|
| Butik i Tyskland. Fra : Kenneth |
Dato : 12-11-02 11:33 |
|
Halløjsa.
Hvilken web-butik ville I købe et D60 fra?
Jeg kender NY-Camera, men er forsendelsen forsvarligt indpakket osv.?
Mvh
Kenneth
| |
Niels Ebbesen (12-11-2002)
| Kommentar Fra : Niels Ebbesen |
Dato : 12-11-02 11:46 |
|
Kenneth wrote:
> Jeg kender NY-Camera, men er forsendelsen forsvarligt
> indpakket osv.?
Det er grundregel nr. 1 ved postordrekøb, at man nægter
modtagelse, hvis embalagen er beskadiget, og postvæssenet
skal acceptere, at man ikke vil modtage en pakke, der ser
ud til at ha' lidt overlast under forsendelsen.
--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - Free-lance grafik & webdesign
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner
| |
max (12-11-2002)
| Kommentar Fra : max |
Dato : 12-11-02 12:49 |
|
> Halløjsa.
>
> Hvilken web-butik ville I købe et D60 fra?
> Jeg kender NY-Camera, men er forsendelsen forsvarligt indpakket osv.?
>
>
> Mvh
>
> Kenneth
Jeg har gode erfaringer med dnet.24.de og technikdirekt.de
men ny-camera mener heg også har fået gode ord med på
vejen fra folk der har prøvet.. I det hele taget ville jeg ikke
bekymre mig så meget over indpakningen osv.. Det er
leverandøren der hænger på den, du har 14 dages tilbage-
levering..Så find en webshop der kan levere D60ern hurtigt..
Og bestil div. løsdele samtidig, microdrives er meget billigere
i Tyskland, objektiver og filtre.. nåm det har du nok checket..
mvh max
| |
Soren Pedersen (12-11-2002)
| Kommentar Fra : Soren Pedersen |
Dato : 12-11-02 14:06 |
|
I det hele taget ville jeg ikke
> bekymre mig så meget over indpakningen osv.. Det er
> leverandøren der hænger på den, du har 14 dages tilbage-
> levering..
For en gang skyld vil jeg give NE ret....Man kan rende ind i en hulens masse
besvær med at bevise at pakken var beskadiget ved modtagelsen, og at det var
den skade der fårsagede skaden, og ikke at man har tabt den på gulvet.
Mvh
/Søren
| |
Digit (12-11-2002)
| Kommentar Fra : Digit |
Dato : 12-11-02 14:56 |
|
"max" ræsonnerede, og skrev d. 12 nov 2002:
>> Hvilken web-butik ville I købe et D60 fra?
>> Jeg kender NY-Camera, men er forsendelsen forsvarligt indpakket osv.?
> Jeg har gode erfaringer med dnet.24.de og technikdirekt.de
> men ny-camera mener heg også har fået gode ord med på
> vejen fra folk der har prøvet.. I det hele taget ville jeg ikke
> bekymre mig så meget over indpakningen osv..
Hmm, for det første er jeg enig med de andre i at en beskadiget pakke bør
ryge tilbage (in case). For det andet tror jeg faktisk ikke du kan gå til
Forbrugerstyrelsen med klager fra udenlandske leverandører.
> Det er
> leverandøren der hænger på den, du har 14 dages tilbage-
> levering..
Øhh, har de tyske forbrugere samme beskyttelse som de danske? (I think
not).
--
/Digit
»The enigma lies broken
Searching for those precious moments
Reaching for a higher of existence
Like a newborn migrant in the void«
Dimmu Borgir
| |
Lars [8210] (12-11-2002)
| Kommentar Fra : Lars [8210] |
Dato : 12-11-02 15:59 |
|
"Digit" <Digit@Gnaveren.invalid> wrote in message
news:Xns92C4975807698Digit0wnYou@Utopia.Dk...
> "max" ræsonnerede, og skrev d. 12 nov 2002:
>
> Øhh, har de tyske forbrugere samme beskyttelse som de danske? (I think
> not).
>
> --
> /Digit
Nej Digit
De har haft to års reklamationsret hele tiden......:)
Lars
| |
Digit (12-11-2002)
| Kommentar Fra : Digit |
Dato : 12-11-02 19:04 |
|
"Lars [8210]" ræsonnerede, og skrev d. 12 nov 2002:
>> Øhh, har de tyske forbrugere samme beskyttelse som de danske? (I think
>> not).
> Nej Digit
>
> De har haft to års reklamationsret hele tiden......:)
Nå for søren... tjae, hva' havde jeg regnet med.. det er jo ikke ligefrem
timbuktu :)
--
/Digit
»The enigma lies broken
Searching for those precious moments
Reaching for a higher of existence
Like a newborn migrant in the void«
Dimmu Borgir
| |
Chuke Mimergolf (13-11-2002)
| Kommentar Fra : Chuke Mimergolf |
Dato : 13-11-02 01:22 |
|
"Lars [8210]" <lars9999@NOSPAMexcite.com> skrev
> De har haft to års reklamationsret hele tiden......:)
Næh. De overgik til 2 års reklamationsret pr. 1.1.2002, takket være det
samme EU direktiv som vi også har fulgt - før det havde de kun 6
måneders reklamationsret.
mvh
Peter
| |
pan2 (12-11-2002)
| Kommentar Fra : pan2 |
Dato : 12-11-02 16:34 |
|
"Digit" skrev d. 12-11-02 14:56 dette indlæg :
> "max" ræsonnerede, og skrev d. 12 nov 2002:
>
> >> Hvilken web-butik ville I købe et D60 fra?
> >> Jeg kender NY-Camera, men er forsendelsen forsvarligt indpakket
osv.?
>
> > Jeg har gode erfaringer med dnet.24.de og technikdirekt.de
> > men ny-camera mener heg også har fået gode ord med på
> > vejen fra folk der har prøvet.. I det hele taget ville jeg ikke
> > bekymre mig så meget over indpakningen osv..
>
> Hmm, for det første er jeg enig med de andre i at en beskadiget pakke
bør
> ryge tilbage (in case). For det andet tror jeg faktisk ikke du kan gå
til
> Forbrugerstyrelsen med klager fra udenlandske leverandører.
>
>
> > Det er
> > leverandøren der hænger på den, du har 14 dages tilbage-
> > levering..
>
> Øhh, har de tyske forbrugere samme beskyttelse som de danske? (I think
> not).
>
hvis du modtager en transportskadet kasse er det altid dig der hænger på
den hvis du ikke har gjort opmærksom på det, pak evt pakken op ´sammen
med postbudet eller posthusetes personale, i grov tilfælde nægt
modtagelse
PER
> --
--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"
| |
Niels Ebbesen (12-11-2002)
| Kommentar Fra : Niels Ebbesen |
Dato : 12-11-02 17:16 |
|
pan2 wrote:
> hvis du modtager en transportskadet kasse er det altid dig
> der hænger på den hvis du ikke har gjort opmærksom på det,
> pak evt pakken op ´sammen med postbudet eller posthusetes
> personale, i grov tilfælde nægt modtagelse
Det er da et rigtigt dårligt råd, for hvis der efterfølgende
bliver problemer med varen, så står man i den situation, at
man har accepteret en ramboneret forsendelse, som man så skal
til at diskutere hvem der er ansvarlig for.
Man skal heller ikke acceptere forsendelser, hvor embalagen
er forsøgt repareret med postvæssenets tape, jeg har hørt om
firmaer, der efterfølgende konstaterede at der manglede vare
i kassen.
--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - Free-lance grafik & webdesign
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner
| |
tc (14-11-2002)
| Kommentar Fra : tc |
Dato : 14-11-02 10:44 |
|
Kenneth wrote:
> Halløjsa.
>
> Hvilken web-butik ville I købe et D60 fra?
> Jeg kender NY-Camera, men er forsendelsen forsvarligt indpakket osv.?
Jeg købte mit Fuji s602 hos http://www.pearvillage.de uden problemer.
Massere af pap...
TC
| |
A.I. (15-11-2002)
| Kommentar Fra : A.I. |
Dato : 15-11-02 23:16 |
|
> Jeg kender NY-Camera.....
.........jeg har sendt en mail hvori jeg ville bestille et komplet fotoudstyr
(for
ca. 40.000 kr.)og det eneste jeg fik svar på var kameraet (nikon d100)...jeg
troede så at de havde begået en fejl og ikke fik svaret på det hele, så
derfor sendte jeg et ønske om en pris på resten af udstyret, og fik ikke
noget svar. Da jeg så havde sendt den 4 og sidste mail i en periode på 4
uger, må jeg sige at jeg opgav.....hvad nu hvis det var et kamera der skulle
til rep. ???
| |
max (16-11-2002)
| Kommentar Fra : max |
Dato : 16-11-02 00:26 |
|
<snip>
> noget svar. Da jeg så havde sendt den 4 og sidste mail i en periode på 4
> uger, må jeg sige at jeg opgav.....hvad nu hvis det var et kamera der skulle
> til rep. ???
Du sender den til Nikons danske service center - der er worldwide garanti..
mvh max
| |
A.I. (16-11-2002)
| Kommentar Fra : A.I. |
Dato : 16-11-02 19:25 |
|
> Du sender den til Nikons danske service center - der er worldwide
garanti..
....hvad nu hvis det var en Epson printer eller en anden producent der ikke
yder den samme service som Nikon ???
| |
max (16-11-2002)
| Kommentar Fra : max |
Dato : 16-11-02 21:21 |
|
> ...hvad nu hvis det var en Epson printer eller en anden producent der ikke
> yder den samme service som Nikon ???
Hehe - det ved jeg ikke, men mon ikke du finder en løsning.. max
| |
Klaus Madsen (17-11-2002)
| Kommentar Fra : Klaus Madsen |
Dato : 17-11-02 00:43 |
|
> > Du sender den til Nikons danske service center - der er worldwide
> garanti..
> ...hvad nu hvis det var en Epson printer eller en anden producent der ikke
> yder den samme service som Nikon ???
>
Jeg har et Epson kamera, som er købt over nettet i Tyskland.
Det gik i stykker, men jeg fik et helt nyt fra England uden problemer.
Mvh, Klaus
----------------------------------------------
Webdesign, DtP & undervisning
www.grafreaks.dk
| |
Kenneth (16-11-2002)
| Kommentar Fra : Kenneth |
Dato : 16-11-02 10:16 |
|
> uger, må jeg sige at jeg opgav.....
Jeg har mailet med ham Graham hele tiden. Han mailer ca. een gang om dagen.
Ved betaling skriver han at bankoverførsel er bedst. Er der nogle, der har
prøvet det med dem?
Kenneth
| |
TORBEN JESSEN CALLES~ (21-11-2002)
| Kommentar Fra : TORBEN JESSEN CALLES~ |
Dato : 21-11-02 22:18 |
|
Her en butik som kan levereog jeg tror prisen er ok.
http://www.fotoversand-brinker.de/
"Kenneth" <kenneth@REMOVEziax.dk> skrev i en meddelelse
news:nN4A9.1868$HU.166096@news010.worldonline.dk...
> Halløjsa.
>
> Hvilken web-butik ville I købe et D60 fra?
> Jeg kender NY-Camera, men er forsendelsen forsvarligt indpakket osv.?
>
>
> Mvh
>
> Kenneth
>
>
| |
Bjarke Christensen (21-11-2002)
| Kommentar Fra : Bjarke Christensen |
Dato : 21-11-02 23:25 |
|
Undskyld mig, hvis dette er lidt råt formuleret, men denne diskussion er
fuld af kommentarer fra folk der ikke har nogen praktisk erfaring med det de
udtaler sig om. Jeg har de sidste 14 forsøgt at købe et billigt kamera i
Tyskland og de flest web shops vil enten ikke levere i Danmark, lægger extra
gebyrer på for at sende det ud af landet eller nægte simpelhen at der findes
nogetd er hedder efterkrav når man skal sende det ud af tyskland.
Mange angiver at man bare lige kan finde det billigste sted på
http://geizhals.cc/eu/?cat=dcam. - MEN så simpelt er det desværre ikke. Dem
der er billigst på oversigten er til gengæld dyre hvis du skal ha' lidt
extraudstyr med.
Jeg skal nok fortælle når det er lykkedes mig at få en leverence fra
Tysklan. - på efterkrav og til en pris der er billigere end i DK.
Torben, beklager. Du må ikke føle dig "overrumplet". Dette er ikke en kritik
af dig eller dit indlæg. Det er en generel kommentar.
/Bjarke
"TORBEN JESSEN CALLESEN" <tcfoto@get2net.dk> wrote in message
news:23cD9.139$lo6.4191@news.get2net.dk...
> Her en butik som kan levereog jeg tror prisen er ok.
> http://www.fotoversand-brinker.de/
> "Kenneth" <kenneth@REMOVEziax.dk> skrev i en meddelelse
> news:nN4A9.1868$HU.166096@news010.worldonline.dk...
> > Halløjsa.
> >
> > Hvilken web-butik ville I købe et D60 fra?
> > Jeg kender NY-Camera, men er forsendelsen forsvarligt indpakket osv.?
> >
> >
> > Mvh
> >
> > Kenneth
> >
> >
>
>
| |
Michaelbs (22-11-2002)
| Kommentar Fra : Michaelbs |
Dato : 22-11-02 00:48 |
|
> gebyrer på for at sende det ud af landet eller nægte simpelhen at der
findes
> nogetd er hedder efterkrav når man skal sende det ud af tyskland.
>
Hej
Jeg har lige bestilt et digital kamera på efterkrav på
www.digital-versand.de så helt umuligt er det altså ikke.. men nogen
netbutikker sælger kun ud af landet pr. "vorkasse"...forudbetaling.
mvh Michael
| |
max (22-11-2002)
| Kommentar Fra : max |
Dato : 22-11-02 08:12 |
|
> Undskyld mig, hvis dette er lidt råt formuleret, men denne diskussion er
> fuld af kommentarer fra folk der ikke har nogen praktisk erfaring med det de
> udtaler sig om. Jeg har de sidste 14 forsøgt at købe et billigt kamera i
> Tyskland og de flest web shops vil enten ikke levere i Danmark, lægger extra
> gebyrer på for at sende det ud af landet eller nægte simpelhen at der findes
> nogetd er hedder efterkrav når man skal sende det ud af tyskland.
>
> Mange angiver at man bare lige kan finde det billigste sted på
> http://geizhals.cc/eu/?cat=dcam. - MEN så simpelt er det desværre ikke. Dem
> der er billigst på oversigten er til gengæld dyre hvis du skal ha' lidt
> extraudstyr med.
>
> Jeg skal nok fortælle når det er lykkedes mig at få en leverence fra
> Tysklan. - på efterkrav og til en pris der er billigere end i DK.
>
> Torben, beklager. Du må ikke føle dig "overrumplet". Dette er ikke en kritik
> af dig eller dit indlæg. Det er en generel kommentar.
>
> /Bjarke
Hey Bjarke - det lyder som om du har været uheldig, men du stiller
også specielle krav - avancerne må nødvendigvis være skåret helt
ind til benet, så den flexibilitet du søger er måske lidt overdrevet..
Forudbetaling i form af bankoverførsel eller kreditkort fungerer
hos de tyske netshops jeg har købt hos, leveringstiden har været fin
på standart varer, men naturligvis er der ventetid på helt nyt udstyr
der dårlig nok har ramt hylderne hos proff butikkerne her i landet..
Besparelsen på det jeg har købt har været på mellem 12-25%
portoen ligger typisk på en hundredkronseddel, stort set det
samme som du kommer op på ved at handle efterkrav her i landet..
Servicen har været ligeså god som noget jeg har oplevet ved at handle
lokalt - har lige haft kameraet på værksted, 1 uge rep og 3 dage transport.
det er acceptabelt - eller hvad syns du selv..
Hvis besparelsen ikke var så stor handlede jeg bestemt lokalt, desværre
er dansk detailhandel hængt ud til tørre med vores høje afgifter, måske
går det snart op for politikerne at det ikke kan blive ved -
mvh max
| |
tc (22-11-2002)
| Kommentar Fra : tc |
Dato : 22-11-02 08:50 |
|
max wrote:
> Hvis besparelsen ikke var så stor handlede jeg bestemt lokalt, desværre
> er dansk detailhandel hængt ud til tørre med vores høje afgifter, måske
> går det snart op for politikerne at det ikke kan blive ved -
Det er ikke kun afgifter. Da jeg købte mit Fuji S602, skulle min lokale
forhandler have 8000 kroner for det. pearvillage.de skulle have ¨5500
kroner. Jeg gik til min lokale forhandler og tilbød ham at matche
prisen, plus at jeg gerne ville betale forskellen på dansk og tysk moms.
Desværre er kr 5500 et godt stykke under hans indkøbspris hos Fuji
danmark. Han ringede til Fuji dk og spurgte hvordan det kunne være og om
de kunne hjælpe (sænke deres pris).
Svaret var nej og så kom de med nogle historier om at jeg jo også havde
udgifter ved at skulle til tyskland og hentes kameraet og at jeg jo ikke
ville få dansk garanti. Begge dele ting som var rigtigt for en håndfuld
år siden, men idag med internettet og den europæiske to års garanti er
det noget fis.
Så... jeg tror nærmere at det er de danske importører som gør det svært
for de danske forhandlere at være med på prisen.
--
TC
| |
Kurt Hansen (22-11-2002)
| Kommentar Fra : Kurt Hansen |
Dato : 22-11-02 09:12 |
|
Fri, 22 Nov 2002 08:49:36 +0100, skrev tc:
>> Hvis besparelsen ikke var så stor handlede jeg bestemt lokalt, desværre
>> er dansk detailhandel hængt ud til tørre med vores høje afgifter, måske
>> går det snart op for politikerne at det ikke kan blive ved -
>
>Det er ikke kun afgifter. Da jeg købte mit Fuji S602, skulle min lokale
>forhandler have 8000 kroner for det. pearvillage.de skulle have ¨5500
>kroner. Jeg gik til min lokale forhandler og tilbød ham at matche
>prisen, plus at jeg gerne ville betale forskellen på dansk og tysk moms.
>Desværre er kr 5500 et godt stykke under hans indkøbspris hos Fuji
>danmark. Han ringede til Fuji dk og spurgte hvordan det kunne være og om
>de kunne hjælpe (sænke deres pris).
>
>Svaret var nej og så kom de med nogle historier om at jeg jo også havde
>udgifter ved at skulle til tyskland og hentes kameraet og at jeg jo ikke
>ville få dansk garanti. Begge dele ting som var rigtigt for en håndfuld
>år siden, men idag med internettet og den europæiske to års garanti er
>det noget fis.
>
>Så... jeg tror nærmere at det er de danske importører som gør det svært
>for de danske forhandlere at være med på prisen.
Importørerne bruger alle midler for at skræmme og chikanere folk fra
at handle på et marked der betjenes af en anden importør. Det er
f.eks. åger vej højlys dag at forlange 500 kroner for en dansk
brugsanvisning. Det er naturligvis en politisk bestemt pris, der ingen
som helst relation har til omkostningerne ved at oversætte og trykke
den.
Venlig hilsen
Kurt Hansen
| |
max (22-11-2002)
| Kommentar Fra : max |
Dato : 22-11-02 11:31 |
|
> Importørerne bruger alle midler for at skræmme og chikanere folk fra
> at handle på et marked der betjenes af en anden importør. Det er
> f.eks. åger vej højlys dag at forlange 500 kroner for en dansk
> brugsanvisning. Det er naturligvis en politisk bestemt pris, der ingen
> som helst relation har til omkostningerne ved at oversætte og trykke
> den.
>
> Venlig hilsen
> Kurt Hansen
Ja - det ville være så meget lettere hvis de bare lavede en brugsanvisning
i PDF og smed den op på hjemmesiden.. Det kommer nok en dag..
mvh max
| |
Kenneth (23-11-2002)
| Kommentar Fra : Kenneth |
Dato : 23-11-02 17:49 |
|
> Svaret var nej og så kom de med nogle historier om at jeg jo også havde
> udgifter ved at skulle til tyskland og hentes kameraet og at jeg jo ikke
> ville få dansk garanti. Begge dele ting som var rigtigt for en håndfuld
> år siden, men idag med internettet og den europæiske to års garanti er
> det noget fis.
Hvordan ville I håndtere en reperation? Ville I skippe det til Tyskland igen
eller prøve her i Danmark. Man har vel egentlig ret til at få det lavet her
i DK, men den nye garanti-ordning, men vil de hjælpe?
Kenneth
| |
Bjarke Christensen (26-11-2002)
| Kommentar Fra : Bjarke Christensen |
Dato : 26-11-02 21:49 |
|
www.technikdirekt.de Det virkede. Ikke det billigste sted i Tyskland, men
super velfungerende levering i meget grundig indpakning. Fin
orderbekræftigelse og meget service orienteret med en mail, da varen fra
afsendt fra Tyskland. Alt kørte helt OK.
OBS: Jeg kunne jo se at man kunne downloade manualer fra Canons hjemmeside,
så det med at der KUN er tyske manuler i kassen fandt jeg ikke problematisk.
Nu har jeg imidlertid fundet ud af, at der ikke er manualer til *alle* Canon
modeller på Canons hjemmsider (S45 mangler). Check det inden I køber, hvis
ikke I er stive i det tyske.
/Bjarke
"Bjarke Christensen" <Bjarke@Grevestrand.ret_til_dk> wrote in message
news:arjmfn$2ir5$1@news.cybercity.dk...
> Undskyld mig, hvis dette er lidt råt formuleret, men denne diskussion er
> fuld af kommentarer fra folk der ikke har nogen praktisk erfaring med det
de
> udtaler sig om. Jeg har de sidste 14 forsøgt at købe et billigt kamera i
> Tyskland og de flest web shops vil enten ikke levere i Danmark, lægger
extra
> gebyrer på for at sende det ud af landet eller nægte simpelhen at der
findes
> nogetd er hedder efterkrav når man skal sende det ud af tyskland.
>
> Mange angiver at man bare lige kan finde det billigste sted på
> http://geizhals.cc/eu/?cat=dcam. - MEN så simpelt er det desværre ikke.
Dem
> der er billigst på oversigten er til gengæld dyre hvis du skal ha' lidt
> extraudstyr med.
>
> Jeg skal nok fortælle når det er lykkedes mig at få en leverence fra
> Tysklan. - på efterkrav og til en pris der er billigere end i DK.
>
> Torben, beklager. Du må ikke føle dig "overrumplet". Dette er ikke en
kritik
> af dig eller dit indlæg. Det er en generel kommentar.
>
> /Bjarke
>
>
>
> "TORBEN JESSEN CALLESEN" <tcfoto@get2net.dk> wrote in message
> news:23cD9.139$lo6.4191@news.get2net.dk...
> > Her en butik som kan levereog jeg tror prisen er ok.
> > http://www.fotoversand-brinker.de/
> > "Kenneth" <kenneth@REMOVEziax.dk> skrev i en meddelelse
> > news:nN4A9.1868$HU.166096@news010.worldonline.dk...
> > > Halløjsa.
> > >
> > > Hvilken web-butik ville I købe et D60 fra?
> > > Jeg kender NY-Camera, men er forsendelsen forsvarligt indpakket osv.?
> > >
> > >
> > > Mvh
> > >
> > > Kenneth
> > >
> > >
> >
> >
>
>
| |
|
|