unger med kobber pansermaller
Fra : Jens Jacob Buus

Dato : 11-11-02 21:38

Jeg har fem kobber pansermaller, hvor den ene er væsentlig større end de
andre. Jeg regner med at det er en hun, fordi den også bliver mere tyk på
maven end de andre.(mellem bug finnerne) De går i et selskabsakvarie, og æg
eller unger vil helt sikkert forsvinde som dug for solen, hvis mine 15
Mysterie snegle, eller 6 pragtsmerlinger, fik nys derom. Men hvad gør jeg så
? Jeg har mulighed for at sætte dem/den over i et mindre akvarie.... men
hvornår ? og hvad skal jeg gøre med forældre, yngel osv.
Måske et link til nogen der ved noget om pansermaller.

Fra : Lasse Christiansen

Dato : 11-11-02 22:09

> Måske et link til nogen der ved noget om pansermaller.

der er et nogle artikler om pansermaller på
www.akvarieklubben.dk under nyt på siden
www.corydoras-klubben.dk

Venlig Hilsen

Lasse
www.cichlids.dk

Fra : Jens Jacob Buus

Dato : 12-11-02 20:08

Og hvad er navnet for dem på latinsk

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 12-11-02 23:11

Jens Jacob Buus wrote:
> Og hvad er navnet for dem på latinsk

Kobberpansermallen hedder Corydoras Aeneus.

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Bjarne

Dato : 11-11-02 22:12

jeg har albino pansermaller og når hunnen bliver godt tyk, sætter jeg dem
over i et 60 liter, når de har gået der et par dage leger de, hunnen tager
æggene og sæden i munden, derefter sætter hun æggene fast rundt omkrig på
glasset, dagen efter fjerner jeg de voksne og sætter dem tilbage i det store
akvarium, ca. 5 dage senere klækker æggene.
mvh. Bjarne

Fra : Jens Jacob Buus

Dato : 12-11-02 19:58

"Bjarne" <mejse@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> over i et 60 liter,
Hva med filter og temp ?

> æggene og sæden i munden,
Yadrks !

> akvarium, ca. 5 dage senere klækker æggene.

Og bliver fodret med?

Tak for svarene