Browsere til Mac og Linux
Fra : Peter

Dato : 11-11-02 16:04

Hej

Som PC-bruger som lige har lavet en hjemmeside, kunne jeg godt tænke mig
at få kendskab til hvilke browsere man kan bruge, når man har: Mac eller
kører med Linux styresystem?

m.v.h.

Peter

Fra : Stig Nygaard

Dato : 11-11-02 19:45

Hej Peter

Peter wrote:
> Som PC-bruger som lige har lavet en hjemmeside, kunne jeg godt tænke mig
> at få kendskab til hvilke browsere man kan bruge, når man har: Mac eller
> kører med Linux styresystem?

På Mac er det mest normale nok Internet Explorer 5.0/5.1 (er der kommet
en 5.2?), Netscape/Mozilla og Opera. Men Microsoft har nok en mindre
dominerende markedsandel på Mac end på Windows. Bemærk også at
Mac-versionen af Internet Explorer ikke deler kodebase med
Windows-versionen, og sådan set bør betragtes som en helt tredie
browser. Mange regner Mac-versionen af IE som værende bedre end
Windows-versionen...

Under Linux er der ingen IE, men Netscape/Mozilla og Opera går igen, og
så er der Konqueror fra KDE desktoppen. Sidste har du måske aldrig hørt
om, men er faktisk meget kompetent.

--
Mvh. Stig
stig[at]rockland[dot]dk

Fra : Leony

Dato : 12-11-02 09:57

"Peter" <petit@mobil.dk> skrev i en meddelelse

> Som PC-bruger som lige har lavet en hjemmeside, kunne jeg godt tænke
mig
> at få kendskab til hvilke browsere man kan bruge, når man har: Mac eller
> kører med Linux styresystem?

Browsere til Windows:
http://tucows.worldonline.dk/web95.html
Browsere til Mac:
http://tucows.mac.webpartner.dk/webmac.html
Browsere til Linux:
http://tiscalidk.linux.tucows.com/internet/web_browsers.html

Der findes garanteret flere. Dette er bare det de har på Tucows.
Men det giver en rimelig ide om hvor mange forskellige der er. Der er
sikkert også nogle som er knap så udbredt som andre osv, nogle deler måske
ligefrem kildekode/virker ens osv.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/