MS Windows
briani 27239
Statistik om styresystemer
Fra : Janus Nielsen [www.d~

Dato : 12-11-02 19:25

Hvor finder jeg statistik om hvilke styresystemer der anvendes i DK og i
resten af verden.

1) Jeg skal altså bruge noget statistik om hvordan fordeligen er med
anvendelsen af Win98, Win95, Win2000, Unix, Linux og WinXP. Jeg har i flere
dage forgæves forsøgt at finde noget, men uden held. Kan nogen hjælpe?

2) Samtidigt savner jeg også hardware minimums-kravene til Win98. Jeg har
ikke kunne finde dem nogensteder ... Please hjælp

Mvh Janus

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-11-02 20:39

Janus Nielsen [www.djjanus.dk] wrote:

> [...]
> dage forgæves forsøgt at finde noget, men uden held. Kan nogen hjælpe?

Husk, at der findes andre end ovenstående - omend der nok ikke er så
mange brugere af dem.

> 2) Samtidigt savner jeg også hardware minimums-kravene til Win98. Jeg har
> ikke kunne finde dem nogensteder ... Please hjælp

Ifølge Win98-æsken:
Pc med 486DX/66 MHz eller kraftigere processor.
16 MB RAM; yderligere hukommelse forbedrer ydelsen.
Ledig harddiskplads ved FAT16: 225 MB for en typisk installation, men
kan variere mellem 165 MB og 300 MB. Ved FAT32 kræver en typisk
installation 175 MB, men kan variere mellem 140 MB og 220 MB.

Pc-producenterne må være glade for Windows XP, der vist nok kræver lidt
mere af computeren.

--
Mvh. Kim Ludvigsen