MS Windows
briani 27239
Boot fra XP-cd
Fra : Jørgen Munk Nielsen

Dato : 11-11-02 18:02

Hej i gruppen !

Lidt i tvivl om det er denne gruppe, men tager chancen.

Jeg har en original XP-home som jeg gerne vil installere på en P2-400. Jeg
har slettet de oprindelige partitioner
på hd'en og vil nu boote op på XP-cd'en. Men det vil den ikke. Jeg har sat
BIOS op til at skulle boote fra CDrom, men når den prøver siger den:

Verifying DMI Pool Data
Boot from ATAPI CD-rom:
CDboot: Cannot boot from CD - Code:5

Hvad betyder det ?

På min P3-800 fungerede det uden problemer.

Nogen gode bud ?

vh.
Jørgen

Fra : One Fat Ugly Knob

Dato : 11-11-02 18:12

Jeg tror, at der er problemer med CDR-drevet. Tag det ud og indsæt et andet
drev i, og boot fra CD igen.

Mvh,
OFUK

Fra : Edmund

Dato : 11-11-02 18:15

Jørgen Munk Nielsen wrote:
> [...]
> CDboot: Cannot boot from CD - Code:5
>
> Hvad betyder det ?
>
> På min P3-800 fungerede det uden problemer.

Jeg har ingen bud på problemet, men prøv evt. med cd-drevet fra din P3

Man kan henteWindows XP Setup Boot Disks fra

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q310994

--
Mvh Edmund

Fra : Leony

Dato : 11-11-02 18:19

"Jørgen Munk Nielsen" <j_m_n@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Verifying DMI Pool Data
> Boot from ATAPI CD-rom:
> CDboot: Cannot boot from CD - Code:5
> Hvad betyder det ?

Ved ikke rigtig hvad det betyder (ud over at den ikke kan boote).
Jeg har søgt lidt på din fejlkode og fundet dette:
http://club.aopen.com.tw/forum/viewmessage.asp?forumID=19&MessageID=9468
Her er der en med samme fejl som har kureret det ved at opdatere BIOS. Nu
ved jeg jo så ikke om du har den nyeste BIOS, men det kune da være et forsøg
værd. Det kunne nemt tænkes at der er en nyere BIOS, hvor dette "problem"
(hvis det er det) er fikset.

Var det både drev og cd der fungerede på din P3 eller var det kun cd?
Hvis det er det første, så må det være ved P2'eren fejlen ligger.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/