Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Vandbilled !?!
Fra : Hagman

Dato : 11-11-02 00:30

Hejsa NG !!!

Jeg håber i kan hjælpe mig.

Jeg vil gerne lave et slags vandbilled, altså fx en GIF-fil, hvor der står
en tekst, og den tekst spejler sig så ned i noget vand, så man ser teksten
to gange.
....get it ?

Med venlig hilsen,
Michael Petersen.

Fra : Jakob Birk Hansen

Dato : 11-11-02 00:48

"Hagman" <hagman00001931@hotmail.com> wrote in message
> Jeg vil gerne lave et slags vandbilled, altså fx en GIF-fil, hvor der står
> en tekst, og den tekst spejler sig så ned i noget vand, så man ser teksten
> to gange.

Jeg tror du vil kunne få hjælp i dk.edb.grafik, denne ng handler mest om ren
fotografering.

Men du kan selvfølgelig godt tage et billede af noget tekst der spejler sig
i noget vand og så gemme det som gif

Venlig hilsen
Jakob Birk Hansen

Fra : Klaus Madsen

Dato : 11-11-02 01:43

Noget a´ la det her? http://www.virago-star.dk/min_egen.html

Mvh. Klaus
Webdesign, DtP & undervisning
www.grafreaks.dk

Fra : John Sahl

Dato : 11-11-02 01:46

Hagman wrote:
> Jeg vil gerne lave et slags vandbilled, altså fx en GIF-fil, hvor der
> står en tekst, og den tekst spejler sig så ned i noget vand, så man
> ser teksten to gange.
> ...get it ?

http://www.anfyteam.com/ er din ven i dette tilfælde.

Det er dog stadig den forkerte gruppe du har spurgt i.

--
John Sahl, Projektleder på MandeZonen.dk
Vi afslører listen over deltagerne i Robinsonfinalen

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 11-11-02 02:50

John Sahl wrote:

> Det er dog stadig den forkerte gruppe du har spurgt i.

Ahmmm... jeg kan altså godt forestille mig det billede som
Michael Petersen spørger omkring, og det kan sagtens laves
fotografisk, det kan endda relativt let laves som en
studiooptagelse.

Jeg har engang for mange år siden lavet et sådant billede,
til en brochureforside, man skal bare starte med at beslutte
om det skal illudere dag eller nat.

Man skal bruge et bassin, det laves med et stort stykke
plastik, det behøver ikke at være mere end 1x1 meter, og
vanddybden skal kun at være 2 cm, vandoverfladen spejler
under en bestemt vinkel.

Hvis man vil illuderer dag, så skal plastikken være lyseblå,
og til nat skal den være mørkeblå eller sort.

Motivet med bogstaverne/logo'et er blot en plade der står i
vandet, til dagscenen var det en alluplade, hvor firmaets
logo var trykt på, til natscenen brugte jeg en lithfilm,
noget farvet folie og opalplade med lys bagfra, det lignede
en lysreklame.

Lidt kreativ lyssætning og en smule bevægelse i vandet, og
klik....og så er vi on-topic....!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : John Sahl

Dato : 11-11-02 19:36

Niels Ebbesen wrote:
> Ahmmm... jeg kan altså godt forestille mig det billede som
> Michael Petersen spørger omkring, og det kan sagtens laves
> fotografisk, det kan endda relativt let laves som en
> studiooptagelse.

Nu var det jo så en GIF han ville lave, men skidt

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 11-11-02 21:08

John Sahl wrote:

> Nu var det jo så en GIF han ville lave, men skidt

Man starter vel med at fotografere billedet, og så kan man
lave GIF, EPS, TFF, BMP, JPG o.s.v. - filer af billedet.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Digit

Dato : 12-11-02 00:02

"Niels Ebbesen" ræsonnerede, og skrev d. 11 nov 2002:

> Man starter vel med at fotografere billedet, og så kan man
> lave GIF, EPS, TFF, BMP, JPG o.s.v. - filer af billedet.

Det /kunne/ man gøre. Man kunne også tegne sig til en spejling (og det
lader det til at hagman efterspørger et tip til).

--
/Digit

»The enigma lies broken
Searching for those precious moments
Reaching for a higher of existence
Like a newborn migrant in the void«
Dimmu Borgir

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 12-11-02 00:56

Digit wrote:

> Det /kunne/ man gøre. Man kunne også tegne sig til en spejling
> (og det lader det til at hagman efterspørger et tip til).

Jeg vil sige, at spørgsmålet kan tolkes på mange måder, men
da det er postet i foto-gruppe, så valgte jeg den synsvinkel.

Håber ikke at du har noget imod dette....:)

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 11-11-02 02:15

dk.edb.grafik kan nok hjælpe med det.

On Mon, 11 Nov 2002 00:30:14 +0100, "Hagman"

Fra : Hagman

Dato : 12-11-02 00:37

Jeg takker for jeres svar !

....programmet Anfy kunne det jeg søgte, men det var som html-koder og Java.
.......er der ingen der kan lave det om til GIF ???

Se mit resultat på www.mpetersen.dk , det skal være sådan et i toppen, bare
som GIF-fil.

Fra : Digit

Dato : 12-11-02 00:58

"Hagman" ræsonnerede, og skrev d. 12 nov 2002:

> ...programmet Anfy kunne det jeg søgte, men det var som html-koder og
> Java. ......er der ingen der kan lave det om til GIF ???

Tjoe, du kan jo tage et screenshot..

Fra : Hagman

Dato : 12-11-02 01:11

> Tjoe, du kan jo tage et screenshot..

Øhhh, ja, men så for jeg jo ikke "bevægelsen" med !

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 12-11-02 01:47

Hagman wrote:

> Øhhh, ja, men så for jeg jo ikke "bevægelsen" med !

Tag en 3 til 5 forskellige screendumps, og sæt dem sammen i en
animeret gif, der kører endeløst.

Hvis du vil ha' oplysninger om hvordan det gøres, så må du nok
henvende dig i grafik- og/eller webdesign grupperne.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Digit

Dato : 12-11-02 14:47

> Øhhh, ja, men så for jeg jo ikke "bevægelsen" med !

Nej, selvfølgelig ikke. Du kan -som foreslået af anden skribent- dumpe
flere shots og sætte disse sammen til en animeret GIF, men det vil blive
noget rigtig sjusk: fylde for meget og animationen vil blive det værste
lort (nu er du advaret).

Hvad er der galt i at genbruge den java applet? Man kan da ikke drømme om
mere med alle de parametre..