MS Windows
briani 27239
Win ME (DK) til XP (UK)?
Fra : Klint Klingberg Jens~

Dato : 11-11-02 13:43

Jeg har pt en ibook og en bærbar pc. På pc´en vil jeg gerne opdatere win me
til xp, men det vil den ikke pga at sprogene ikke stemmer overens. Det ser
derfor ud som om jeg bliver nødt til at lave en "fuld" installering, hvorved
jeg (mig bekendt) mister al data. Da jeg ikke ønsker dette, bliver
spørgsmålet om der ikke er en anden metode? Kan jeg evt. som sidste udvej
linke min ibook til pcen via et ethernetcabel og overføre al data, og hvad
kræver det i så fald?

Mvh. KKJ

Fra : Leony

Dato : 11-11-02 14:35

"Klint Klingberg Jensen" <kkjprivat@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg (mig bekendt) mister al data. Da jeg ikke ønsker dette, bliver
> spørgsmålet om der ikke er en anden metode?

Købe en XP dk, men det kommer vel ikke på tale.
Hvis harddisken på den bærbare har meget ledig plads, så kunne du lave en
partition på denne og kopiere alle data fra systemdrevet til den nye
partition. Det kan bl.a. gøres med Partition Magic. Der er dog en chance for
at miste data.

> Kan jeg evt. som sidste udvej
> linke min ibook til pcen via et ethernetcabel og overføre al data, og hvad
> kræver det i så fald?

Det kræver ethernet tilslutning på begge computere og et krydset rj-45
kabel.
Hvis begge computere har ethernet kræver det et kabel til <100 kr, så det er
en billig løsning.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/