DCH hjælp
Fra : Axelsen

Dato : 12-11-02 12:33

Hej NG
Er der nogen der kan fortælle mig om der er mulig at starte træning i en
DCH klub her og nu, eller skal man vente til der starter et nyt hold op.
Der skal lige siges, at jeg har en schæfer på 2 1/2 år, som har store
problemer med at gå i snor. Det og meget andet vil jeg gerne ha' den
lært..
På forhånd tak for hjælp

--
J.K

Fra : Martin

Dato : 12-11-02 12:38

Hej

Der bør ikke være noget problem med at starte med et samme. Her i Ringkøbing
har vi et hold for folk som kommer med deres hund, når problemerne er
opstået, det vil typisk sige at hundene ikke længere er hvalpe. Bare ned i
den lokale afdeling og hils på dem.

Mvh
Martin
Axelsen <eng20@os.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3dd0e6b9$0$14959$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

Fra : Jørgen

Dato : 12-11-02 12:37

prøv www.schaeferhund.dk/kreds1.htm

Hilsen Jørgen & Nico

www.dyrevaernet.dk/
www.schaeferhund.dk/kreds1.htm
www.dyreklinik.net/

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 12-11-02 13:39

Axelsen skriver:

> [...]
> Der skal lige siges, at jeg har en schæfer på 2 1/2 år, som har store
> problemer med at gå i snor. Det og meget andet vil jeg gerne ha' den

Hejsa, tror du ikke det ville være en ide at ringe til din lokale DcH klub og
spørge? Forskellige klubber kan jo have forskellig politik på det område. Her er
DcH's hjemmeside, der er info på alle lokal-klubber:
http://www.dch-danmark.dk/

Hilsen Dorthe

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 12-11-02 14:51

Hej J.K.

Det er selvfølgelig ikke noget jeg skal blande mig i, men jeg synes du skulle
kontakte din lokale schæferhundeklub i stedet. Kreds 16 i Aalborg har i øvrigt
løbende optag!
Mvh
Kim

Fra : Benedikte Skibsted A~

Dato : 13-11-02 10:33

Kommer det ikke an på hvad hunden skal bruges til, jeg kender nogle der har
haft flere schæfere, de gik over til at træne i DcH til slut, da de var
trætte af at hundene i schæferklubben lærte at gå 1-1½ meter foran dem, og
de næsten blev hevet afsted, de ville hellere have en hund der kunne gå pænt
ved siden af føren.
Måske lidt firkantet sat op, men ret mig hvis jeg tager fejl.

mvh
-Benedikte

Fra : Jørgen

Dato : 13-11-02 11:39

Hej

Jeg tror at man kan træne/lære det samme i Schæferhundeklubber for Danmark
og i DCH, det er kun spørgsmål om hvor man bor, og om der er en klub der.

Man bestemmer jo selv hvor meget man vil gøre ud af det, og man kan sagsen
vælge c-arbejde (forsvar) fra, hvis man ønsker det.

prøv evt. www.schaeferhund.dk/

Hilsen Jørgen & Nico /\ /\
oo
<-->
www.dyrevaernet.dk/

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 13-11-02 11:47

Hej Benedikte

Jeg kunne fristes til at sige at det er dig der tager fejl for dit indtryk af
schæferhundeklubben harmonerer slet ikke med mit. Der hvor jeg kommer, gør man
meget ud af at hundene går pænt ved siden af føreren. Det du beskriver minder
næsten om ringtræning, men det er jo to vidt forskellige ting og ringtræningen
trænes næsten ikke hos os.

Mvh
Kim