S(nail)MS!
Fra : Erik Graversen

Dato : 01-03-01 13:38

Jeg er en af dem der købte en A2618s i stedet for en fastelavns-bolle!
Jeg havde egentlig en forventning til at man kunne bruge SMS beskeder
til noget seriøst. Men der tog jeg tilsyneladende fejl! Nu har jeg
siddet og leget med at sende SMS>SMS, SMS>e-mail og
e-mail>SMS både fra og til mobilen. Men det er mere eller mindre
tilfældigt om beskederne slipper igennem eller hvor lang tid det
tager.
Det er første gang i mit liv at jeg beskæftiger mig med den slags. Så
jeg vil gerne høre mere erfarende bruger om det er normalt at SMS
fungere sådan?

PS: Der er tale om et debitel abonnement. SMS beskeder bliver sendt
over xxxxxxxx@sms.tdm.dk

Mvh,
--
Erik Graversen.

e-mail: erikgr@mail1.stofanet.dk

Pitstop VG-8: http://www.vg-8.subnet.dk

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 01-03-01 13:55

Det er min erfaring, at email - SMS er meget ustabilt. Der kan gå lang tid
før mailen kommer frem - og enkelte gange forsvinder mailen tilsyneladende.

Den anden vej samt SMS-SMS har jeg ikke megen erfaring med, men der synes
jeg nu, at det virker rimeligt smertefrit.

(Min erfaring kommer fra TDM's net).

Vh, Lars

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 01-03-01 14:06

Lars Bonnesen skrev:

>Det er min erfaring, at email - SMS er meget ustabilt. Der kan gå lang tid
>før mailen kommer frem - og enkelte gange forsvinder mailen tilsyneladende.

Yup, TDK har store forstoppelser mht. email->SMS for tiden.

>Den anden vej samt SMS-SMS har jeg ikke megen erfaring med, men der synes
>jeg nu, at det virker rimeligt smertefrit.

Ingen problemer her heller! Det fungerer jo også på en lidt anderledes
måde. Du kan også sende SMS fra adressen i min signatur til TDK-kunder
uden problemer, fordi beskederne sendes som _rigtige_ SMSer, og ikke
gennem en email>SMS-gateway.
--
venligst
/Lasse

SMS med bekræftelse! http://sms.fergusons.dk/

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 01-03-01 15:15

"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> wrote in message

> Yup, TDK har store forstoppelser mht. email->SMS for tiden.

Jeg synes nu altid, at der altid har været meget ustabilitet på den front.

Nu testede jeg lige. Sendte en mail til SMS kl. 13:57.

Den er ikke gået ind endnu...

Vh, Lars

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 01-03-01 15:25

Lars Bonnesen skrev:

>Nu testede jeg lige. Sendte en mail til SMS kl. 13:57.
>Den er ikke gået ind endnu...

Det kan godt tage flere dage for tiden :(
- hvis de ikke helt udebliver.
--
venligst
/Lasse

Tjen penge på nettet: http://tjenpenge.com/

Fra : Erik Graversen

Dato : 01-03-01 15:40

"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> skrev i en meddelelse news:btms9tgpijom77jumd5qrvnahptfk4phd5@193.162.153.117...

> Det kan godt tage flere dage for tiden :(
> - hvis de ikke helt udebliver.

Nu er jeg jo som sagt helt ny i det her mobil sjov. Men jeg har nogen erfaring med inter-
net udbydere. De prøver at lokke så mange i fælden som muligt uanset om deres
net/servere kan følge med. Deres undskyldning er altid "et usædvanligt højt pres på deres net
men vi arbejder på sagen" Det kunne se ud til at det samme gælder mobiltelefoni!
Desuden syntes jeg at de ydelser som de udbyder (i dette tilfælde debitel) halter noget
bagefter de muligheder som er i mobiltelefonerne!

Mvh,

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 01-03-01 15:51

Erik Graversen skrev:

>Desuden syntes jeg at de ydelser som de udbyder (i dette tilfælde debitel) halter noget
>bagefter de muligheder som er i mobiltelefonerne!

Det skal lige siges (ikke for at forsvare Debitel, som jeg ikke har
meget tilovers for), at det TDK der har problemer med deres gateway.
Det er godt nok den Debitel bruger, fordi Debitel telefoner bruger
TDKs net og services. Dvs. det er både Debitel-, WOL-, Telmore- (og
Tele2-?) kunder der har problemer med SMS->email.

Fra : Michael Haahr

Dato : 01-03-01 15:59

> [...]
> TDKs net og services. Dvs. det er både Debitel-, WOL-, Telmore- (og
> Tele2-?) kunder der har problemer med SMS->email.

Tele 2 bruger heldigvis Sonofons net.

Fra : Erik Graversen

Dato : 01-03-01 16:46

"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> skrev i en meddelelse news:7dos9t4gl4ub943t1l1mmoa2o0g4op1s5b@193.162.153.117...

> [...]
> meget tilovers for), at det TDK der har problemer med deres gateway.
> Det er godt nok den Debitel bruger, fordi Debitel telefoner bruger

Det er rigtig at debitel bruger TDK's net. Men det er for mig som kunde sådan set
underordnet. Jeg køber en vare hos debitel og så har den sku bare at fungere! Det er et
"mobilselect" abonnement jeg har købt og ikke et "mobil_beta-test_select"
Det kan godt være at jeg lyder lidt "mavesur" men jeg syntes det her "sælge skindet før
bjørnen er skudt" er en kedelig tendens der er ved at brede sig inden for "cyber verdenen"!

Hvad nu hvis jeg havde købt en fastelavnsbolle i stedet for og bageren så sagde: Du kom-mer selv til at bage den. Vores ovn virker
ikke lige i dag?

Mvh,

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 01-03-01 17:20

> Hvad nu hvis jeg havde købt en fastelavnsbolle i stedet for og bageren så
sagde: Du kom-mer selv til at bage den. Vores ovn virker
> ikke lige i dag?

Fed sammenligning.

I øvrigt er det utroligt, at det ikke virker bedre. rent datamæssigt kan det
da ikke kræve det helt vilde at sende sølle 160 karakterer (eller hvor meget
det nu er) gennem en eller anden dum gateway.

Vh, Lars

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 02-03-01 13:15

Modtog SMS'en her til morgen.

Fra : Erik Graversen

Dato : 01-03-01 17:24

"Lars Bonnesen" <none@none1.com> skrev i en meddelelse news:97llg8$ro8$1@news.net.uni-c.dk...

> Jeg synes nu altid, at der altid har været meget ustabilitet på den front.
>
> Nu testede jeg lige. Sendte en mail til SMS kl. 13:57.
>
> Den er ikke gået ind endnu...

Juhuue! Jeg har lige ( kl. 17:11) fået en mail, jeg sende til min mobil kl. 11:43 i
formiddags
Det er noget der rykker!

Fra : kim

Dato : 01-03-01 17:24

Det vikker da fint hos teledanmark

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 02-03-01 13:26

kim skrev:

>Det vikker da fint hos teledanmark

Er du ikke flink at klippe det væk du ikke svarer på?

Det virker IKKE hos TDK for de fleste. SMS-gatewayen har haft
forstoppelse en lille uges tid nu. Jeg får ikke emails på telefonen,
og har nu slået forwarding til telefonen fra, da jeg ikke ønsker at
blive bombet på et eller andet tidspunkt. Jeg prøver dog lige en gang
om dagen for at se om de kommer igennem. De kommer ikke med det samme,
nogle er ikke dukket op, men nogle er kommet ½ time-flere timer
senere.

Fra : SpaceFrog

Dato : 01-03-01 14:06

> Det er første gang i mit liv at jeg beskæftiger mig med den slags. Så
> jeg vil gerne høre mere erfarende bruger om det er normalt at SMS
> fungere sådan?

Jeg bruger også TDC's net, men via Telmore. Jeg sender yderst sjældent sms
til telefon via email, men bruger i stedet http://sms.fergusons.dk
Angående sms->sms, har jeg aldrig oplevet problemer.

I øvrigt synes jeg det tit sker at jeg ikke får meddelelser om mail, som jeg
altid gjorde før i tiden hos mobilix :(
--
///Mvh SpaceFrog
"Like a midget in a urinal, I was going to have to stay on my toes." - Naked

Fra : Erik Graversen

Dato : 02-03-01 02:04

Du godeste!!

Jeg prøvede lige at sende en e-mail til mobilen og den kom ind næsten med det sammen!
Gad vide om de har fået lavet deres gateway hos TDK?