En masse ???
Fra : Rene

Dato : 11-11-02 13:32

Hej jeg har fået ny pc på arbejde som jeg selv vil sætte op, inden jeg går i
gang med installation af Windows vil jeg lige spørge jer om nogle ting.
Brugere og adgangskoder bliver administreret på serveren. For at få
netværket til at fungere agter jeg at gøre følgende:
Ved installation af windows sørger jeg for at give den det samme
computernavn som den gamle. Ved oprettelse af bruger opretter jeg en bruger
med min brugernavn ? Eller skal jeg lade være med oprette mig som bruger,
kommer det af sig selv fra serveren. Jeg sætter den til at logge på ved
hjælp af domæne. Hvis jeg sørger for ovenstående er det så bare at bytte min
gamle pc med den nye hvorefter alt virker.?
Jeg har lagt mærke til ved installation af win derhjemme at man ved
installation skal trykke F2 (tror jeg nok) hvis man vil installere RAID
eller treidiepartsdrivere. Øhh det vil jeg vel ikke hvis der køres RAID er
det vel på serveren det foregår?

Mvh Rene

Fra : Jesper KA

Dato : 11-11-02 14:04

"Rene" <reas@it.dk> wrote in message
[Snip]

> Ved installation af windows sørger jeg for at give den det samme
> computernavn som den gamle.

Det er ligegyldigt .. Det kan under visse omstændigheder ende
gøre det vanskkeligere at logge på med den nye maskine.

> Ved oprettelse af bruger opretter jeg en bruger
> med min brugernavn ?

Nej det ville være spild af tid .. installer maskinen og log ind på den
som administrator.

> Eller skal jeg lade være med oprette mig som bruger,
> kommer det af sig selv fra serveren.

Det er lige præsic det der sker.
Det vil sige det kommer an på hvordan jeres domæne server er sat op
dine dokumenter og lignende ligger ligger måske på din gamle maskine
og dem skal du derfor have kopieret over på f.eks. en filserver så du
kan
hente dem ned på din nye mamskine igen. Hvis jeres domæne server er
sat op til at arbejde med roaming profiles er dette ikke nødvendigt
medmindre du har gemt dokumenter mm. uden for din profil.

> Jeg sætter den til at logge på ved
> hjælp af domæne. Hvis jeg sørger for ovenstående er det så bare at
bytte min
> gamle pc med den nye hvorefter alt virker.?

Nope .. der er f.eks. din mailklient
Er det Outlook skal du have sat den op til at logge på jeres exchange
server
Er det OE skal den sættes op fra bunden af og husk at sikr edine gamle
mails.

> [...]
RAID
> eller treidiepartsdrivere. Øhh det vil jeg vel ikke hvis der køres

Raid har intet med din server at gøre .. Raid er en Hardware og
indimellem
en Software funktionalitet der styrer dine harddiske. Så benytter du
sådan en
skal du måske loade specifikke drivere, måske ikke det kommer an på om
Windows kan genkende din Raid controler og selv levere de passende
drivere.
Det er først egang du skal installere maskinen en god ide at finde de
drivere på
forhånd og have dem klar på en diskette hvis nu windows ikke skulle
kende din
controler.

Men generelt vil jeg sige at hvis i i formaet har en person der er vant
til at lave den slags
ville jeg lade vedkomemnde gøre det, da der er mange ting der kan gå
galt.

Regards

Fra : Rene

Dato : 11-11-02 18:32

"Jesper KA" <news@arningDOTdk> skrev i en meddelelse

> [...]

> til at lave den slags
> ville jeg lade vedkomemnde gøre det, da der er mange ting der kan gå

Jo men han er på ferie og jeg vil gerne selv prøve selvom det ikke er det
jeg er ansat til.
Du skriver der er mange ting der kan gå galt, det bekymrer mig lidt. Jeg kan
vel ikke ødelægge noget?
det værste der kan ske er vel at det ikke dur altså min Pc, men så kan jeg
vel bare sætte den gamle til
igen og vente på vores IT-mand. Vil du venligst bekræfte at jeg ikke kan
ødelægge noget, hvis jeg kan, vil
jeg nemlig holde fingrerne væk

Mvh og tak for gode svar
Rene

Fra : Jesper KA

Dato : 11-11-02 19:03

> Du skriver der er mange ting der kan gå galt, det bekymrer mig lidt.
Jeg kan
> vel ikke ødelægge noget?

Nej du kan ikke ødelægge noget og så længe
du ikke slette noget fra den gamle maskine
kan du heller ikke miste noget.

Regards

Fra : Rene

Dato : 11-11-02 19:10

"Jesper KA>

> Nej du kan ikke ødelægge noget og så længe
> du ikke slette noget fra den gamle maskine
> kan du heller ikke miste noget.
>
> Regards

Fint så springer jeg ud i det. Tak for hjælpen Jesper

Fra : Calle.

Dato : 11-11-02 14:26

Rene wrote:
> [...]
> RAID eller treidiepartsdrivere. Øhh det vil jeg vel ikke hvis der
> køres RAID er det vel på serveren det foregår?

hvorfor "ghoster" du ikke din gamle harddisk over på den nye harddisk, så
kører alt som det gjorde før.

--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Jesper KA

Dato : 11-11-02 14:39

"Calle." <Calle@jyde.dk> wrote in message

> hvorfor "ghoster" du ikke din gamle harddisk over på den nye harddisk,

> kører alt som det gjorde før.

Du mener alt kører som før hvis du ser bort fra ald den nye hardware ?
Det er bare ikke nogen god ide.

Regards

Fra : Calle.

Dato : 11-11-02 14:50

Jesper KA wrote:
> [...]
> så
>>

> Du mener alt kører som før hvis du ser bort fra ald den nye hardware ?

De gange vi har brugt det, så retter windows det selv, eller er det bare at
køre tilføj/fjern hardware

--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 11-11-02 19:30

Som svar på skriblerier forfattet af Calle.

> De gange vi har brugt det, så retter windows det selv, eller er det
> bare at køre tilføj/fjern hardware

Du kan ende op med at bruge betydeligt mere tid på det, end ved at
installere fra scratch

mvh/Peter Lykkegaard