Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Online fremkaldelse
Fra : Michael Christoffers~

Dato : 11-11-02 22:01

Hej

Er der nogen der har erfaring med fremkaldelse af billeder online ? Jeg har
siddet og kigget lidt på Jubii Foto, men må indrømme at jeg ikke har så
meget tiltro til dem.

vh
Michael

Fra : Aksel

Dato : 11-11-02 22:28

"Michael Christoffersen" <newsgroups@something.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
har
> siddet og kigget lidt på Jubii Foto, men må indrømme at jeg ikke har så

Jeg har prøvet flere, Bilka er billigst og billederne er gode, 14 kr for
20x30, og 1.95 for 10x15, det er da billigt. der gik 3 dage fra indsendelse
til de var i forretningen.

Hilsen Aksel

Fra : Kirsten Lehd

Dato : 11-11-02 23:00

> [...]
har
> siddet og kigget lidt på Jubii Foto, men må indrømme at jeg ikke har så

Jeg har med fuld tilfredshed brugt http://www.fotolabo.net
mvh Kirsten

Fra : Den glade dreng

Dato : 11-11-02 23:20

Michael Christoffersen <newsgroups@something.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:aqp5rs$2pf1$1@news.cybercity.dk...
> [...]
>

> vh
> Michael
>
>Har aldrig hørt om online fremkaldelse, du mener vel online kopiering af
digitalebilleder du har taget? Eller tager jeg fejl??

hilsen

Per

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 12-11-02 00:00

Jo selvfølgelig (:

Michael

Fra : Per Kristensen

Dato : 14-11-02 08:42

> digitalebilleder du har taget? Eller tager jeg fejl??

Fjols! Du ved jo udemærket hvad han mener, men du skulle lige spille smart
:/

Fra : U. Pedersen

Dato : 12-11-02 00:11

Michael Christoffersen skrev:

> [...]
>siddet og kigget lidt på Jubii Foto, men må indrømme at jeg ikke har så

Hej Michael

Jeg så nogle udprint her i eftermiddags hos en god fotoven, de var
lavet med Canon's Bubble Jet S9000 .
Så kan fotolab mv. godt pakke sammen, aldrig har jeg set så skarper og
dejlige i farverne som i dag.
Selv de normale streger der kommer hen over billedet fra en printer
var ikke at se med det blotte øje, og tror heller ikke en lup ville ha
været nogen hjælp.

Jeg blev helt misundelig, og tror det næste der står på min
ønskeseddel er en Bubble Jet S9000 .

U.P.

http://www.digifoto-nord.dk (min legeplads)

Fra : Per Vangkilde

Dato : 13-11-02 13:34

> [...]
har
> siddet og kigget lidt på Jubii Foto, men må indrømme at jeg ikke har så

Hej Michael,
jeg har gode erfaringer med www.agfanet.com

Du downloader en klient fra deres website, og kan herefter kommunikere på
dansk. Vi har bestilt 2 gange, og har begge gange fået billederne tilsendt
fra Schweiz. Super kvalitet.

Klitenten downloades her: http://www.agfanet.com/en/ips/cont_download.php3

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 13-11-02 17:47

"Michael Christoffersen" <newsgroups@something.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der har erfaring med fremkaldelse af billeder online ?

www.gabs.dk ikke de billigste, men tilgengæld blandt de bedste..

Med venlig hilsen
Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk
http://www.colourartphoto.no/index.html?cid=7&id=97

Fra : tc

Dato : 14-11-02 10:42

Tholo - www.tholofoto.dk wrote:

> www.gabs.dk ikke de billigste, men tilgengæld blandt de bedste..

De er cirka dobbelt så dyre som jubii - hvad er det som gør dem bedre om
ikke ligefrem bedst?

TC

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 15-11-02 09:22

"tc" <tc@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> De er cirka dobbelt så dyre som jubii - hvad er det som gør dem bedre om
> ikke ligefrem bedst?

Tror at de har erkendt at det ikke er prisen de skal konkurrere på, men der
imod holde sig til at levere top kvalitte, til de mennesker, der ikke kun
kigger efter at spare 2 kr men kom mener at deres billeder er så gode, at de
fortjener en god kvalitet, og som ikke har noget imod at betale en ordenlig
pris for at se deres billeder fremkaldt flot.

Fra : tc

Dato : 19-11-02 13:40

> Tror at de har erkendt at det ikke er prisen de skal konkurrere på,
> men der
> imod holde sig til at levere top kvalitte, til de mennesker, der ikke

Men _hvordan_ er de bedre? Er der bedre farver i fremkaldelsen? Bedre
opløsning? Lækkere papir? Bedre holdbarhed? Hvad?

Du kan ikke bare sig at de er bedre, uden at underbygge det bare lidt...

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 19-11-02 21:22

> Men _hvordan_ er de bedre? Er der bedre farver i fremkaldelsen? Bedre
> opløsning? Lækkere papir? Bedre holdbarhed? Hvad?

Holdbarhed, ved man jo ikke noget om ud ove hvad firmaerne selv siger, men
jeg syndes at det jeg får printet ud hos dem, bedre stemmer over ens med det
jeg ser på min egen pc skærm, og specielt hvis jeg samligher det med det jeg
har prøvet at printe ud hos andre steder. Som kunne svinge meget i forhold
til det billeder jeg har på min skærm.
Som sagt er de lidt dyre, men jeg føler at jeg får en bedre kvalitet. Dvs.
flottere farve, papiret plejer at være enten Kodak eller Fuji´s bedste. Så
det kan men ikke klage over..

> Du kan ikke bare sig at de er bedre, uden at underbygge det bare lidt...

I teorien kan jeg vel gøre det lige så godt som dem der bare skriver at det
sted de anbefaler er godt, unden at skrive hvorfor, men lad nu det ligger.
Jeg har kun gode erfaringer med www.gabs.dk derfor får de min anbefaling,
når folk efterlyser et godt sted.

Fra : John

Dato : 19-11-02 21:57

"Tholo - www.tholofoto.dk" <Tholo@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> flottere farve, papiret plejer at være enten Kodak eller Fuji´s bedste. Så

Nu er du jo fotograf, så jeg tillader mig at antage du har kendskab til
farveprofiler osv på pc'eren eller Mac'en. I så fald kan jeg anbefale denne
side:

http://drycreekphoto.com/Frontier/FrontierDatabase.htm

Her finder du under "Denmark" en farve profil der passer til Merlins
printservice (Frontier / Noritsu). Og Fuji Crystal Archival papir. Og på
denne side:

http://drycreekphoto.com/Frontier/using_frontier_profiles.htm

kan du ( og i andre) læse hvorledes man bruger den i Adobe.

Brugt sammen, giver det gode og farveægte resultater og kan klart anbefales.
Merlins fotoservice:

http://213.69.181.217/Default.asp?Redirect=True
--
MVH
John K Hansen

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 19-11-02 22:25

"John" <hansenj@tdcNOPEadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Brugt sammen, giver det gode og farveægte resultater og kan klart
anbefales.
> Merlins fotoservice:

Hvad gør så Merlins bedre, hvis man ser bort fra prisen..*S*
Tror at det er noget med at forsøge sig lidt frem, og så finder man et sted,
hvor man føler at servicen er god, og prisen passer.

Fra : tc

Dato : 20-11-02 13:38

> Holdbarhed, ved man jo ikke noget om ud ove hvad firmaerne selv siger, men
> jeg syndes at det jeg får printet ud hos dem, bedre stemmer over ens

Okay - jamen, så tak for dine tanker. Der er vel ikke rigtigt andet end
at prøve sig frem.

> I teorien kan jeg vel gøre det lige så godt som dem der bare skriver
> at det
> sted de anbefaler er godt, unden at skrive hvorfor, men lad nu det ligger.

Du kan selvfølgeligt gøre lige hvad du har lyst, men jeg syntes nu at
der er forskel på "jeg syntes at xxxFoto gør det godt, jeg har været
tilfreds med resultatet" og "xxxFoto er de bedste." Det første er
tydeligevis en subjektiv holdning til et produkt, hvor imod det sidste
er en uforbeholden afgivelse af noget man anser som et faktum. Det
sidste kræver lidt mere sukker før det glider ned.

--
TC

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 20-11-02 21:35

> Du kan selvfølgeligt gøre lige hvad du har lyst, men jeg syntes nu at
> der er forskel på "jeg syntes at xxxFoto gør det godt, jeg har været
> tilfreds med resultatet" og "xxxFoto er de bedste." D

Korekt, men her i gruppen er der ikke store tradition, for at man uddyber en
anbefaling, når det drejer sig om steder at få lavet sine kopier digitalt.
Måske nok fordi at spørgsmålet ikke er helt nyt længere, og så er der ikke
helt den store iver tilbage.
Men skal gerne prøve at huske det til en anden god gang..*S*

Fra : john jensen

Dato : 14-11-02 14:18

"Tholo - www.tholofoto.dk" <Tholo@mail1.stofanet.dk> wrote in message news:<3dd28236$0$11435$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>...
> "Michael Christoffersen" <newsgroups@something.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Det er helt rigtig

Fra : Ib Frederiksen

Dato : 14-11-02 11:31

Jeg er yderst tilfreds med Fotolabo: Kvalitet, ensartethed og pris er det
der betyder noget for mig - i nævnte rækkefølge. Jeg har prøvet at uploade
20 stk 50Mb tif filer i én sending uden afbrydelser og fået 20x30
superbilleder sendt til min adresse 2 dage efter.
Jeg har prøvet følgende andre med mindre succes (tilfældig rækkefølge):

Gabs
Colormailer
Phototeam (Århus)
Opasia
Renholt foto
Japanfoto

Mvh Ib

Fra : Jan Pedersen

Dato : 14-11-02 19:50

Ib Frederiksen wrote:
:: Jeg har
:: prøvet at uploade 20 stk 50Mb tif filer i én sending uden
:: afbrydelser og fået 20x30 superbilleder sendt til min adresse 2 dage
:: efter.

1 GB er jo også en sjat, håber ikke du sidder med et 33,6 modem

Jan
--
Det nemmere at få tilgivelse end tilladelse...

Fra : Mikael

Dato : 14-11-02 21:29

Jeg har samme oplevelse med Fotolabo. Hvergang...

Mikael