Lidt OT..et meget sjovt billede :)
Fra : Ukendt

Dato : 12-11-02 18:28

http://www.paincreators.net/~kirler/gallery/?path=funny&img=pic116.jpg

heh, tog mig noget tid at finde ud af...

svar er længere nede...................

10
9
8
7
6
5
4
3
2
1
De to store trekanter har ikke samme viklen, den bure så lidt op og den
anden ned, og det giver åbenbart lige plads til at ekstra felt

--
peet_dk was here... ICQ#71309759 Mail#peet@peet[dot]dk [dot]=.
http://www.peet.dk <- Nu også med edonkey guide!

Fra : Brian Axelgaard [940~

Dato : 12-11-02 19:45

"peet_dk" <nope> skrev i en meddelelse
> http://www.paincreators.net/~kirler/gallery/?path=funny&img=pic116.jpg
> heh, tog mig noget tid at finde ud af...

Og så her... første gang altså :)

> De to store trekanter har ikke samme viklen, den bure så lidt op og den
> anden ned, og det giver åbenbart lige plads til at ekstra felt

En måde næsten magen til din er at finde hældningen. I den lille er det 2/5
= 16/40 og den store 3/8 = 15/40

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 13-11-02 00:10

peet_dk wrote:
> [...]
> De to store trekanter har ikke samme viklen, den bure så lidt op og
> den anden ned, og det giver åbenbart lige plads til at ekstra felt

Sludder. Det du ser er at tegneren har været unøjagtig.
Tæl kvadrater og du kan se at de to figure har nøjagtigt samme arial.
Derfor vil der blive et "hul" i figuren.

mvh
Henning

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 13-11-02 00:25

Henning Præstegaard wrote:
> Sludder. Det du ser er at tegneren har været unøjagtig.

Ok Det er mig der sludre. Du har ret. Der er en vinkel forskel
på de to trekanter på 1,2454grader.

mvh
Henning

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-02 18:33

> Ok Det er mig der sludre. Du har ret. Der er en vinkel forskel
> på de to trekanter på 1,2454grader.

;)