MS Windows
briani 27239
Slå zip-komprimering fra i XP?
Fra : Kent

Dato : 12-11-02 16:06

Hej

Er det ikke muligt at slå zip-komprimering fra i XP?
Jeg vil meget hellere bruge winzip, men zip-funktionen
i XP forsøger hele tiden at blande sig - for nu at sige det
på den måde.

Hvis jeg fx har en diskette med en zipfil, som jeg gerne
vil have pakke ud på C-drevet. Jeg trækker altså filen
over, men så kommer zip-funktionen i XP og spørger om
den sidste diskette - hvis nu filen strækker sig over flere
disketter. Nå, men det er da fint - jeg smider den sidste
diskette i dyret - men bagefter kommer winzip
gud-hjælpe-mig og spørger om det samme.......
Ikke smart!!

Altså kunne det være rart at kvæle funktionen i XP,
men hvordan???

Vh
Kent

Fra : Madsen

Dato : 12-11-02 16:26

Kent skrev:

> Altså kunne det være rart at kvæle funktionen i XP,
> men hvordan???

Det eneste jeg har gjort her er at associerer *.zip-filer
med WinZip, hvilket Winzip for øvrigt selv sørgede for ved
installationen (Winzip 8.1).

Hvis det ikke fungerer hos dig så prøv om dette gør:
<http://www.mike-tech.com/article.php?gif=winxp&article=187>

Madsen.

Fra : Ole C

Dato : 12-11-02 20:30

Kent skrev blandt andet:

> Er det ikke muligt at slå zip-komprimering fra i XP?

Jo !
To turn off zip folders:
At the Command Prompt - or Start>Run - type: regsvr32 /u zipfldr.dll
You can reverse the above command by typing: regsvr32 zipfldr.dll

>Jeg vil meget hellere bruge winzip.

- og jeg vil meget hellere bruge WinRAR, som kan endnu mere end WinZip - og
iøvrigt fungerer fuldstændig på samme måde.

--
vh
Ole C

Fra : Kent

Dato : 13-11-02 15:44

"Ole C" <ocl@fjerndettetdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
og
> iøvrigt fungerer fuldstændig på samme måde.

Tak for tippet.

Jeg synes bare, man skulle kunne klikke sig vej i Windows for at slå
funktionen fra, men det kan man åbenbart ikke......? Det ville jeg
nemlig være mere tryg ved at bruge, men det er nok bare mig, der
er over-forsigtig .

Kender ikke WinRaR, men har dog hørt om den. Den vil jeg kigge
lidt nærmere på .

Vh
Kent

Fra : Kent

Dato : 13-11-02 15:44

Fra : Thomas Schreiber - s~

Dato : 13-11-02 10:14

> [...]
og
> iøvrigt fungerer fuldstændig på samme måde.

Samme her. Hvorfor bruge noget andet, når der findes WinRAR?

--

Venligst / Regards
Thomas Schreiber - stall.dk