Hvordan sender jeg et billede fra en "Form~
Fra : Finn Rosenløv

Dato : 11-11-02 00:26

Jeg har brug for at folk, fra min "Ordre" form eventuelt kan
sende mig et billede.
Jeg har fået lavet en knap der gør at vedkommende kan gennemse
sin harddisk og derfra vælge det billede han / hun ønsker at
sende mig. Mit problem er at når jeg tester sker der intet... Jeg
får godt nok alle de andre oplysninger i "formen" men ikke noget
billede.
Hvad mangler jeg? for jeg kan ikke forestille mig at det ikke kan
lade sig gøre.
Jeg håber på lidt hjælp og takker på forhånd for alle svar.
Hilsner
Finn

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 11-11-02 01:04

Finn Rosenløv <Finn_R@stofanet.dk> writes:

> [...]
> sende mig. Mit problem er at når jeg tester sker der intet... Jeg
> får godt nok alle de andre oplysninger i "formen" men ikke noget

Det lyder som noget der afhænger af det sprog du bruger serverside
(PHP, ASP, eller hvad de nu hedder allesammen). Prøv at spørge i
d.e.i.w.serverside, de ved formodentlig mere om det. Husk at sige hvad
du kører på serveren.

Fut: d.e.i.w.serverside

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-11-02 11:32

Finn Rosenløv skrev:

> Jeg har brug for at folk, fra min "Ordre" form eventuelt kan
> sende mig et billede.

Din formtype skal sættes til "multipart/form-data" for at filupload
virker.

Altså: <form action="xxx.asp" enctype="multipart/form-data"
name="frm" id="frm">
--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : Finn Rosenløv

Dato : 11-11-02 15:33

Jens GyldenkærneClausen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> virker.
>
> Altså: <form action="xxx.asp" enctype="multipart/form-data"

Hej Jens.
Tak for hjælpen, men det ser ud som om jeg lige må bede om lidt
yderligere assistance.
1. Skal jeg indsætte <form action="xxx.asp"
enctype="multipart/form-data" name="frm" id="frm"> i stedet for den
Form der følger med form mail?
2. Hvad skal der stå i stedet for xxx.asp. Jeg går ud fra at xxx, bare
er noget du har sat ind s stedet for noget andet?
Igen tak for hjælpen.
Hilsen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-11-02 15:58

Finn Rosenløv skrev:

> 1. Skal jeg indsætte <form action="xxx.asp"
> enctype="multipart/form-data" name="frm" id="frm"> i stedet
> for den Form der følger med form mail?

Ja - der skal kun stå én formdefinition.

> 2. Hvad skal der stå i stedet for xxx.asp.

Der skal stå navnet på den fil der håndterer din formular. Hvis du
benytter en foruddefineret formhandler (fx leveret af din udbyder)
er det ikke sikkert at du kan benytte billedupload. Det er ikke nok
bare at ændre formtypen hvis du ikke også kan ændre i den fil der
modtager formen.
--
Jens Gyldenkærne Clausen