Piv piv
Fra : Bolette Nielsen

Dato : 11-11-02 22:09

Godaften

Jeg har et spørgsmål, som jeg håber at kunne få svar på herinde.

Sidste søndag sagde jeg til min kæreste : "hvor er det dog dejligt at Nicki
ikke vækker os kl. 7 om morgenen for at komme på gaden, at han sover til vi
andre står op". Det skulle jeg aldrig ha' sagt, for blot to dage senere var
han bare vågen kl 7.30, klar til leg og klar til sin morgen turen ,
hvilket han bare har været lige siden.
Han er også begyndt at pive, han piver næsten konstant. I starten synes vi
det var meget sødt/sjovt, men nu kan man godt nok få nok af det. Hvorfor har
han pludselig tillagt sig den vane, og hvorfor piver han konstant?.

I morges vækkede han os godt nok først kl 8.15, ved at han sad ved
hoveddøren, somom han bare skulle på gaden, så jeg fløj i joggingtøjet, og
afsted det gik fra 5 sal. Men ren skuespil, han havde ikke travlt med at få
gjort dit og dat, nææææææ, han snuste bare rundt som han altid gør, og jeg
som troede han måske havde ondt i maven og virkelig var trængende, men nej.

Hvordan får vi vendt ham af med det, og ikke mindst hans konstante piven?

Mange hilsner fra

Bolette

Fra : Ann K.

Dato : 11-11-02 23:35

Hejsa.

>Jeg har et spørgsmål, som jeg håber at kunne få svar på herinde.

Aner jo ikke om det er "svaret"... men jeg har da et bud, baseret på
erfaringer med min skrupskøre sheltie

>Det skulle jeg aldrig ha' sagt,

Næ - Nemesis, du ved nok?

>for blot to dage senere var han bare vågen kl 7.30, klar til leg og
klar til sin morgen >turen , hvilket han bare har været lige siden.

Jamen selvfølgelig! I _er_ jo vågne alligevel, så hvorfor ikke få noget
ud af dagen???

> [...]
Hvorfor har
>han pludselig tillagt sig den vane, og hvorfor piver han konstant?.

Fordi I i starten har vist jer velvillige overfor hans piberi! Han har
troet at det var det rigtige at gøre... Nu gør han det så hele tiden -
og nu er han blevet irriterende at høre på...

>I morges vækkede han os godt nok først kl 8.15, ved at han sad ved
>hoveddøren, somom han bare skulle på gaden, så jeg fløj i joggingtøjet,
og
>afsted det gik fra 5 sal. Men ren skuespil,

Næ nej... det er skam ikke skuespil fra hans side... han har bare fundet
alletiders metode til at få noget opmærksomhed og samvær med jer!
Intelligent lille vovse I har der!

>Hvordan får vi vendt ham af med det, og ikke mindst hans konstante
piven?

Nå - må hellere blive lidt seriøs!
Du skulle bare vide, hvor godt jeg kender til det der!
Dise lærte sidste vinter at det var skøøønt at være ude og lege med mig,
Manden og Sif i sne! Det betød at hun konstant stod ved havedøren og
tiggede om at komme ud - og vi fjolser lukkede jo kræet ud hver gang...
ganske vist havde vi været på diverse lufteture osv, men hvis nu hunden
skulle, så... Hun ville nu bare ikke være alene ude i haven - næ, nej
_jeg_ skulle med ud (det havde jeg jo gjort i starten, mens der var
sne... jo, Dise lærer lynhurtigt)! Så hun stod og gøede for at få mig
hen til døren... når jeg åbnede den, så strøg hun afsted om i haven...
jeg lukkede igen - og så startede det forfra *suk*
Løsningen blev for os, simpelthen at ignorere _alle_ hentydninger fra
hendes side om at hun da gerne ville ud (som sagt, vi vidste jo at hun
havde gjort sig ren på lufteturene)... Hun fik overhovedet ingen respons
på sit piberi eller traven rundt med bedende blikke! Faktisk blev vores
bagdele nærmest limet fast i stolen/sofaen og avisen/bogen/tv'et blev
yderst interessant, når hun begyndte!
Først når hun havde lagt sig stille og roligt, så rejste en af os og tog
hende med ud at tisse/lege... og det kunne tage _lang_ tid inden hun
opgav!
For virkelig at lade hende forstå, at det altså var os, som bestemte,
hvornår døren blev åbnet, begyndt vi også at lade hende vente om
morgenen, når vi stod op... idag kan jeg sagtens komme i bad og spise
morgenmad, inden hun bliver lukket ud (eller vi går en tur) - før blev
hun lukket ud lige så snart jeg stod op...
Hendes gøen for at få mig med ud, blev kureret på samme måde... ignorere
hende totalt!
Idag tigger hun ikke længere om at komme ud... hun ved at det er os som
bestemmer om døren skal åbnes - og at det kun sker, når vi vil!
På den anden side... vi ved jo også godt at Dise som regel "har behov"
ca kl 9 og igen ca 18.30... så hvis vi er hjemme og ikke lige kan komme
på luftetur, så bliver døren selvfølgelig åbnet på de tider! Èn gang har
hun tigget - da havde hun en ordentlig omgang dårlig mave - og heldigvis
kunne vi sagtens se forskellen på en hund som _skulle_ og en hund, som
"bare" ville have lidt opmærksomhed... Og tja - hvis hun nu alligevel
skulle være kommet til at gøre sig ren indendøre (pgr dårlig mave), så
måtte vi jo finde os i at vaske gulvet!

Håber du kan bruge det her til noget?
Og at du vil tilgive mit drilleri

Mvh Ann

Fra : Winther

Dato : 12-11-02 08:03

"Bolette Nielsen" <Bobo@nospam.kimj.dk> skrev i en meddelelse
> Godaften

Hvis hunden normalt kan holde sig, så få den til at lægge sig igen. Kan den
få jer aktive, ja, så bliver den selvfølgelig ved.

Vh. Winther, som har lukket kat ud ind, ud ind, ud ind mange gange i nat.

Fra : x Vuf x

Dato : 13-11-02 00:12

Tue, 12 Nov 2002 08:02:30 +0100, Winther wrote:

>Vh. Winther, som har lukket kat ud ind, ud ind, ud ind mange gange i nat.

<Fniiis>

--
Mvh Sonja P. nospam@sonpet.com http://www.sonpet.com

Hunde har ejere...Katte har personale.

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 24-11-02 11:17

Godmorgen ( eller jeg skulle måske sige god fromiddag ? )

Jeg skrev for noget tid siden:
> Hvordan får vi vendt ham af med det, og ikke mindst hans konstante piven?

Han er stort set holdt op af sig selv, og det passede med at han holdt op,
da at hans "lille veninde" ikke længere var i løbetid, så mon ikke det er
forklaringen på hans piveri?, det tror jeg.

Mange hilsner og god søndag fra

Bolette