MS Windows
briani 27239
XP pro fejlkoder, hvor?
Fra : Olsen

Dato : 12-11-02 00:02

Hvor kan jeg finde en forklaring på XP pro's fejlkoder, ex fejlkode 10
(grafikkortdriver) ?

--
Hilsen fra Olsen

snip@post8.tele.dk

Fra : Madsen

Dato : 12-11-02 02:14

Olsen skrev:

> Hvor kan jeg finde en forklaring på XP pro's fejlkoder, ex
> fejlkode 10 (grafikkortdriver) ?

MS's knowledgebase kan ofte finde sådan noget:
<http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=fh;EN-US;kbhowto&sd=GN&ln=EN-US&FR=0>

Hvis du kigger inde i logbogen så vil der også ofte stå en Event-ID
eller Hændelses-ID på dansk. Hvis du har det ID-nummer så er følgende
side også rigtig god. <http://eventid.net/search.asp>

Madsen.

Fra : Leony

Dato : 12-11-02 10:04

http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/technet/prodtechnol/winxppro/reskit/prjk_dec_lgsc.asp

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Madsen

Dato : 12-11-02 13:41

Olsen skrev:

> Nogen speciel grund til at jeg ikke kan komme ind på siden med XP
> pro?

Sikkert, men jeg kender pt. ikke årsagen. Jeg kører også WinXP Pro
(SP1) her og har ingen problemer med siden.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 12-11-02 15:29

Jens Peter Karlsen skrev:

> Skyldes formentlig at linket er ombrudt og du bare klikker på øverste
> del.

Linket er ikke ombrudt i hverken:
<news:At3A9.1841$HU.158164@news010.worldonline.dk> eller i:
<news:Xns92C4877A13DA2copy.if.you.wish@madsen.tdcadsl.dk> og vil
derfor virke i OE. Linket vil først blive ombrudt når en OE-bruger
med uheldig opsætning vælger at svare på indlægget. Linket er f.eks.
blevet ombrudt her: <news:3dd0f399$0$136$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>

Nyeste version af OE (6.00.2800.1123) ombryder ikke lange links og
har for øvrigt omsider fået korrekt signaturadskiller når der sendes
med 8-bit tegnsæt.
<http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q331923>

Madsen.

Fra : Peter Loumann

Dato : 12-11-02 17:45

On Tue, 12 Nov 2002 15:28:41 +0100, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

>Nyeste version af OE (6.00.2800.1123) ombryder ikke lange links og
>har for øvrigt omsider fået korrekt signaturadskiller når der sendes
>med 8-bit tegnsæt.

Utroligt! Simpelthen utroligt!

><http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q331923>

! Der linkes oven i købet til en dansk version, selv om den (endnu ?)
ikke findes på windows update. Den kan vel bare installeres, når man
/har/ lagt WinXp SP1 ind. Min er nemlig kun 6.00.2800.1123 (dk).

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Leony

Dato : 13-11-02 10:32

> Nyeste version af OE (6.00.2800.1123) ombryder ikke lange links og
> har for øvrigt omsider fået korrekt signaturadskiller når der sendes
> [...]

En lille biting.
Synes det er irreterende at de ikke har rettet dens tendens til at tilføje 2
linier i slutningen af en post.
Eller er der noget jeg overser.

Fra : Madsen

Dato : 12-11-02 21:42

Peter Loumann skrev:

> Utroligt! Simpelthen utroligt!

Ja, ikke? :)

> ! Der linkes oven i købet til en dansk version, selv om den (endnu ?)
> ikke findes på windows update. Den kan vel bare installeres, når man
> /har/ lagt WinXp SP1 ind. Min er nemlig kun 6.00.2800.1123 (dk).

Jeg tror ikke den er blevet tilgængelig på Windows Update endnu,
men jeg et ikke sikker. Jeg opdaterede min engelske OE d. 5/11 og
den danske d. 6/11, kan jeg se i dk.test, så om den er blevet
tilgængelig på Windows Update fra det tidspunkt og til nu, ved jeg
ikke. På daværende tidspunkt anede Windows Update ikke eksistensen
af den, og ikke engang Windows Update til den engelske WinXP.

Madsen.

Fra : Peter Loumann

Dato : 12-11-02 22:09

On Tue, 12 Nov 2002 21:41:53 +0100, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>På daværende tidspunkt anede Windows Update ikke eksistensen
>af den, og ikke engang Windows Update til den engelske WinXP.

Ikke på den danske. Jeg har sføli tjekket, inden jeg slynger den slags
ud.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Madsen

Dato : 12-11-02 22:17

Peter Loumann skrev:

> Jeg har sføli tjekket, inden jeg slynger den slags ud.

Ja ok. Det var blot din (endnu ?) der fik mig til at tvivle. :)

Madsen.

Fra : Peter Loumann

Dato : 12-11-02 22:29

On Tue, 12 Nov 2002 22:17:01 +0100, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

>Ja ok. Det var blot din (endnu ?) der fik mig til at tvivle. :)

Nåh ja - det skulle bare udtrykke tvivl, om den overhovedet dukker op.
Jeg har en lidt paranoid fornemmelse af, at brugere af danske windåzer
går glip af et og andet undervejs.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Madsen

Dato : 13-11-02 13:21

Leony skrev:

> En lille biting.
> Synes det er irreterende at de ikke har rettet dens tendens til at
> tilføje 2 linier i slutningen af en post.
> Eller er der noget jeg overser.

Så vidt jeg har forstået så bliver der tilføjet en tom linie under
signaturen hver gang du åbner et indlæg fra udbakken. Hvis du sørger
for at slette den tomme linie, eller hvor mange der nu er kommet,
inden du sender, så burde du slippe for det, men du har ret i at det
ville være rart hvis OE selv fjernede den/dem.

XFUT til <news:dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express>
Dette indlæg og svar til det vil havne i ovenstående gruppe.

Madsen.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 12-11-02 14:04

Skyldes formentlig at linket er ombrudt og du bare klikker på øverste
del. Brug cut'n'paste til at samle det i browserens adresselinie.

Fra : Madsen

Dato : 12-11-02 22:42

Peter Loumann skrev:

> Nåh ja - det skulle bare udtrykke tvivl, om den overhovedet dukker
> op.

Nå på den måde.

> Jeg har en lidt paranoid fornemmelse af, at brugere af danske
> windåzer går glip af et og andet undervejs.

De er som regel lysår bagefter resten af verden, men lige i dette
tilfælde så er 'Cumulative Update for Outlook Express 6.0 SP1' nu
vist noget man skal hente separat, uanset hvilken sprogversion man
sidder med.

Madsen.

Fra : Leony

Dato : 13-11-02 10:27

http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/technet/prodtechnol/winxppro/reskit/prjk_dec_lgsc.asp

> Føjet til Foretrukne. :)

Den er ret rar.
Samme til 95/98/98SE/ME/2000 pro/2000 a. serv/2000 server:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;q125174
Den er også ret anvendelig.