MS Windows
briani 27239
Opstart prob i win 98
Fra : Kris

Dato : 11-11-02 10:57

Hej

Under opstart af win 98 kommer meddelelser om at følgende filer ikke kan
findes: Vnetsetup.vxd, Vredir.vxd, Dfs.vxd. Man skal blot trykke en tast
for at komme videre. Inde i win kommer fejl meddelelse om at filen
Msnp32.dll ikke kan findes og man skal trykke ok for at komme videre.
problemet er opstået efter en halv instalation af et netkort. Nu er
netkortet instaleret men problemerne fortsætter - hvordan får jeg den til at
lade være med at spørge efter filerne - jeg kan ikke finde dem på win
cdrommen...

Mvh
Kris

Fra : Klitgaard

Dato : 11-11-02 11:51

"Kris" <krka02ab@ student.cbs.dk> skrev i en meddelelse

> Under opstart af win 98 kommer meddelelser om at følgende filer ikke kan
> findes: Vnetsetup.vxd, Vredir.vxd, Dfs.vxd.

Prøv at geninstallere netværkskomponenterne...

--
....Klitgaard
"Every night is a battle with alcohol. Some nights I win, some nights I

Fra : Kris

Dato : 11-11-02 13:55

Jeg har prøvet at geninstalere driveren, men det hjælper ikke - jeg undrer
mig over at filerne ikke ligger på win98 cdrommen...

Mvh

Kristoffer

Fra : Rudi Stegen

Dato : 11-11-02 14:15

Hej Kris, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Jeg har prøvet at geninstalere driveren, men det hjælper ikke -

Har du ikke prøvet først at afinstallere dem, så genstarte Windows, så
installere dem igen (?)

Noget kunne tyde på fejl i reg.basen.

> jeg undrer mig over at filerne ikke ligger på win98 cdrommen...

De gør på 98 SE, så er du sikker på, de ikke er der?

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Kris

Dato : 11-11-02 15:22

Det vil jeg gøre i eftermiddag... jeg har søgt på cden - og kan ikke finde
filerne...

Mvh
Kris

Fra : Klitgaard

Dato : 11-11-02 17:16

> Det vil jeg gøre i eftermiddag... jeg har søgt på cden - og kan ikke finde
> filerne...

Det kan være de ligger i en cab-fil.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 11-11-02 18:02

Hej Klitgaard, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Det kan være de ligger i en cab-fil.

Det gør de. På Win98 SE-cd'en ligger de i Net7.cab

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Kris

Dato : 13-11-02 14:05

hvordan bruger jeg dem?

Mvh
Kris

Fra : Rudi Stegen

Dato : 13-11-02 15:04

Hej Kris, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> hvordan bruger jeg dem?

Åben et dos-vindue og skriv:
extract /?

Men jeg synes stadig som tidligere nævnt, det ville bedre, hvis du
afinstallerede det program/netværk (eller hvad det var), der ikke kan
finde dem, genstartede Windows og så installere det.
Propper du blot manuelt filerne over i system-folderen, bliver de jo
ikke registreret i reg.basen, hvorfor det ofte ikke hjælper det
fjerneste.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Kris

Dato : 13-11-02 15:07

Jeg har prøvet at afinstalere det og instalere det igen nu, men uden det
hjælper...

Kris

Fra : Rudi Stegen

Dato : 13-11-02 17:19

Hej Kris, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Jeg har prøvet at afinstalere det og instalere det igen nu, men
> uden det hjælper...

Prøv evt. først at køre Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer ->
Systemoplysninger. I dette program (eller programsamling) ligger der
bl.a. under Funktioner noget med kontrol af systemfiler.

Hvis det ikke giver pote, kan du evt. benytte den dovne metode: Kør
Windows' installationsprogram inde fra Windows. Dvs. Start -> Kør ->
Gennemse - og find her install- el. setup.exe på Win98-cd'en.

Det tager ikke så forfærdelig lang tid at installere oveni, og normalt
rettes mangler og fejl automatisk på den måde.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : MikeU

Dato : 11-11-02 19:55

"Kris" <krka02ab@ student.cbs.dk> wrote in news:aqnutr$ej9$1@sunsite.dk:

> [...]
> Nu er netkortet instaleret men problemerne fortsætter - hvordan får
> jeg den til at lade være med at spørge efter filerne - jeg kan ikke

Her er et teknisk men godt link, det drejer sig godt nok om et WLAN, men
er en god vejledning i at geninstallere vnetsetup.vxd og vredir.vxd:

http://www.netmotionwireless.com/support/technotes/1474.asp

Held og lykke!