Skærme
Fijala 3554
TCO95 ctr. TCO99
Fra : Peter

Dato : 13-11-02 13:46

Hvad er forskellen? Og hvad er TCO egentlig?
Jeg har fået en skærm der skulle være TCO99 men er kun TCO95. Bør jeg klage
over dette?

Fra : Madsen

Dato : 13-11-02 14:42

Peter skrev:

> Og hvad er TCO egentlig?

En kvalitets- og miljømærkning.
Se evt. <http://www.tcodevelopment.com/>

Madsen.

Fra : Thïngmand

Dato : 14-11-02 09:50

> Bør jeg klage over dette?

Hvis skærmen har sort kabinet, kan den ikke blive TCO99 ctr. - hvis
producenten laver den samme skærm med hvid/grå kabinet, som er TCO99, kan du
roligt regne med at din sorte skærm opfylder de samme krav (på nær
kabinetfarve)

Fra : Peter

Dato : 14-11-02 13:17

"Thïngmand" <michael@thingmand.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
du
> roligt regne med at din sorte skærm opfylder de samme krav (på nær

Den er sølvfarvet, men der gælder vel det samme så!?

Fra : Anders Houmark

Dato : 14-11-02 15:55

"Peter" <p@p.pp> skrev i en meddelelse news:ar04bk$foh$1@sunsite.dk...

> Den er sølvfarvet, men der gælder vel det samme så!?

Jeg havde en sølv / sort ViewSonic P90F, den var TCO99 godkendt.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Thïngmand

Dato : 15-11-02 09:29

> Den er sølvfarvet, men der gælder vel det samme så!?

Nej, det skal blot være en lys farve, som rammen fra glas til kant skal
have. Sølv kan derfor godt blive TCO99 godkendt