"Skriv adgangskode til netværket"?
Fra : Nicolai

Dato : 11-11-02 18:53

Hej med jer!
Ved opstart får jeg altid "Skriv adgangskode til netværket" smækket i
fjæset. Jeg er slet ikke tilknyttet nogen form for netværk. Hvordan fjerner
jeg dette?
Hilsen Nicolai.

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 11-11-02 18:53

Nicolai wrote:
> Ved opstart får jeg altid "Skriv adgangskode til netværket" smækket i
> fjæset. Jeg er slet ikke tilknyttet nogen form for netværk. Hvordan
> fjerner jeg dette?

Hvilken DOS-version bruger du?

vh
Peter

Fra : Nicolai

Dato : 11-11-02 19:01

Det ved jeg faktisk ikke. Styresystemet er 98-Hjælper det?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-11-02 19:19

"Nicolai" <nic.pernille@email.dk> skrev :

>Det ved jeg faktisk ikke. Styresystemet er 98-Hjælper det?

De kan hjælpe dig i news:dk.edb.system.ms-windows.

Og læs
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

<http://www.usenet.dk/netikette/crosspost.html>

Fra : Michael Bach

Dato : 12-11-02 00:33

Hent tweakUI på microsofts hjemmeside. Den har en funktion som hedder
autologon så man slipper for den irriterende meddelelse hver gang man
starter op!

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 12-11-02 00:39

"Michael Bach" <m_bach_f@hotmail.com> writes:

> Hent tweakUI på microsofts hjemmeside. Den har en funktion som hedder
> autologon så man slipper for den irriterende meddelelse hver gang man
> starter op!

Man kan også bare skifte til 'Windows logon' i stedet for 'Logon til
Microsoft-netværk' og sætte blankt kodeord; så logger den også
automatisk ind.

/Rasmus

Computers are like airconditioners:
They stop working properly if you open windows.

Fra : Anders Lund

Dato : 12-11-02 06:32

Rasmus Bøg Hansen <moffe@amagerkollegiet.dk>, wrote in

> Man kan også bare skifte til 'Windows logon' i stedet for 'Logon til
> Microsoft-netværk' og sætte blankt kodeord; så logger den også
> automatisk ind.

Skal man ikke også slette evt. *pwl filer, i sin Windows mappe?

--
Anders Lund - spam2002@andersonline.dk
OE-QuoteFix - Et Outlook Express must - http://flash.to/oe-quotefix

Fra : Mogens

Dato : 12-11-02 07:12

On Tue, 12 Nov 2002 06:31:58 +0100, "Anders Lund"
<spam2002q4@andersonline.dk> wrote:

>Skal man ikke også slette evt. *pwl filer, i sin Windows mappe?

Nej, bare skift til Windows Logon og Klik på OK hvis logon
skærmen popper op en enkelt gang mere. Der efter ser man
den ikke igen.

Fra : Anders Lund

Dato : 12-11-02 17:38

Mogens <moveng@portalen.no>, wrote in

> Nej, bare skift til Windows Logon og Klik på OK hvis logon
> skærmen popper op en enkelt gang mere. Der efter ser man
> den ikke igen.

Ok - det er jo også et stykke tid siden jeg har rodet med Windows 9x.

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 13-11-02 13:44

> Man kan også bare skifte til 'Windows logon' i stedet for 'Logon til
> Microsoft-netværk' og sætte blankt kodeord; så logger den også
> automatisk ind.

Afair så vil win98 ikke gemme password til modemopkoblinger mm hvis man
logger på windows uden password. Derfor er det måske nemmere for
spørgeren at oprette et simpelt password til logon på windows, således
at win98 vil huske password til i.net adgangen

/A

Fra : Martin Schultz

Dato : 13-11-02 14:23

"Anders Majland \(Replace DOT with . in address for reply by email\)" <AndersDOTMajland@jyde.dk> writes:

> [...]
> spørgeren at oprette et simpelt password til logon på windows, således
> at win98 vil huske password til i.net adgangen

Jo den vil hvis man skifter til windows logon.

--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider
til ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Calle.

Dato : 13-11-02 14:21

Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email) wrote:

> [...]
> spørgeren at oprette et simpelt password til logon på windows, således
> at win98 vil huske password til i.net adgangen

Jo det gør den alligevel, du må bare ikke slette den i listen tilhørende
netværksinstalationen. men nedenunder kan du vælge windows logon, uden
problemer med password.
Har selv kørt med det i mange år, og gør det stadig
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : MikeU

Dato : 11-11-02 20:02

"Nicolai" <nic.pernille@email.dk> wrote in news:aqoqmi$r92$1@sunsite.dk:

> [...]
> Ved opstart får jeg altid "Skriv adgangskode til netværket" smækket i
> fjæset. Jeg er slet ikke tilknyttet nogen form for netværk. Hvordan

Prøv at fjerne Microsoft klienten!