Border Collie - alene hjemme??
Fra : Henrik H

Dato : 11-11-02 15:40

Da jeg står for at skulle anskaffe mig en hund, har jeg et
tvivlsspørgmål.

Jeg er interesseret i at høre erfaringer vedrørende hvorvidt en Border
Collie er egnet til at tilbringe noget af dagen alene hjemme??

Jeg hører ligeledes fra folk som har ideer til lege/øvelser man kan
lve med en Border Collie, for at aktivere den mentalt.

Med venlig hilsen

Henrik Hansen

Fra : Holm

Dato : 11-11-02 20:30

Henrik H <hansehen@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:10370256630.75264403686722@dtext.news.tele.dk...
> [...]
>
> Jeg hører ligeledes fra folk som har ideer til lege/øvelser man kan
> lve med en Border Collie, for at aktivere den mentalt.

Hej Henrik

Jeg har en border collie. Hun er 3 år nu , og har ingen alene-problemer
overhovedet.
M E N.....det havde hun før !
Da jeg hentede hende var det netop pga. alene-hjemme.problemer. Hun åd
fodlister, paneler, lamper ....og postbude....!!!

En border er en YDERST intelligent hund , MEN når den begynder at kede sig
gidver den sig staks til at finde på noget selv....som regel ...
Aktivitet er et vigtigt ord for denne race , og det skal være ting som
problem-løsning den skal beskæftige sin hjerne med , for du kan bare ikke
køre en border collie træt , fysisk.
Bliver dens behov dækket , dvs. næse-arbejde , hyrdning, agillity ,
lydighed, mm. så har du dig alletiders hund .

Jeg har normal arbejdstid , og hun klarer situationen til UG !
Beskæftigelse kunne være : Søge efter ting/mad som gemmes allevegne, fysiske
øvelser som balance gang på bomme/væltede træer el.lign.
Forcere forhindringer for at finde en godbid, Buster cuben...kun fantasien
sætter grænserne!

En border colllie har godt af at få massage af og til , simpelthen for at
stresse den helt ned igen efter arbejde.
Placer hunden mellem dine ben ( den skal sidde ) og stryg den så med meget
langsomme bevægelser på brystet og siderne!

God fornøjelse Holm..som ikke håber indlægget blev for langt.

Fra : Henrik Hansen

Dato : 11-11-02 22:45

> [...]
> langsomme bevægelser på brystet og siderne!
>
> God fornøjelse Holm..som ikke håber indlægget blev for langt.

Jeg er meget glad for dine forslag, og ikke mindst glad for at høre at den
kan tilbringe noget tid alene. Nu ser det ud til at jeg er en potentiel
Border Collie ejer. en sort og hvid.

Jeg vil sætte en stor ære i at aktivere hunden med efterfølgende massage.

MVH

Henrik

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 12-11-02 07:42