|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Problemer med Ecco sko! Fra : Jesper
 | 
 Dato :  12-11-02 18:05
 | 
 |  | Hej.
 
 For 3 år siden fik jeg i julegave et par Ecco Track Goretex støvler.
 Støvlerne har været benyttet 4-5 gange pr. vinter. Sidste weekend var så
 første gang i denne sæson, at støvlerne blev taget i brug. Halvvejs ude
 i skoven opdager jeg, at sålen mere eller mindre er væk under støvlerne.
 Det viser sig, at sålen er gået fuldstændig i opløsning og er helt porøs.
 
 Jeg erindrer, at der for et stykke tid siden kørte en del
 forbrugerklage(sager) mod Ecco netop pga. en produktion af såle, der
 viste sig at smuldre væk efter brug af støvlen. Er der nogen, der kender
 til udfaldet af disse sager (hvis der var nogen)? Bekendte har påstået,
 at Ecco kvit og frit skulle bytte de berørte produkter til nogle nye.
 Jeg er dog meget i tvivl om denne påstand.
 
 Hvorledes står jeg, når jeg ikke har en bon på støvlerne? Hvis der er
 tale om en decideret produktionsfejl, kan producenten så kræve en
 fremvisning af bon for at bytte eller refundere produktet?
 
 --
 Mvh. Jesper
 
 
 
 |  |  | 
  Henning Makholm (12-11-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henning Makholm
 | 
 Dato :  12-11-02 18:47
 | 
 |  | 
 
            Scripsit Jesper <Jesperm@tdcadsl.dk>
 > For 3 år siden fik jeg i julegave et par Ecco Track Goretex støvler. 
 ....
 > Hvorledes står jeg, når jeg ikke har en bon på støvlerne? Hvis der er 
 > tale om en decideret produktionsfejl, kan producenten så kræve en 
 > fremvisning af bon for at bytte eller refundere produktet?
 Ligegyldigt om du har bon eller ej, er din mulighed for at stille krav
 i anledning af mangler forpasset når der er gået 1 år efter købet. Det
 er en udtrykkelig lovbestemt begrænsning som gælder medmindre sælger
 har ydet en speciel garanti der går ud over købelovens almindelige
 regler.
 Se §83 i den dengang gældende købelov:
http://www.retsinfo.dk/DELFIN/HTML/A1990/1141014.htm | §83. Har køberen ikke inden et år efter salgsgenstandens
 | overgivelse til ham meddelt sælgeren, at han vil påberåbe sig en
 | mangel, kan han ikke senere gøre den gældende, medmindre sælgeren
 | har påtaget sig at indestå for genstanden i længere tid eller har
 | handlet i strid med almindelig hæderlighed.
 Som modtager af en gave får du ikke bedre ret overfor sælger end
 giveren (=køberen) har.
 -- 
 Henning Makholm   "I didn't even know you *could* kill chocolate ice-cream!"
            
             |  |  | 
  Jonathan (12-11-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jonathan
 | 
 Dato :  12-11-02 20:00
 | 
 |  | 
 "Jesper" <mailto:Jesperm@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse 
 "Problemer med Ecco sko!"
 Min far har selv haft både ecco track goretex støvlen og skoen. På begge par 
 smuldrede sålen efter forholdsvis kort brugstid (2 vinterhalvår ved hensynsfuldt 
 brug dvs. overlæderet var ikke slidt). Han klagede til forhandleren og fik her at 
 vide, at ecco ville erstatte, hvis modellerne var nævnt på deres liste tilsendt 
 fra ecco. Det var ingen af track-modellerne der gjorde, og dermed var der ingen 
 erstatning at hente. 
 I øvrigt lavede en anden af hans eccosko (som dog stod på listen) samme nummer. 
 Disse sko var som nye (kun brugt ganske få gange) Efter et møde lå der en bunke 
 sål-gummi på gulvet. Erstatning efter "klagebrev" 300kr. dvs. ca 1/3 par sko!
 Konklusion: det kan næppe betale sig at brokke - find et andet mærke
 > Hej.
 > 
 > For 3 år siden fik jeg i julegave et par Ecco Track Goretex støvler. 
 > Støvlerne har været benyttet 4-5 gange pr. vinter. Sidste weekend var så 
 > første gang i denne sæson, at støvlerne blev taget i brug. Halvvejs ude 
 > i skoven opdager jeg, at sålen mere eller mindre er væk under støvlerne. 
 > Det viser sig, at sålen er gået fuldstændig i opløsning og er helt porøs.
 > 
 > Jeg erindrer, at der for et stykke tid siden kørte en del 
 > forbrugerklage(sager) mod Ecco netop pga. en produktion af såle, der 
 > viste sig at smuldre væk efter brug af støvlen. Er der nogen, der kender 
 > til udfaldet af disse sager (hvis der var nogen)? Bekendte har påstået, 
 > at Ecco kvit og frit skulle bytte de berørte produkter til nogle nye. 
 > Jeg er dog meget i tvivl om denne påstand.
 > 
 > Hvorledes står jeg, når jeg ikke har en bon på støvlerne? Hvis der er 
 > tale om en decideret produktionsfejl, kan producenten så kræve en 
 > fremvisning af bon for at bytte eller refundere produktet?
 > 
 > -- 
 > Mvh. Jesper
 > 
 > 
 -- Sendt via http://www.autoatlas.dk  - din bilguide (Fra IP:217.60.195.2)
 -- Sælg dit autotilbehør på http://www.autoatlas.dk/marked -- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk |  |  | 
  Jesper (13-11-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jesper
 | 
 Dato :  13-11-02 00:19
 | 
 |  | 
 Jonathan wrote:
 > 
 > "Jesper" <mailto:Jesperm@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse 
 > "Problemer med Ecco sko!"
 > 
 > Min far har selv haft både ecco track goretex støvlen og skoen. På begge par 
 > smuldrede sålen efter forholdsvis kort brugstid (2 vinterhalvår ved hensynsfuldt 
 > brug dvs. overlæderet var ikke slidt). Han klagede til forhandleren og fik her at 
 > vide, at ecco ville erstatte, hvis modellerne var nævnt på deres liste tilsendt 
 > fra ecco. Det var ingen af track-modellerne der gjorde, og dermed var der ingen 
 > erstatning at hente. 
 > 
 > I øvrigt lavede en anden af hans eccosko (som dog stod på listen) samme nummer. 
 > Disse sko var som nye (kun brugt ganske få gange) Efter et møde lå der en bunke 
 > sål-gummi på gulvet. Erstatning efter "klagebrev" 300kr. dvs. ca 1/3 par sko!
 > 
 > Konklusion: det kan næppe betale sig at brokke - find et andet mærke
 > 
 Tak for oplysningerne. Jeg må forsøge mig at henvende mig direkte til 
 Ecco eller en forhandler. Mine støvler er kun brugt ganske få gange og 
 er ellers som nye.
 Jeg kan kun sige, at jeg har haft Ecco tre (3) gange for meget. Første, 
 sidste og eneste gang    -- 
 Mvh. Jesper
            
             |  |  | 
   Casper (03-12-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Casper
 | 
 Dato :  03-12-02 04:53
 | 
 |  | 
 
            Jesper <Jesperm@tdcadsl.dk> wrote in news:3DD18C64.8070002@tdcadsl.dk:
 >> Konklusion: det kan næppe betale sig at brokke - find et andet mærke
 > Jeg kan kun sige, at jeg har haft Ecco tre (3) gange for meget.
 > Første, sidste og eneste gang    Jeg har også lige konstateret at sålerne på mine ecco revner fordi gummiet 
 bliver mørt.
 Ecco skal da ikke slippe så let. At fordi det ikke betaler sig, så skal man 
 finde sig i det. Gu skal man nikke-nikke-nej. Det er bare med at få lavet 
 nogle hadewebsider som hænger ecco ud og skader deres salg, så andre ikke 
 gør samme fejl at købe ecco.
 -- 
 Med Venlig hilsen
 Casper
            
             |  |  | 
    Thomsen, Knud (03-12-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomsen, Knud
 | 
 Dato :  03-12-02 07:08
 | 
 |  | 
 "Casper" <casper@mail-online.dk~> skrev i en meddelelse
 news:Xns92D931D85F67Bcasper@130.225.247.90...
 > Jesper <Jesperm@tdcadsl.dk> wrote in news:3DD18C64.8070002@tdcadsl.dk:
 > Ecco skal da ikke slippe så let. At fordi det ikke betaler sig, så skal
 man
 > finde sig i det. Gu skal man nikke-nikke-nej. Det er bare med at få lavet
 > nogle hadewebsider som hænger ecco ud og skader deres salg, så andre ikke
 > gør samme fejl at købe ecco.
 >
 
 Hvem tror du gider finde og læse sådanne inden de går ud og køber nye sko ?
 
 Venlig hilsen
 Knud
 
 
 
 |  |  | 
    Jonathan Stein (03-12-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jonathan Stein
 | 
 Dato :  03-12-02 13:23
 | 
 |  | 
 
            Casper wrote:
 > >> Konklusion: det kan næppe betale sig at brokke
   Nej, en pæn henvendelse plejer at give bedre resultater...
 > Jeg har også lige konstateret at sålerne på mine ecco revner fordi gummiet
 > bliver mørt.
   Det var mine også. Jeg skrev på en pæn måde, at jeg var lidt skuffet over den
 forholdsvis korte holdbarhed.
   Ecco tilbød, at jeg kunne sende skoene til dem, hvor de konstaterede, at
 skoene var fremstillet i 1996 (jeg kan ikke huske hvornår jeg købte dem), men
 de tilbød 300 kr pr. kulance, fordi skoene ellers ikke var voldsomt slidte.
   Jeg vil stadig overveje Ecco næste gang jeg skal købe sko, men jeg kigger nok
 en ekstra gang på hælen...
   - Og så er der vist ikke mere jura i den sag.
   M.v.h.
     Jonathan
 --
 Nyt alternativ til egen server: JSP Enterprise hotel med adgang til
 Enterprise Java Beans, egen Java Virtual Machine og egen IP-adresse
 (giver mulighed for eget SSL-certifikat).
http://www.jsp-hotel.dk/ |  |  | 
  Allan Olesen (12-11-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Allan Olesen
 | 
 Dato :  12-11-02 22:05
 | 
 |  | Jesper <Jesperm@tdcadsl.dk> wrote:
 
 >Jeg erindrer, at der for et stykke tid siden kørte en del
 >forbrugerklage(sager) mod Ecco netop pga. en produktion af såle, der
 >viste sig at smuldre væk efter brug af støvlen. Er der nogen, der kender
 >til udfaldet af disse sager (hvis der var nogen)?
 
 Jeg kan ikke forestille mig, at der findes afgoerelser, hvor Ecco
 er blevet paalagt at udbedre en mangel, der er reklameret over
 efter reklamationsfristens udloeb.
 
 Ecco har daekket en del af sagerne pr. kulance, men har vistnok
 haft nogle lidt saere kriterier.
 
 Forbrugerstyrelsen har forsoegt at presse Ecco til en frivillig
 og lidt mere haandfast aftale, svjh dog uden succes.
 
 Jeg har selv efter reklamationsfristens udloeb faaet ombyttet et
 par Ecco Track Goretex-stoevler med noejagtig samme fejl. Her
 betalte jeg kun de 100,-, som modellen var steget, siden jeg
 koebte.
 
 --
 Allan Olesen, Lunderskov.
 Danske musikere tjener penge ved ulovlig softwarekopiering.
 
 
 |  |  | 
  Jesper (13-11-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jesper
 | 
 Dato :  13-11-02 00:27
 | 
 |  | 
 Allan Olesen wrote:
 >
 > Jeg kan ikke forestille mig, at der findes afgoerelser, hvor Ecco
 > er blevet paalagt at udbedre en mangel, der er reklameret over
 > efter reklamationsfristens udloeb. 
 > 
 Mangel og mangel...det er vel en decideret fabrikationsfejl.
 > Ecco har daekket en del af sagerne pr. kulance, men har vistnok
 > haft nogle lidt saere kriterier. 
 > 
 Så erkender Ecco vel selv, at de har haft problemer.
 > Forbrugerstyrelsen har forsoegt at presse Ecco til en frivillig
 > og lidt mere haandfast aftale, svjh dog uden succes. 
 > 
 > Jeg har selv efter reklamationsfristens udloeb faaet ombyttet et
 > par Ecco Track Goretex-stoevler med noejagtig samme fejl. Her
 > betalte jeg kun de 100,-, som modellen var steget, siden jeg
 > koebte.
 En "rimelig" service synes jeg. Hvis Ecco har erkendt fejlen synes jeg, 
 det er fair at betale differencen mellem et par nye og de gamle med 
 fejl. Får man kun 2-300 kr udbetalt...ja så går jeg direkte over og 
 køber et par Lloyd istedet. Det er trods alt gedigen tysk kvalitet    -- 
 Mvh. Jesper
            
             |  |  | 
   Allan Olesen (13-11-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Allan Olesen
 | 
 Dato :  13-11-02 08:52
 | 
 |  | Jesper <Jesperm@tdcadsl.dk> wrote:
 
 >Mangel og mangel...det er vel en decideret fabrikationsfejl.
 
 Ja, netop: En mangel.
 
 >Så erkender Ecco vel selv, at de har haft problemer.
 
 Jada. Men efter koebeloven er denne erkendelse revnende
 ligegyldig efter reklamationsfristens udloeb, medmindre saelger
 har handlet svigagtigt.
 
 >> Jeg har selv efter reklamationsfristens udloeb faaet ombyttet et
 >> par Ecco Track Goretex-stoevler med noejagtig samme fejl. Her
 >> betalte jeg kun de 100,-, som modellen var steget, siden jeg
 >> koebte.
 
 >En "rimelig" service synes jeg.
 
 Efter min mening mere end rimelig. De var naesten 2 aar gamle og
 meget brugte. At faa dem udskiftet til nye for 10% af nyprisen
 var en fin handel, som jeg gerne vil gentage hvert andet aar,
 uanset om saalen er defekt eller ej.
 
 --
 Allan Olesen, Lunderskov.
 Danske musikere tjener penge ved ulovlig softwarekopiering.
 
 
 |  |  | 
    Jesper (13-11-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jesper
 | 
 Dato :  13-11-02 11:46
 | 
 |  | 
 
 Allan Olesen wrote:
 
 > >Så erkender Ecco vel selv, at de har haft problemer.
 >
 > Jada. Men efter koebeloven er denne erkendelse revnende
 > ligegyldig efter reklamationsfristens udloeb, medmindre saelger
 > har handlet svigagtigt.
 >
 
 Det kan da godt være, at erkendelsen er revnende ligegyldig efter
 reklamationsfristens udløb, men firmaet har vel også interesse i at
 levere et ordentligt produkt? Hvis man køber et par vandre-støvler så
 forventer man vel, at de kan holde til det, som de er beregnet til? Der
 er ikke nogle af mine Lloyd sko, der har taget skade af at stå i skabet
 i mere end 5 år! Der er ingen "sidste anvendelses dato" på mine Lloyd
 sko, som der åbenbart er for Ecco...
 
 >
 > >> Jeg har selv efter reklamationsfristens udloeb faaet ombyttet et
 > >> par Ecco Track Goretex-stoevler med noejagtig samme fejl. Her
 > >> betalte jeg kun de 100,-, som modellen var steget, siden jeg
 > >> koebte.
 >
 > >En "rimelig" service synes jeg.
 >
 > Efter min mening mere end rimelig. De var naesten 2 aar gamle og
 > meget brugte. At faa dem udskiftet til nye for 10% af nyprisen
 > var en fin handel, som jeg gerne vil gentage hvert andet aar,
 > uanset om saalen er defekt eller ej.
 
 Nu har mine støvler været brugt ca. 10-15 gange og er som nye i læderet.
 Man forventer vel ikke, at støvlerne skal bruges inden 1 år, for efter
 den tid, så smuldrer sålerne væk? Med så fatal en fejl synes jeg
 bestemt, en ombytning kan retfærdiggøres. Det var noget andet, hvis
 snørrebåndet var sprunget!  Jeg er da glad for, at bilfabrikanterne ikke
 leverer samme "kvalitet". Tænk sig at ryge gennem vognbunden i en bil,
 der har holdt i garage i 4 år og ikke har været brugt, fordi bunden var
 smuldret væk.
 
 Nå, jeg håber i hvert fald, at jeg kan få bare en smule ud af min klage
 til Ecco. Jeg er dog overbevist om, at pengene ikke går til et nyt Ecco
 produkt!
 
 --
 Mvh. Jesper
 
 
 
 |  |  | 
     Henning Makholm (13-11-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henning Makholm
 | 
 Dato :  13-11-02 14:16
 | 
 |  | Scripsit Jesper <jesperm@tdcadsl.dk>
 
 > Det kan da godt være, at erkendelsen er revnende ligegyldig efter
 > reklamationsfristens udløb, men firmaet har vel også interesse i at
 > levere et ordentligt produkt?
 
 Muligvis. Men firmaets ensidige interesse i at opratholde sin goodwill
 er ikke et juridisk forhold, så det kan vi ikke rigtig diskutere her.
 
 --
 Henning Makholm                        "*Jeg* tænker *strax* på kirkemødet i
 Konstantinopel i 381 e.Chr. om det arianske kætteri..."
 
 
 |  |  | 
  [7100] 4711 (13-11-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : [7100] 4711
 | 
 Dato :  13-11-02 10:46
 | 
 |  | 
 
            Nul mere Ecco til mig    Købte Ecco Walker, efter kort tid var der hul igennem sålen ved hælen, det
 viste sig at sålen var under 1 m.m. tyk, og inden under var der kun nogle
 hulrum.
 Så ellers ud som nogle fine kraftige såler, men det var jo kejserens nye
 klæder ( Der var ingenting indeni )
 Klagede til forretningen, men fik kun et næsvist svar om jeg havde gået for
 meget i dem på de par måneder jeg havde dem.De hed jo Walker, troede de var
 til at gå i ! ( Forretningen indehaves på det tidspunkt af vor nuværende
 Trafikminister )
 Mit næste valg falder ikke på ECCO eller Konservative.
 B-P. Vejle
 "Jesper" <Jesperm@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 news:3DD134A2.4000907@tdcadsl.dk...
 > Hej.
 >
 > For 3 år siden fik jeg i julegave et par Ecco Track Goretex støvler.
 > Støvlerne har været benyttet 4-5 gange pr. vinter. Sidste weekend var så
 > første gang i denne sæson, at støvlerne blev taget i brug. Halvvejs ude
 > i skoven opdager jeg, at sålen mere eller mindre er væk under støvlerne.
 > Det viser sig, at sålen er gået fuldstændig i opløsning og er helt porøs.
 >
 > Jeg erindrer, at der for et stykke tid siden kørte en del
 > forbrugerklage(sager) mod Ecco netop pga. en produktion af såle, der
 > viste sig at smuldre væk efter brug af støvlen. Er der nogen, der kender
 > til udfaldet af disse sager (hvis der var nogen)? Bekendte har påstået,
 > at Ecco kvit og frit skulle bytte de berørte produkter til nogle nye.
 > Jeg er dog meget i tvivl om denne påstand.
 >
 > Hvorledes står jeg, når jeg ikke har en bon på støvlerne? Hvis der er
 > tale om en decideret produktionsfejl, kan producenten så kræve en
 > fremvisning af bon for at bytte eller refundere produktet?
 >
 > --
 > Mvh. Jesper
 >
            
             |  |  | 
 |  |