Flash bliver ved
Fra : S. J.

Dato : 12-11-02 07:49

Nu har jeg fået fjernet Flash i IE60, men hver gang jeg kommer til en side
med Flash, spørges der om jeg vil installere Macromedia Flash.

Kan man dog ikke slippe for det spørgsmål?
Det plejer man at kunne i andre sammenhænge.
Jeg har besluttet mig for, at jeg ikke mere vil have Flash på min computer.

--
/Steen J

Fra : Brian Jensen

Dato : 12-11-02 15:23

On Tue, 12 Nov 2002 07:49:24 +0100, S. J. wrote:

>Kan man dog ikke slippe for det spørgsmål?

Jeg mener at have hørt noget om at følgende instillingsmulighed i IE
skulle kunne hjælpe lidt på det:
Funktioner
Internetinsillinger
Beskyttelse af personlige oplysninger
Flytter du skyderen helt i top, skulle problemet efter sigende være
løst, men du kan så komme ud for websteder som ikke vil give dig adgang.

Prøv at eksperimentere lidt med det.

I et andet indlæg bemærkede jeg at du også havde Mozilla 1.1 som
virkelig byder på nogle lækre instillingsmuligheder
(for os der ikke gider rekvalmerne - annoncørerne er nok ikke enige)

Edit
Preferences

Privacy& Security
Cookies
jeg har her valgt at den midterste som tillader cookies fra det aktuelle
websted.

Limit maximum lifetime of cookies ændrer jeg fra standard 90 dage til 14
dage (det er mere end rigeligt IMO)

Så skal vi lidt længere ned:
Script & plugins:

Open unrequested windows
Åbne vinduer jeg ikke selv har bedt om? - nej tak, væk med den!

Move or resize existing windows
Jeg bruger sjældent fullscreen browser, og jeg foretrækker absolut selv
at bestemme hvilken størrelse mine browser-vinduer skal have, så væk med
det flueben!

Raise or lower windows
Nej tak, jeg skal ikke have nogle vinduer der hopper op og ned eller
popper op og i, uden at jeg ligefrem selv beder om det ved at klikke på
link der kan aktive sådanne.

Hide the status bar
Så jeg ikke kan følge med i hvad der foregår - nej tak.

Change status bar text
Hvorfor dog det? - væk med det flueben.

Change images
Nå ja ok - så pyt da, for ellers vil jeg jo forhindre rollover effekten
på f.eks 'bevægelige' knapper.

Create or change cookies
Nu har jeg haft den slået fra i 14 dage uden at det har givet problemer,
men ellers kan jeg jo altid slå den til igen hvis jeg får lyst.

Read cookies
Nåeh ja, så pyt da, det kan vel ikke være så farligt, eller hur?

Nu mangler jeg bare at tjekke om det har virket, og kan du ikke lige på
en studs komme i tanke om websites med popup'er (der er ellers rigeligt
af dem), har jeg en relativ uskyldig popup (det er ikke en
rekvalme-popup!) på www.briannospam.dk - Denne popup er nu deaktiveret
på grund af de instillinger jeg her har gennemgået.

>Det plejer man at kunne i andre sammenhænge.
>Jeg har besluttet mig for, at jeg ikke mere vil have Flash på min computer.

Du er ikke den første.

--
Mvh. Brian Jensen
http://www.briannospam.dk - (last updated 09/11-02)