MS Windows
briani 27239
Boot.ini-fejl ?
Fra : Peter Nordlund

Dato : 12-11-02 00:58

Ved opstart at min PC får jeg som et af de første screens en meddelelse:
'Ugyldig boot.ini-fil
Starter fra C:\wndows\'

Derefter starter maskinen op - ganske vist uden (?) problemer.
Men hvorfor får jeg denne meddelelse?
Og hvad kan jeg gøre for at rette denne fejlmeddelelse?
Og er det en reel fejl?

Jeg har søgt på 'boot.ini' - men får ingen søgeresultater.

Mvh
Denpete

Fra : Peter Loumann

Dato : 12-11-02 01:11

On Tue, 12 Nov 2002 00:57:56 +0100, "Peter Nordlund"
<pet.nord@tdcadsl.dk> wrote:

>Jeg har søgt på 'boot.ini' - men får ingen søgeresultater.

Det er nok fordi du ikke har sat den til at vise skjulte filer og
systemfiler (i Mappeindstillinger, placering lidt forskellig afh. af
Windows-version). Den ligger typisk i roden af C.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Peter Nordlund

Dato : 12-11-02 01:24

Hej Peter...

Jeg har naturligvis sørget for , at alle mappevisninger såvel i Funktioner,
som i Søgeværktøjet viser 'Skjulte filer og mapper' samt 'Vis systemmapper'.

I mellemtiden er det lykkedes mig at finde denne 'boot.ini'-fil i C:\-roden.
Og efter en vejledning andetsteds fra, skulle jeg tilføje noget til denne
boot.ini-fil. Det er gjort, dog vises stadig denne fejlmeddelelse.... ;-(

Vh.