HOMOSEX PÅ HEKSEBÅLENES TID(Guillou)
Fra : Bo Warming

Dato : 12-11-02 21:45

HOMOSEX PÅ HEKSEBÅLENES TID

Spændingsforfatteren Jan Guillou har skrevet en ukritisabelt-videnskabelig
og alligevel fængende bog "Heksenes forsvarere".

Her dokumenteres at efter Nord-Europa frigjorde sig fra paven blev vi helt
vilde med absurde overtro-anklager mod hekse (og troldmænd) - indtil adelen
o. 1700 fik tid at dæmpe de fanatiske præster og indføre jura med mere logik
end før.

Selvfølgelig har folk været tilsvarende onde mod hinanden i den foregående
middelalder, men det var især kvinder der fik magt over medsøstre og
misbrugte den, da katolicismen sparkedes ud, og der henrettedes endnu flere
enlige mødre end hekse.

På en dag henrettedes i Sverige 700 mænd der havde haft sex med husdyr
(typisk mens de kedede sig som hyrder).,

Onani er lettere at skjule, men også det førte til hårde straffe -
Homosex (mellem mænd, lesbiske er stort set ikke beskrevet) har måske været
sjælden - eller er fortiet, fordi adelen var skræmt ved fænomenet og de
intriger der idag ses i militære grupper med bøsse-kæresteri.

Der var faktisk sund fornuft i hovedparten af de afskrækkende straffe -
nemlig dem mod enlige mødre . Og i mobningen af de "uægte børn". For
samfundets havde lige oplevet "Den sorte død" pga for stor befolkningsvækst
og dermed sult, og hvis ikke kvinder skræmtes til at udskyde graviditet ,
til de havde giftet sig med et skafferdyr, ville pest og sultedød være
blevet værre og værre - nu blev den sjældnere og sjældnere (og efter sidste
kolera-epidemi 1853 holdt det hurtigt næsten helt op, at unge døde af
infektioin/sult i Europa.

Når de "fornuftige snerpe-domme" var af så stor samfundsgavn, kunne det ikke
undgås, at dømmesuyge præster også rettede skytset mod andre sex-afvigere,
fx onanister og husdyr-bollere(som biblen klart siger skal henrettes).
Holberg var med til at få indført at "sodomister" dræbtes _før_ de brændtes
på et bål (mens dyret brændtes på et andet bål!)

Formodentlig har få haft fantasi til at onanere, fordi der var meget lidt
porno i cirkulation. Men mon ikke der har været en enorm mængde pædofili og
homosex, selvom det ikke fylder meget i tidens rets-statistik. Det er jo
nemt at skjule sex, der ikke giver graviditet( og so ikke sker med dyr ude
på åbent land).

Det er næsten utænkeligt, at ikke de sex-sultne mænd, der så ofte brugte dyr
at bolle ind i, ikke fandt på at bruge hinanden og børn - men bøsseri vendte
man altså det blinde øje til, og pædofili straffedes kun når incest(som jo
er nævnt i biblen). De havde ikke vor tids syge forgudelse af børn, så man
gas simpelthen ikke bruge børn sexuelt.

Sidste 1/3 af bogen gennemgår pædofili-justitsmord i vor tid og påpeger, at
vi intet har lært af historien: Der er næsten ingen forskel på
juristeri-fejl i 1600-tallet og 1900-tallet. Målet er at statsmagten skal
sætte sig i respekt - hvilken forbrydelse der slås ned på (/opfindes) er en
biting. Hekse-processernes urimelighed har mange paralleler, både pædofili-
og racisme- og miljø-sager.

---------------

UDDYBNING FOR SÆRLIGT INTERESSEREDE

Straf og "Moralens oprindelse"

Venstreorienterede undskylder de kriminelle, for at oprette
behandlerstillinger. De påstår, at det er bevist, at straf ikke virker. Mit
sigte med nedenstående er at vise, at privat moral er bedre end statslig
moral - og staten skal ikke dyrke medlidenhed med de svage. Kun sikre de
vigtigste volds og tyveri forebyggende love overholdt.

------------

Menneskets vaner, kultur og moral blev i hovedsagen skabt i de 99% af vor
dyrearts historie, hvorom vi ikke har skriftlige kilder: Missing link, Ældre
stenalder, Yngre Stenalder, Bronzealder, Jernalder

De folk(e-stammer), der var dygtige og ondskabsfulde i krig, undertvang de
andre og bestemte hvordan børn derefter skulle opdrages, og de har derved
præget al senere kultur.

Moraliserende religion opfandtes til at styrke krigsførslen og give
dødsforagt og mod (og til at kontrollere intern vold og splid i grupperne).

Dette dæmpede MEGET OVERFLADISK de konstante slagsmål indenfor slægter og
folk,

I middelalderen var mord-retssager ca 10 gange almindeligere end idag (og
berigelses-kriminalitet er tilsvarende sjældnere end nu)

For at få soldater nok, forbød konger de drab og legemsskader, der skabtes
af dueller.

HEKSEPROCESSER

Mobning har sikkert været blodig og barbarisk i middelalderen og den
pludselige vækst i hekseprocesser hos nordeuropæerne, efter at de var
blevet lutheranere/protestanter, betyder næppe øget barbari - kun at vi nu
får skriftlige kilder - retsprotokollerne - om blodig intern mobning af dem,
som faldt i unåde hos smagsdommerne.

Der opstod et juridisk tomrum, da den katolske kirke sparkedes ud af de
nordeuropæiske lande, og kvindemagten blev stor og lagde uægte børn og
enlige mødre for had, langt mere end før -

- samt donorbørn, adoptivbørn, disses forældre - samt hekse og troldmænd.

Sager mod sex-syndere incl. blodskam/pædofile/husdyr-bollere var altid
hyppigere og mere dødelige end hexeprocesserne

Adelen havde travlt med krige, der aflivede langt flere end de 30000 hekse
som brændtes i 1600-tallet i Sverige De fleste lærde troede selv på
troldmænd, hekse og anden overtro og det gudvelbehagelige i inkvisition
- indtil humanister som Voltaire, Beccario og Struensee gik imod tortur, og
naturvidenskabsmænd gik imod overnatur

------------------
Hvorfor straffedes i 16-1700-tallet - og nu?

Vi lærer vore børn at tyveri og vold holder samfundet nede, ved afskrækkende
straffe, men så enkelt VAR OG ER det ikke.

De første to ikke-katolske århundreder er fint undersøgt og spændende
beskrevet i ny bøger af bl.a. Guillou og Krogh, og Fouceaults teser
bekræftes: Samfundstoppen har brug for at vedlideholde en krimninel
underklasse, så der kan straffes opsigtsvækkende og skræmmes, så folk
betaler skat og er kuede (synd-/skyld-/skam-/samvittigheds-tyngede).

På svenskekrigenes tid overskyggede slag og heltedåd alt andet for adel og
kongemagt - og kvinders mobning af kvinder blev overladt til præster, der
styrede hekseproceserne, og skabte terror.

Chr. 4 var meget religiøst interesseret og fulgte og blåstemplede hundreder
af hekseprocesser - og søgte at gå imod kvindemagtens krav om, at uægte børn
skulle holdes ude af håndværksjob og deres mødre henrettes, og opnåede nul
og nix mod så stærk en magt.

Heldigvis vandt adelen over kvinderne, og hekse- og snerpe-barbari blev
udryddet af den oplysningstid, som opstod i samklang med industrialismens
successer - og som er den store forskel mellem Islam og EU. Kun Vesten har
turde lege med fornufts-tænkning og indtage den i store doser.

At vi har præget samfundet med "humanisme" er dog ikke noget der stikker
rigtig dybt, fremgår det af pædofili-hysteriet og de mange tvangsfjernelser
af børn, som jo er straffe der kan være så barbariske og urimelige som en
heksebrænding.(som med vore øjne idag er det rene holocaust, men som på den
voldelige tid lå meget nærmere hverdagens ulykker og blodige mobning).

Stort set kan straf kaldes et udtryk for "viljen til magt" hos de, der er
højt på strå, og de sørger for et en del af straffen har gavnlig effekt mht.
at dæmpe vold og tyveri - og når straffene virker modsat, så skjules det.
Der er meget del-og-hersk politik i opdeling af underklassen. Udpegning af
sindsyge , stofmisbrugere og rockere og andre subkulturer er et redskab til
at skabe stillinger til overklassen og dens venner - behandler og
fangevogter stillinger især. Og fængsler er rugekasser for ny kriminalitet,
som overklassen har gavn af, bl.a. til at aflede opmærksomheden fra
indvandring og det meget andet, folk burde revolutionere imod.

Afgørende for "Moralens oprindelse" i den barbariske fortid var festlige
hængninger og tortur-henrettelser - dengang havde man jo ikke
Hollywood-film. Motiver til at straffe var talrige og komplicerede.

-------------------------

Følgende citater belyser den problematiske Moral og Moraliseren.., som er
opstået i samklang med udviklingen i statens straf-usaglighed

"Uden grusomhed ingen fest - i menneskets ældste og længste historie var
straffen noget festligt - stedse åndeliggjort og guddommeliggjort..
Nietzsche

"Stadige og overdrevne grusomheder er forkastelige, ikke fordi de er
umoralske, men fordi de er uden virkning.Machiavelli

"Dårlig samvittighed er en sygdom som mennesket uvægerligt får, når det er
låst inde i et samfund og fred - alle instinkter der ikke kan finde en
ventil udad, vender sig indad. Nietzsche Moralens oprindelse 1887

" Spinoza beskriver den skadefro medfølelse og udeltagende ondskab
.. - hvordan grusomhed kobledes til festlighed i europæisk byliv.: "Det gør
godt at se på lidelse , men endnu bedre er at skabe lidelse" - det er en
hård sætning, men en gammel, mægtig menneskelig hovedsætning.

"Overhør ikke den lyst der er i al anklagen. Nietzsche

"Man må gjengjelde godt og ondt. Men hvorfor nettop den person som har gjort
oss noe godt eller ondt? Nietzsche (systemet retter bager for
smed - skal sætte sig i respekt , og lægger ikke vægt på at være retfærdigt)

"De salige i himmerige skal komme til at se de fordømtes fe, for
at saligheden skal behage dem så meget mere , skriver Thomas
AquinasNietzsche

"Den kristne kirke har skabt GRUSOMHEDENS ÅNDELIGGØRELSE. :
helvedsforestillingen, torturen, kætterprocesserne og autodafeerne er dog et
fremskridt sammenlignet med de romerske areaneres pragtfuldt, men halvt
afsindige nedslagtninger. Der er kommet megen ånd, mange bagtanker ind i
grusomheden. Den har fundet på mange nydelserVed sin intolerance har den
gjort europæer-ånden fri og smidig. Nietzsche

"Når man har taget en stat i besiddelse, bør erobreren vel gennemtænke de
strenge forholdsregler, som kan blive nødvendige, og siden udføre dem i et
eneste hug - .... alle grusomheder bør begås på en gang. Machiavelli

"The fault no child ever loses is the one he was most punished for.
Cesare Beccaria(vigtigste anti-tortur jurist og reformator i den tidlige
oplysningstid - Struensee var hans elev)

" Punishable, never punished. Our crime against criminals is, that we
treat them like scoundrels.Nietzsche

"Distrust all those in whom the urge to punish is strong.
Goethe

"There is only one honest impulse at the bottom of Puritanism, and that is
the impulse to punish the man with a superior capacity for happiness.
H.L. Mencken

"Du har mig alt for grusomme øjne, og kigger lystent efter lidende. Måske
din vellyst har forklædt sig som medlidenhed?Nietzsche

" Tabuer har tydeligvis kun det formål, at opretholde en vedvarende
bevidsthed om moralens vedvarende nærhed, den uafbrudte tvang til at
overholde den: til bekræftigelse af det store ord, som civilisationen
begynder med: Enhver moral er bedre end ingen moral. Nietzsche

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 12-11-02 21:55

"Bo Warming" <XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> wrote in message
> HOMOSEX PÅ HEKSEBÅLENES TID

<snip - en frygtelig masse>

Et simpelt spørgsmål... hvor mange tror du gider tygge sig igennem sådan en
smøre?
Og... hvis jeg nu havde læst teksten - hvad ville jeg så få ud af det?

Fra : Bo Warming

Dato : 13-11-02 10:19

"Henrik Steen Larsen" <slet.hsl.@code12.dk> wrote in message
> Et simpelt spørgsmål... hvor mange tror du gider tygge sig igennem sådan
en
> smøre?

Nogle er gode til at skumlæse(diagnoal-læse)
Folk som Tabula Rasa, som jeg ved er interesseret i bogen, jeg resumerer,
vil nok læse det indledende homosexualitets-afsnig.
Jeg starter altid med det der knytter sig tættest til subject line.
Ingen kan da være generet af et langt halehæng, som i mindre grad er
interessant for dem.

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 13-11-02 16:45

> [...]
> Jeg starter altid med det der knytter sig tættest til subject line.
> Ingen kan da være generet af et langt halehæng, som i mindre grad er

Jeg er såmænd heller ikke generet af dine indlæg - snarere forundret

Fra : Per

Dato : 20-11-02 11:55

In article <aqrprf$2aik$1@news.cybercity.dk>, slet.hsl.@code12.dk says...
> "Bo Warming" <XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> wrote in message
>
> <snip - en frygtelig masse>
>
> Et simpelt spørgsmål... hvor mange tror du gider tygge sig igennem sådan en
> smøre?

Meget få - så vi sætter ham i killfilter, men det hjælper ikke rigtig,
fordi der er altid nogen som svarer på det......