MS Windows
briani 27239
IRQ problem i XP Pro
Fra : Martin Møller

Dato : 11-11-02 10:27

Vi har fået ny server på arbejdet med installeret Win Xp pro. Jeg har
flyttet brænderen fra den gamle sernver over på den nye. Jeg får en blå
skærm hver gang jeg prøver at lukke serveren ned med beskeden " IRQL not
less og equal". Hvad betyder det? Jeg har godt nok fået det problem med
brænderen at den går i stå midt i en brænding og låser sig fast så jeg er
nød til at genstarte på den hårde måde. Kunne den blå skærm og
brænderproblemet godt hænge sammen?

--
Med venlig hilsen / Best regards

Martin Møller

Fra : One Fat Ugly Knob

Dato : 11-11-02 17:30

What does the message mean?
- IRQL not less or equal" means a driver is trying to access memory outside
of its range.
This is caused by a driver or hardware

How to see which device causes the problem?
- Look at C:\windows\setupact.log to see what device it's freezing on. Also
check out setuperr.log, setuplog.txt, winnt32.txt, setupapi.log.

Solution?
- Remove all the drivers or hardwares that caused it!

Regards,
OFUK