MS Windows
briani 27239
formatering
Fra : Palle&Charlotte

Dato : 12-11-02 19:49

hvordan formatterer man en hd med nfts--- på forhånd tak

--
Hilsen Palle & Charlotte
Pallot@privat.1234.dk

Fra : Martin K

Dato : 12-11-02 20:18

Palle&Charlotte wrote:
> hvordan formatterer man en hd med nfts--- på forhånd tak

Stater insallationen til dit OS. Derefter skulle du gerne få muligheden....

--
Martin K

Fra : Palle&Charlotte

Dato : 13-11-02 14:51

hvordan mener du jeg er nybegynder på dette område

Fra : Preben Andersen

Dato : 13-11-02 15:25

"Palle&Charlotte" <1234@mail.dk> wrote in message
> hvordan formatterer man en hd med nfts--- på forhånd tak

Vil du fjerne partitionen eller hvad?

mvh
Preben

Fra : **TwN**

Dato : 13-11-02 16:52

Vil du slette windows? Eller er det en anden disk du vil formattere??
Hvis det er en anden disk... højreklikker du på den i "My Computer" og
vælger "Format..." der kan du vælge om det skal være FAT32 eller NTFS.

Hvis det er den samme disk som windows er installeret på(sletter du jo også
windows!), kan du enten, som de andre siger, sætte din Win-CD i, reboote, og
så følger du bare instukserne på skærmen(du skal dog lige trykke på "space"
for at bede den om at boote fra CD'en!).
Du kan også sætte en bootdiskette i, reboote(så den starter i DOS), skrive
"FDISK" og så sige "slet partition" og bagefter oprette en ny
partition... -> ud af "FDISK" genstarte PC'en med bootdisk, og skrive:
"FORMAT "drevbogstav":"

**TwN**