schafer
Fra : Jorgen

Dato : 13-11-02 13:38

Hej

Hvornar (alder) kan man normal regne med at en schafer
er udvokset.

Jorgen

Fra : Ladycatwoman

Dato : 13-11-02 15:56

Da jeg anskaffede mig Cujo fik jeg at vide, at han ville være fuldvoksen,
når han var omkring 2 år. Før da måtte jeg hverken cykle eller løbe med ham.
Derudover måtte han heller ikke gå på trapper, da alt dette kunne give ham
hofteproblemer senere.
Cujo er nu godt 1½, og dyrlægen regner ikke med, at han vokser mere, men han
vil nok blive lidt bredere omkring livet.
Håber det var svar nok.

Med venlig hilsen Cujos mor

Fra : Michael Petersen

Dato : 13-11-02 16:24

"Ladycatwoman" <ladycatwoman@hotmail.com> wrote in

> Da jeg anskaffede mig Cujo

sygt navn til en hund!

Michael
--
Who is General Failure and why is he reading my disc?

Fra : Jørgen

Dato : 13-11-02 16:28

Hej Michael

Hvad med at finde et andet sted hvor du kan genere, eller
prøv at være seriøs.

Jørgen

Fra : Michael Petersen

Dato : 13-11-02 17:10

Jørgen <j.bodholdt@tdcadsl.dk> wrote in news:3dd26fab$0$35979
$edfadb0f@dread13.news.tele.dk:

> Hej Michael
>
> Hvad med at finde et andet sted hvor du kan genere, eller
> [...]

Hej Jørgen

Jeg beklager min kommentar. Den faldt måske nok lidt hurtigt.
Men har man Læst Stephen Kings bog "Cujo" har man svært ved at forestille sig
at man navngiver sin egen hun sådan.
Jeg ved dog ikke om du selv synes navnet er lidt sejt eller hvordan men jeg
skal da fraholde mig fra at kommentere din hunds navn yderligere.

endnu en gang beklager jeg posten men aldrig påstanden!

Michael
--
Who is General Failure and why is he reading my disc?

Forresten bruger nin newsreadr Sv: når du besvarer en post. Ikke alle
newservere acceptere dette og din post kan måske ikke ses af alle.
du kan hente en fix til det her http://kommunalbastards.org/oe/svtilre.html

Fra : Leyna

Dato : 13-11-02 17:17

On Wed, 13 Nov 2002 16:09:56 GMT, Michael Petersen <mcp_dk@e-mail.dk>
wrote:

>Jeg beklager min kommentar. Den faldt måske nok lidt hurtigt.
>Men har man Læst Stephen Kings bog "Cujo" har man svært ved at forestille sig
>at man navngiver sin egen hun sådan.

Det kan jeg faktisk ikke give dig ret i. Navnet er da flot nok, og
Cujo var jo på ingen måde en væmmelig hund. At hunden så blev syg er
jo en helt anden ting.

--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Michael Petersen

Dato : 13-11-02 17:46

> Det kan jeg faktisk ikke give dig ret i. Navnet er da flot nok, og
> Cujo var jo på ingen måde en væmmelig hund. At hunden så blev syg er
> jo en helt anden ting.

Ja navnet fejler som sådan ikke noget . 4 bogstaver, nem at udtale.
Hunden var heller ikke væmmelig. Men en hund der får hundeglaskab og næsten
slår en mor og hendes barn ihjel er både tragisk/væmmelig og ikke noget jeg
kunne finde på at opkalde en hund eller noget andet dyr efter. Det kan godt
være jeg er lidt underlig men jeg kan godt lide at navne står for noget
positivt. Men hver sin lyst!

Michael
--
Who is General Failure and why is he reading my disc?

Fra : Jørgen

Dato : 13-11-02 17:59

Hej Michael

Har du en kommentar.
Min schæfer han heder Nico

Fra : Michael Petersen

Dato : 13-11-02 18:40

Jørgen wrote:
> Hej Michael
>
> Har du en kommentar.
> Min schæfer han heder Nico

Hej Jørgen

næh ikke umiddelbart

Michael

--
Who is General Failure and why is he reading my harddrive?

Fra : Claus

Dato : 13-11-02 19:18

Og da jeg ikke synes at min Malle's stamtavle navn er er så godt, så han
hedder bare "lille hund".........folk kikker sq mærkeligt på mig når de
spørger hvad den hedder og jeg siger "lille hund"

Claus

Fra : Søren Houlberg

Dato : 13-11-02 18:47

Hej I to!

Jeg må nok give Michael ret i at det er et lidt underligt hundenavn.....
Hvordan skal man kalde på hunden og så samtidig lyde somom man godt kan lide
dyret og ikke er sur?
Cuuuuuuudjooooooo eller hvad?
Nico er meget bedre at kalde på fordidet har "I" lyden man kan kalde på -
det virker.
Dog mener jeg også at novnet Nico er lidt hårdt - der er Nicki bedre.
Prøv at sige dem højt for dig selv - så kan du nok høre hvad jeg mener.

Hilsen
Mette Sofie

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 13-11-02 18:38

> [...]
jeg
> kunne finde på at opkalde en hund eller noget andet dyr efter.

Nu er vi faktisk en gruppe mennesker, som ikke anede at Steven King havde
lavet en bog om en hund, der hed Cujo. Det kunne jo også være at ejeren ikke
har det, ikke? Det er ikke alle, der er til underlige bøger.

Mvh Maria

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 14-11-02 08:10

Hej Michael

Mener du så at alle de navne som har været indvolveret i noget tragisk eller
væmmeligt bør undgås? Selv deler jeg jo for eksempel navn med Nordkoreas
tidligere diktator som efter sigende skulle have 4 milioner liv på
samvittigheder uden at det dog giver mig kvaler og hvad med navne som Josef,
Ivan og Nikolai (Stalin, den Grusomme og Ceausescu) er det også navne som
aldrig mere må bruges? Eller hvad mener du om navnet Michael som jo også er
navnet på en tredobbelte morder? (jf.
http://www.chilinet.dk/content/article.asp?articleId=5044)

Blot en lille tanke ....
Kim

Fra : Michael Petersen

Dato : 14-11-02 10:48

Kim Vestergaard Hornbech <kvho97@hum.auc.dk> wrote in

> [...]
> også navne som aldrig mere må bruges? Eller hvad mener du om navnet
> Michael som jo også er navnet på en tredobbelte morder? (jf.

Hej Kim

Tja. F.eks vil jeg mene det er lidt uhensigtsmæssigt at navnet "Adolf" da det
mildt sagt har grimme asociationer. Man skal huske på at at når folk hører et
navn vil de ofte asociere det med noget i deres baggrundsviden. F.eks at
Adolf Hitler stod bag jødeudryddelsen. Hvor mange der asociere navnet Michael
med Michael McDermot eller MichaelCarneal fremfor Michael Meyerheim ved jeg
ikke. For mig ligger det i om navnet er 1) usædvanligt/sjældent. 2) det
domineres af en slem person (navnet altid vil have en skygge)

Dette indlæg kom hvis til at dreje sig mere om menneskenavne frem for
dyrenavne men drag selv parallellerne

Michael
--
Who is General Failure and why is he reading my disc?

Fra : Ladycatwoman

Dato : 14-11-02 11:39

Jeg synes det er ekstremt interessant, at vi kunne få en så stor debat ud
af, at jeg har kaldt min hund Cujo - vel at mærke totalt uvidende om en
ubehagelig bog af Steven King.

Jeg kan fortælle jer, at Cujo lige nu ligger på ryggen i sin stol med alle
benene i vejret og feder den af - totalt ligeglad med hvad han hedder og
totalt ufarlig.
Skal vi ikke bare lade denne debat ligge og blive enige om, at det vigtigste
er, at vores hunde har et navn, som vi som ejere kan lide, og som de
lystrer. Om nogle får assosiationer til en væmmelig hund, når jeg råber
Cujo, kan vel ikke være mit problem?

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 14-11-02 11:57

Hej Michael

Fortæller du mig at hvis du møder en af de 515 Adolfer som har deres
telefonnummer registeret på Krak.dk så vil du straks tænke på jødeudryddelser og
ikke på hvem denne person mon er? Jeg er fuldt ud klar over at navne har
associationer, men det betyder jo blot at man som reflekterende menneske bør
sætte sig ud over sin først indskydelse .... Jeg lider heller ikke af antiparti
mod dig blot fordi en bølle i min barndoms skolegård hed Michael.

Mvh
Kim

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 14-11-02 21:56

> Dette indlæg kom hvis til at dreje sig mere om menneskenavne frem for
> dyrenavne

Jeg mener da slet ikke indlæges handling var dyre navne til at begynde med,
men et enkelt lille spørgsmål om hvornår hunden var fuldvoksen .

Bolette

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 18-11-02 11:57

Kære Bolette
Du har fuldstændig ret - jeg ved ikke lige hvornår det kørte af sporet ....
Mvh
Kim

Fra : Ladycatwoman

Dato : 13-11-02 21:41

Så må jeg vidst hellere blande mig igen.
Bemærkningen fra Michael er på sin vis ikke den første af den slags jeg har
fået, men nu skal jeg vidst lige forklare.

Da jeg skulle have Cujo, der er min første hund, skulle jeg jo finde på et
"genialt navn", som var nemt, og som han ville lystre.
Jeg har på et tidspunkt læst, at hunde nemmere lærer navne, der slutter på
bl.a. O ( og I som også er omtalt her), og da Fido til en schæfer nok er
lidt mere sygt, skulle der findes et andet navn.

Jeg er ret hockeyinteresseret og alle mine dyr har navne derefter, så derfor
var det oplagt for mig at kalde ham CuJo ( CUrtis JOseph) efter en ret god
amerikansk hockeymålmand. På dette tidspunkt havde jeg ikke nogen kendskab
til den omtale film og synes da selv, at det var ret genialt.

Senere er jeg jo så mange gange blevet gjort opmærksom på både filmen og
bogen, og nu er jeg da snart nødt til at læse/se dem.

Alt forladt Michael.
Derudover kan jeg sige, at Cujo ingen problemer har med at lystre sit navn.
Han lystrer faktisk stortset alle navne. Kært barn har mange navne, og det
samme har han uden problemer.

Med venlig hilsen Den Ufarlige Cujos mor.

Fra : Michael Petersen

Dato : 13-11-02 22:33

> Alt forladt Michael.
> Derudover kan jeg sige, at Cujo ingen problemer har med at lystre sit
> navn. Han lystrer faktisk stortset alle navne. Kært barn har mange
> navne, og det samme har han uden problemer.

lyder godt

Michael

Fra : Leyna

Dato : 13-11-02 23:07

On Wed, 13 Nov 2002 21:41:08 +0100, "Ladycatwoman"
> [...]

>Senere er jeg jo så mange gange blevet gjort opmærksom på både filmen og
>bogen, og nu er jeg da snart nødt til at læse/se dem.

Som ellers temmelig stor Stephen King fan kan jeg ikke anbefale
hverken film eller bog. Bogen er måske endda en tand værre fordi man
hele tiden følger Cujo's sygdom, som øgr det stakkels dyr mere og mere
afsindigt. Cujo handler ikke om en eller anden sindsyg dræberhund, men
om et stakkels dyr der får hundegalskab, og som ikke komme i
behandling og derfor angriber sine omgivelser. Hvis jeg skal være helt
ærlig, så mener jeg at det at skrive om den slags er ret sygt, og da
jeg jo har læst den må jeg jo også være lidt til en side.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 14-11-02 08:38

Kære Leyna

Som litterat undre din holdning mig en lille smule. For det første så mener jeg
ikke at man er afsporet som du så småt antyder hvis man læser bøger som også
behandler mindre hyggelige emner. Dernæst så vil jeg tillade mig at påstå at det
har været svært at læse nyt litteratur de sidste mange år uden konstant at blive
mindet om tilværelsens skyggesider. Handler Stephen Kings bøger i øvrigt ikke
alle om skyggesiderne?

Mvh
Kim

Fra : Leyna

Dato : 14-11-02 10:41

On Thu, 14 Nov 2002 08:38:06 +0100, Kim Vestergaard Hornbech
<kvho97@hum.auc.dk> wrote:

> [...]
>mindet om tilværelsens skyggesider. Handler Stephen Kings bøger i øvrigt ikke

Faktisk mener jeg at vi er helt OT nu, for nu handler det ikke mere om
navne til hunde, men mere om litteratur. Men for at køre det en smule
ind på sporet igen, så kan jeg fortælle dig at der er to King bøger
jeg aldrig læaer mere end een gang. Det er Cujo og Dyrekirkegården.
Cujo er dog den værste, fordi man får beskrevet hundens pinsler i
detaljer. Det synes _jeg_ er temmelig sygt. Og så kan jeg ikke klare
at dyr lider. Sådan ER jeg bare.

--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : BN

Dato : 19-11-02 19:37

Hejsa

Nu hvor vi er inde på emnet omkring hundegalskab , har jeg valgt at vores
hund bliver vaccineret imod denne frygtelige sygdom, da den IKKE kan
helbredes, uanset hvor hurtigt man får gjort noget ved det. Min dyrlæge
anbefalede mig at få hende vaccineret, hvis vi nogle gange tog til
Midtvestjyland og Nordsjælland, da man i disse områder havde fundet smådyr
der var smittet med rabies. Jeg gav kun 260 kr. ekstra for stikket (holder
et år), udover den årlige vaccination (billigere at gøre samtidig med den
anden, og da jeg først erfarede risikoen ved dyrlægebesøget, passede det jo
fint).

Hilsen BN