Eske Jensen i Aadum (Gråhede) - Starbækmøl~
Fra : Hans Grue

Dato : 12-11-02 19:29

Jeg efterlyser efterslægt til Eske Jensen, gift med Margrethe Madsdatter,
der var datter af datter af fæsteren af Linding Mølle, Mads Andersen, i
Torstrup sogn.
Eske Jensen skulle være bosat i Graahede i Aadum sogn.

Venlig hilsen

Hans Grue
Jelling

grue@jellingnet.dk

Fra : Arne Feldborg

Dato : 13-11-02 00:51

"Hans Grue" <grue@jellingnet.dk> skrev Tue, 12 Nov 2002 19:28:49 +0100

> [...]
>Torstrup sogn.
>Eske Jensen skulle være bosat i Graahede i Aadum sogn.

Hvilken tidsperiode sankker vi om.?

Eske var et meget almindeligt navn på de kanter tilbage i tiden. Der er
feks. en Jens Eskesen, netop i Gråhede, Aadum (Oddum) sogn i 1787:

;Aadum - 1787, Gaahede, Familie 3, ingen;;;B3354, Side 298
285; Jens Eskesen; 57; Gift(1); hosbonde / bonde og gaardbeboer
286; Maren Lauridsdatter; 52; Gift(2); hans kone
287; Jens Christian Jensen; 21; Ugift; deres barn af sidste ægteskab
288; Hans Christian Jensen; 13; Ugift; deres barn af sidste ægteskab
289; Anna Magrete Jensdatter; 15; Ugift; deres barn af sidste ægteskab

--
mvh, A:\Feldborg