Kattelem
Fra : Leyna

Dato : 12-11-02 17:43

Så har jeg endelig fået installeret en kattelem i bagdøren, men ingen
af mine to udyr ser ud til at være særlig interessede i den. Popsie
gik lige igennem den, mens jeg holdt den åben, men skubbe til den selv
ville hun godt nok ikke. Mini synes det var sjovt at få et vindue ned
i gulvhøjde (lågen er gennemsigtig), men derudover viste hun INGEN
interesse overhovedet. Jeg ville jo godt se om hun overhovedet kan
mase sig igennem, for hun er jo lidt "kraftigt bygget".
Er der noget jeg kan gøre for at gøre dem interesserede i lemmen eller
skal jeg bare lade tiden arbejde for mig?
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Jan Holm

Dato : 12-11-02 19:45

Kat -> Kattelem -> http://www.gilmoreseafood.com/shrimp.jpg

Eller

http://www.gilmoreseafood.com/shrimp.jpg -> Kattelem -> Kat

Mvh
Jan Holm

Fra : Sander

Dato : 13-11-02 07:34

"Leyna" <webmaster@big-girls.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> --
> Leyna
> Big Girls - Lidt mere end gennemsnittet.

Som Jan viser og flere herinde har skrevet tidligere, er rejer et godt
lokkemiddel.

Vi lærte Tarzan, at bruge kattelem ( i kattebakken ), ved at sætte tape på,
de første par dage, så den stod åben hele tiden. Vi hjalp ham også igennem,
et par gange. Derefter fandt han selv ud af, at benytte den.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Leyna

Dato : 13-11-02 10:10

On Wed, 13 Nov 2002 07:33:45 +0100, "Sander" <sander@tjekmig.dk>
wrote:

>Vi lærte Tarzan, at bruge kattelem ( i kattebakken ), ved at sætte tape på,
>de første par dage, så den stod åben hele tiden. Vi hjalp ham også igennem,
>et par gange. Derefter fandt han selv ud af, at benytte den.

Joeh og tape ville da osse være fint hvis det ikke var så sk*de koldt
udenfor!
Rejer kan jeg måske lokke Popsie med, men jeg tror faktisk hun har
fattet meningen med lemmen, men Mini er så utroligt kræsen, såeh...
Og så er jeg bekymret for om Mini (som så absolut ikke lever op til
sit navn mere) kan få møvet sig igennem.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Pia J

Dato : 13-11-02 10:18

"Leyna" <webmaster@big-girls.dk> wrote in message
> Og så er jeg bekymret for om Mini (som så absolut ikke lever op til
> sit navn mere) kan få møvet sig igennem.

Og så er det jeg kommer til at tænke på min gode ven Plys. Som spiste for
meget honning og sad fast i indgangen på vej ud af Ninka Ninus' hule. Hvad
gjorde de? Tjo, han måtte sulte indtil han igen kom fri...

En lettere modificeret udgave kunne måske være på sin plads?

Hvad nu, hvis du stillede hendes morgenmad UDENFOR lemmen? Hold den endelig
åben for hende - tag sokker på - og se, om ikke hun bliver sulten. Et par
timer kan hun nok klare at faste. Og så måske investere i light udgaven
næste gang?

Pia

Fra : Leyna

Dato : 13-11-02 10:46

On Wed, 13 Nov 2002 10:17:57 +0100, "Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote:

>Og så er det jeg kommer til at tænke på min gode ven Plys. Som spiste for
>meget honning og sad fast i indgangen på vej ud af Ninka Ninus' hule. Hvad
>gjorde de? Tjo, han måtte sulte indtil han igen kom fri...

Hihi... Jeg har også lige præcis det billede af Plys siddende på
nethinden!

> [...]
>åben for hende - tag sokker på - og se, om ikke hun bliver sulten. Et par
>timer kan hun nok klare at faste. Og så måske investere i light udgaven

Lige nu får begge katte Hills for sensitive stomach, og det gør de på
grund af Popsie's dårlige mave. (Jeg TROR i hvert fald at det er
Popsie, den er gal med.) Light er vel for katte der skal tabe sig,
ikk'? Og Popsie skal i hvert fald ikke tabe sig. Hun er en tynd lille
mis, selv om hun er kommet sig en del efter at jeg overtog hende den
1. september i år.
Jeg kan ikke hindre dem i at gå i hinandens madskåle, så jeg er nødt
til at vælge det foder jeg tror vil være bedst for dem begge. Og så
vil jeg lige slutte af med at sige, at Mini ikke er overfed, men
dyrlægen sagde til mig at hun ikke under nogen omstændigheder måtte
tage yderligere på.
Mini er så også lidt hjertebarnet, da hun startede som den
allermindste i kuldet og senere, da min mor så fik hende, voksede alle
de andre over hovedet. Og da min mor så ganske pludseligt afgik ved
døden, ja, så blev jeg jo katte ejer. Jeg er ellers slet ikke
kattemenneske, men Mini er bare verdens skønneste kat, selv om hun af
udseende slet ikke kan måle sig med Popsie.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Pia J

Dato : 13-11-02 11:06

Så kan Mini sikkert godt komme igennem.

Ellers ville jeg nok blande halv light foder i deres mad, eller helt, hvis
maverne kan tåle det, og så fodre Poopsie lidt i smug med noget rigtig
fedende guf ved siden af.

Der er vist masser af kastrerede katte som lever af light foder fordi de,
som visse af os andre, simpelthen har en meget lav forbrænding og får bildæk
bare de TÆNKER på slik.

:Pia

Fra : Sander

Dato : 13-11-02 17:37

> Joeh og tape ville da osse være fint hvis det ikke var så sk*de koldt
> udenfor!

Ja, det er nok en forkert årstid, at holde "åbent hus", med kattelemmen. Jeg
tænkte, at i måske kunne lukke rummet ( gang, bryggers ? ) af, for resten
af huset.

> [...]
> Og så er jeg bekymret for om Mini (som så absolut ikke lever op til
> sit navn mere) kan få møvet sig igennem.

Hvis Popsie har fanget pointen, tror du så ikke, at det smitter af på Mini,
før eller siden ?

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Leyna

Dato : 13-11-02 17:55

On Wed, 13 Nov 2002 17:36:41 +0100, "Sander" <sander@tjekmig.dk>
wrote:

> [...]
>tænkte, at i måske kunne lukke rummet ( gang, bryggers ? ) af, for resten

Jo jo, og lemmen sidder da osse i bagangen og der er lukket til resten
af huset. Det hjælper jo bare ikke så meget at de kun kan komme ind i
baggangen, men vi har planer om en lem mere, når de engang får lært at
bruge denne her. Popsie har fanget pointen. Nu skal hun bare lære selv
at åbne lemmen.

>Hvis Popsie har fanget pointen, tror du så ikke, at det smitter af på Mini,
>før eller siden ?

Det håber jeg da, men Mini er meget mere forsigtig end Popsie, så der
går nok noget tid.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Elwarth

Dato : 13-11-02 13:05

Jeg ville jo godt se om hun overhovedet kan
> mase sig igennem, for hun er jo lidt "kraftigt bygget".
> Er der noget jeg kan gøre for at gøre dem interesserede i lemmen eller
> skal jeg bare lade tiden arbejde for mig?

Hej Leyna

Vores Kitti er også en stor mis (ca. 7 kg), så vi var også lidt spændte på,
om hun kunne komme igennem. Det kunne hun sagtens. Der er noget med, at bare
de kan få hovedet igennem, kan de også få resten med (Ellers er de vist
ekstremt overvægtige).
I øvrigt har det taget hende lang tid at finde ud af at bruge den. Det er
3-4 uger siden, vi satte den i, og lige nu mens jeg sad og læste denne tråd,
gik hun for første gang helt selv ud. Tidligere har vi holdt lemmen for
hende. Så det skal nok lykkes, bare du ikke giver andre muligheder for at
komme ud. Misserne synes jo, det ville være nemmere, hvis vi bare åbnede
vinduet

Held og lykke med det
Dorthe