Lokalnet...
Fra : ..::Kenneth::..

Dato : 12-11-02 21:06

Hej NH

Jeg har postet dette i en anden gruppe, men uden held, håber det går bedre
her......

Jeg har kabelnet(stofa) på min Win2000 maskine og vil gerne dele med en
bærebar(WinME)
på krydset kabel, med det giver mig problemer. Der er 2 netkort i W2000
maskinen, det ene til Stofa, og det andet skulle så være til "lokalnettet".
Men jeg kan ikke få lokal nettet til at virke, det virker som om at W2000
kun vil bruge 1 netkort ad gangen. Jeg har prøvet med de rigtige IP-
adresser på begge maskiner, men ingen forbindelse. Det skal lige siges at
hvis jeg pinger fra WinME og genstarter W2000, få jeg svar tilbage, lige
indtil jeg logger ind.

Jeg har før haft det til at virke med Win98, og WinME, men er der noget
der skal aktiveres/deaktiveres på W2000, eller fungere det bare anderledes
her ??

Er der nogen der kan hjælpe
?

Mvh.
Kenneth

Fra : Jakob Houkjær

Dato : 12-11-02 23:14

"..::Kenneth::.." <krasmussenfjern@cool.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvis jeg pinger fra WinME og genstarter W2000, få jeg svar tilbage, lige

Windows 2000 kan godt køre med begge netkort på en gang (tjek at de er
Aktiveret under "Netværks og opkaldsforbindelser". På det netkort der gåt
til LAN skal du tjekke at du har de samme protokoller på både LAN-kortet på
Win2000 og også WinME. Du kan evt. forsøge at inst. IPX/SPX.

> Jeg har før haft det til at virke med Win98, og WinME, men er der noget
> der skal aktiveres/deaktiveres på W2000, eller fungere det bare anderledes
> her ??

Hvis du havde Win XP på "serveren" går det noget nemmere. Her findes en
decideret guide til opsætning af mange slags hjemmenetværk og man kan lave
en "netinstallationsdiskette" man så kan køre på f.eks. WinME-PC'eren som så
sætter denne op til at fungere på dette LAN

Fra : BrunoXel

Dato : 13-11-02 11:21

Try to read this article.
I think it will solve your problem.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;en-us;237254&

Do not forget to set the IP of this connection as gateway for the other
computer.
No need to use 2 network cards , I think it will work fine with 1 network
card in each computer and a switch or hub.

To the second machine give an IP address with a number bigger that to the
machine which you use to connect to stofa.
For Ex. Stoga Computer - 192.168.2.1 , Other Computer : IP 192.168.2.2 ,
Mask : 255.255.255.0 , Gateway : 192.168.2.1

Best regards

--
BrunoXel.