jeg ikke lige er med på hvad en PG-godkendelse er. Nogen der
> lige kan gøre mig klogere?

Den Amerikanske censur:
G: Tilladt for alle
PG: Børn bør have forældre med
PG-13: Kun anbefalet for børn over 13 år
R: Forbudt under 17 år, må dog godt se den ifølge med forældre.
NC-17: Forbudt for 17 år og under. (Blockbuster og mange andre vil ikke føre
disse film, så mange producenter undgår denne mærkning)

Der er mange begrænsninger på G, PG og PG-13, både sprog og nøgenhed og også
til en hvis grad vold.

Fra : Brian Nielsen

Dato : 13-11-02 22:59

"HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Den Amerikanske censur:
> PG: Børn bør have forældre med

Og betyder sikkert det samme efter engelsk censur, som der spørges til

/Brian

Fra : HKJ

Dato : 14-11-02 06:52

"Brian Nielsen" <bn73@worldonline.dk> wrote in message

> Og betyder sikkert det samme efter engelsk censur, som der spørges til

Ups, det kniber vist med at læse ordentlig.

Den engelsek censur er forklaret her: http://www.bbfc.co.uk/

Fra : Brian Nielsen

Dato : 13-11-02 22:58

"Morten Bowman Hansen" <morten@NOSPAMbowman.dk> skrev i en meddelelse
> 1 Second Cut: Headbutt from Obi Wan/Jango Fett fight has been been CUT
> in order to get a PG certificate
>
> Og det er kun i R2-udgaven

Det er kun R2UK udgaven. Den danske udgave skulle svare til den australske,
som er uncut.

/Brian

Fra : Nicolai Zoffmann Hei~

Dato : 14-11-02 15:48

Brian Nielsen wrote:

> Det er kun R2UK udgaven. Den danske udgave skulle svare til den
> australske, som er uncut.

Jeg har lige snakket med SF-Film's ansvarlige for udgivelsen af Star Wars.
Hun kendte intet til problematikken, men efter at ha' snakket med Fox i
London bekræftede hun at det kun er den engelske R2 udgivelse der er
klippet. Den danske er den fulde film
hygge,
Nicolai

Fra : Martin Møller

Dato : 14-11-02 10:29

> Iøvrigt skod de har cuttet for at få en PG-godkendelse. Det er ganske
> vist kun et sekund der er røget:
> 1 Second Cut: Headbutt from Obi Wan/Jango Fett fight has been been CUT
> in order to get a PG certificate

Hvad er der så speciel ved den scene? Kan ikke huske den.

Martin

Fra : Jens Thomsen

Dato : 14-11-02 10:45

"Martin Møller" <mm.randers@musikskole.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er der så speciel ved den scene? Kan ikke huske den.

"Skaller" bliver generelt klippet af den britiske censur. Det samme skete
for den britiske udgave af The Matrix (mens den danske var uklippet).

MVH
Jens

Fra : Michael Skov

Dato : 13-11-02 15:41

huskors@hotmail.comremove skriver:
> [...]
>varer 137 min.
>Og hva' mæ' ekstra materialet? Får vi hele baduljen i Europa, eller må vi

SVJV så er forskellen i tid pga at ntsc er 30 billeder i sekundet og pal
er 25.

Dvs at en NTSC film er ca 4 procent længere end en pal.

så sålænge at der er 4% forskel i tiden mellem NTSC og PAL så går du ikke
glip af noget.

Extra matrialet skulle være det samme

MVH
MU!

Fra : sniper_Nolight

Dato : 13-11-02 22:38

følgende er sakset fra dvdcompare.org.uk:

OVERALL : R1 - for the HoloNet News Website, THX certification and uncut
status

Cuts
R1 - No cuts
R2 - 1 second to headbutt in order a get a PG rating
R4 - No Cuts

Altså Reg 1 er at foretrække.... som sædvanlig fristes man til at sige...
osse lotr CE er bedst i Reg 1 pga lydproblemer i de andre regioner... eneste
udgivelse jeg har købt anden region end 1 er back to the future trilogy, der
købte jeg ikke reg 1 da der manglede DTS... jeg foretrækker DTS fremfor mere
extra anyday of the week

sniper_Nolight

Fra : Morten DH

Dato : 13-11-02 22:59

> [...]
der
> købte jeg ikke reg 1 da der manglede DTS... jeg foretrækker DTS fremfor

Og så da man ikke gider gøre noget ved småproblemer som disse, vælger man i
stedet at forsøge at forbyde import af reg. 1 titler (gælder heldigvis ikke
private men det gør det stadig meget mere besværligt)...

Hmm BTTF er også første gang jeg er rigtig meget i tvivl... Det der med at
der ikke er forskel på DTS og DD lyden skal man jo sige hvis man har valgt
ikke at levere varen - istedet for at smide en ekstra disc i sætten, hæve
prisen med 2$ og gøre alle (reg. 1 fans) tilfredse...

Fra : Brian Nielsen

Dato : 13-11-02 23:02

"sniper_Nolight" <noone@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Cuts
> R1 - No cuts
> R2 - 1 second to headbutt in order a get a PG rating
> R4 - No Cuts

Endnu engang, det er kun R2UK der er cuttet. Det forventes at R2DK = R4 for
denne udgaivelse.

/Brian

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 16-11-02 13:55

> Endnu engang, det er kun R2UK der er cuttet. Det forventes at R2DK =
> R4 for denne udgaivelse.

Jeg _har_ købt subj. (i Bilka) og den famøse skalle er _ikke_ klippet ud!

--
/H3nrik V!

Special thanks goes to Intel for giving me that 1G OverClock
PIV 1.6A, now @ 2.6

Fra : Jens Thomsen

Dato : 14-11-02 10:42

> [...]

> Cuts
> R1 - No cuts
> R2 - 1 second to headbutt in order a get a PG rating

Jeg har ikke læst noget om den aktuelle udgivelse, men generelt skal man
ALTID tage dvdcompares oplysninger med et gran salt. Deres udgangspunkt er
normalt UK R2, og den svarer ikke altid til den danske version - netop pga.
forskellen i vores censur. Faktisk er det eneste tilfælde, jeg kan komme i
tanke om i nyere tid, hvor vi herhjemmet har fået en censureret udgave, den
forrige starwars-film, der som bekendt blev klippet i bandeordene på
ekstramaterialet. Herudover er det et par år siden, at vi som standart bare
fik den engelske udgave. Idag gør de danske distributører noget ud af at få
en uklippet udgave.

R2 er i øvrigt opdelt i en række under-zoner, der netop skal forhindre, at
lande uden censur modtager en klippet udgave. Warner, MGM og Buena Vista
opdeler således Europa i region 2, D1-D6:
http://homepage.ntlworld.com/bwescombe/distribution.htm

Et godt trick er at lægge mærke til underteksterne. Skriver dvdcompare, at
den britiske udgave er klippet, så se efter, om den danske udgave har de
samme undertekster. Det vil den normalt ikke have, fordi der er tale om en
anden presning.

MVH
Jens

Fra : Thomas Sarp

Dato : 14-11-02 11:26

Jens Thomsen (nobody@home.dk) skrev...

<cut>

> R2 er i øvrigt opdelt i en række under-zoner, der netop skal forhindre, at
> lande uden censur modtager en klippet udgave. Warner, MGM og Buena Vista
> opdeler således Europa i region 2, D1-D6:

Det vil sige at man kan få en dvd der er mærket R2D2?

Kan de så byttes hvis ens R2 har en dårlig motivator?
Thomas Sarp

Fra : René Schnoor

Dato : 14-11-02 16:26

"Thomas Sarp" <sarp_nospam@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Jens Thomsen (nobody@home.dk) skrev...
>
> <cut>

> Det vil sige at man kan få en dvd der er mærket R2D2?

Egentlig et passende mærke for en Star Wars film

René

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 15-11-02 12:49

"Thomas Sarp" <sarp_nospam@yahoo.dk> wrote in message

> Det vil sige at man kan få en dvd der er mærket R2D2?
>
> Kan de så byttes hvis ens R2 har en dårlig motivator?

LOL!

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 15-11-02 12:49

"Jens Thomsen" <nobody@home.dk> wrote in message

> [...]
> forhindre, at lande uden censur modtager en klippet udgave. Warner,
> MGM og Buena Vista opdeler således Europa i region 2, D1-D6:

Lækkert link!

/H3nrik - der tit har spekuleret om D2 ikke var en tysk teleoperatør!

Fra : Devast8or

Dato : 14-11-02 01:08

Ikke for at dreje tråden i en forkert retning, men der her med NTSC og PAL,
er det noget man skal være opmærksom på når man køber DVDer? Så vidt jeg
husker kan VHS-videoer kun tage det ene eller det andet, er det også
tilfældet når snakker DVD?

TIA

Devast8or (som er helt ny i alt det her med DVD, så bær over med mine lamme
spørgsmål :)

--
Spamfilter activated

Fra : Kong Kent

Dato : 14-11-02 05:56

> [...]
> er det noget man skal være opmærksom på når man køber DVDer? Så vidt jeg
> husker kan VHS-videoer kun tage det ene eller det andet, er det også

Det burde ikke være noget problem. Alle dvd-aspillere kan håndtere både NTSC
og PAL. Spørgsmålet er så bare om dit fjernsyn kan. Er det 20 år gammelt kan
det godt være du kun kan se sort/hvid, men er det af lidt nyere dato burde
du ikke få problemer overhovedet.

Så køb du ganske roligt nogle NTSC-skiver :)

--
Kent - der er gammel indenfor DVD (1998)
http://formel1.jubii.dk - F1 på dansk!

Fra : Devast8or

Dato : 14-11-02 12:48

Ok, så er det ikke noget problem, for jeg skal ikke bruge mit fjernsyn til
det, jeg serdem direkte på computerskærmen. Den er både større, og så skal
jeg ikke til at trække ledninger.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Finn Nielsen

Dato : 14-11-02 07:40

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@anarki.dk> writes:

> [...]
> det godt være du kun kan se sort/hvid, men er det af lidt nyere dato burde

Og selv om man har et oldgammelt fjernsyn kan DVD-afspilleren vel
indstilles til at output er PAL uanset hvad skiven er (det kan begge de
Pioneer's jeg har haft i hvert fald).

--
Finn Nielsen - http://www.finnnielsen.dk/

Fra : Michael Skov

Dato : 13-11-02 18:16

morten@NOSPAMbowman.dk skriver:
> [...]
>vist kun et sekund der er røget:
>1 Second Cut: Headbutt from Obi Wan/Jango Fett fight has been been CUT

NU har jeg aldrig skidt så tyndt.............

vil det sige at jeg skal bruge penge på to DVDer R1 og R2

hvor har du det fra ?
er du sikker på at R1 udgaven er urørt ?

MU!

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 13-11-02 21:44

On Wed, 13 Nov 2002 18:16:27 +0100, "Michael Skov" <mu@net.dialog.dk>
wrote:

> [...]
>
>vil det sige at jeg skal bruge penge på to DVDer R1 og R2
>
>hvor har du det fra ?
>er du sikker på at R1 udgaven er urørt ?

Nope. Der står N/A. Men R4 er urørt

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 13-11-02 21:46

http://www.bytesandbobs.com/dvdcompare/comparison.asp?T=1541

>er du sikker på at R1 udgaven er urørt ?

>MU!

Nope. Der står N/A. Men R4 er urørt
Men det er den R2 med engelsk tekst. Kan jo være det forholder sig
anderledes med den danske udgave? Det håber jeg for det er den jeg har
bestilt!!

Morten
morten@bowman.dk

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 15-11-02 12:50

"Morten Bowman Hansen" <morten@NOSPAMbowman.dk> wrote in message

> Nope. Der står N/A. Men R4 er urørt
> Men det er den R2 med engelsk tekst. Kan jo være det forholder sig
> anderledes med den danske udgave? Det håber jeg for det er den jeg har
> bestilt!!

Har du bestilt den herhjemme eller? Hvornår er den til at få i f.eks.
Fredgaard? Anyone?

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 16-11-02 13:54

"H3nrik V! [2670]" <vernerbo@DO_NOT_SPAM_MY_hotmail.com> wrote in
message news:ar2n1s$1rb$1@sunsite.dk

> Har du bestilt den herhjemme eller? Hvornår er den til at få i f.eks.
> Fredgaard? Anyone?

DOH! Det var den jo igår - stormede ud og købte den!

Fra : Michael Skov

Dato : 13-11-02 18:21

mhe@smartazz.dk skriver:
>Må indrømme jeg ikke lige er med på hvad en PG-godkendelse er. Nogen der
>lige kan gøre mig klogere?
Parental guidence
en mærkning der svarer til
godkendt for alle, men frarådes for børn under 7 år

så vidt jeg husker

MU!