Tabel farve i Netscape6 og Opera
Fra : Ryan Jeppesen

Dato : 13-11-02 02:25

Halløj i NGen

Hvordan kan det være at Netscape 6+ og Opera ikke kan lave tabel
rammerne i den rigtige farve når IE kan, det er lidt irreterende for
hele mit design er bygget op om en farve og så ser det lidt dumt ud at
netscape og opera laver dem i en anden farve.

Er der nogen måder hvor man kan komme udenom dette problem??

Min kode:

cellspacing="0" bordercolor="#333333" bgcolor="#FFFFFF">

På forhånd tak Ryan

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 13-11-02 09:31

Ryan Jeppesen wrote:
> [...]
>
> Er der nogen måder hvor man kan komme udenom dette problem??

> cellspacing="0" bordercolor="#333333" bgcolor="#FFFFFF">

prøv med

style="border: 1px solid #333333; background-color:#FFFFFF;">

(Har du i øvrigt overvejet at der på mange skærme ved 800x600 kun er ca
760 pixels til rådighed indeni browservinduet?)

mvh

Jesper Brunholm

--
H.C. Andersen-Centret med nyt design: <http://www.andersen.sdu.dk/>
Phønix - dansk folk-musik fra unge musikere - <http://www.phonixfolk.dk/>

Fra : Ryan Jeppesen

Dato : 14-11-02 01:35

>prøv med

>style="border: 1px solid #333333; background-color:#FFFFFF;">

Det virker bare fjong, men jeg tror sku jeg lavet et eksterne .css,
list nemmere

>(Har du i øvrigt overvejet at der på mange skærme ved 800x600 kun er ca
>760 pixels til rådighed indeni browservinduet?)

Hmm, nej d havde jeg egentlig ikke :),tak for tippet

Fra : Hintzmann

Dato : 13-11-02 09:17

"Ryan Jeppesen" <admin@power-up.dk> wrote in message
> [...]
> netscape og opera laver dem i en anden farve.
>
> Er der nogen måder hvor man kan komme udenom dette problem??

Den måde, at bruge tables og dens attributter til, at sætte sit design op på
er forældet og ikke særlig god, da de forskellige browsere ikke helt er enig
om hvordan det skal gøres/fortolkes.

Opera og Netscape sætter en skygge effekt på tables, det gør IE ikke.
Du kan se det tydeligt hvis du sætter border til 10.

Du kan komme udenom problemet ved at benytte stylesheet (CSS). Med
stylesheet er de forskellige browserne mere enige om udseendet. (De er dog
stadig ikke helt enige )

> Min kode:

> cellspacing="0" bordercolor="#333333" bgcolor="#FFFFFF">

Her er 2 eksempeler med stylesheets (CSS)

Her er stylesheet'et (CSS), som du enten skal putte i HTML-dokumentet i
headeren eller som en ekstern-fil (så skal klienten kun hente designet 1
gang, og du spare på båndbredden.)

.center {text-align:center;}
#boks {width:800px; border: 20px solid
#333;text-align:left;background:#fff;margin-left:auto;margin:auto;}

Her er et eksempel med div elementer:

Dit indhold

Her er et eksempel med en table:

Stylesheet gør din kode nemmere at overskue og vedligeholde.

Hintzmann

Fra : Ryan Jeppesen

Dato : 14-11-02 01:34

On Wed, 13 Nov 2002 09:16:58 +0100, "Hintzmann" <nospam@please.dk>
wrote:

> [...]
>
>Du kan komme udenom problemet ved at benytte stylesheet (CSS). Med
>stylesheet er de forskellige browserne mere enige om udseendet. (De er dog

Hej

Jeg havde godt nok tænkt på CSS, det var bare lige det der med at få
taget sig sammen :), nå men jeg må hellere tage mig sammen og få lavet
det i css for du har ret det er nemmere og mere overskueligt