MS Windows
briani 27239
Stop Acrobat Reader installation
Fra : Palle

Dato : 10-11-02 23:25

Jeg er stødt ind i et irriterende problem, som jeg ikke kan gennemskue. Når
maskinen startes (Win98) påbegyndes der automatisk en installation af
Acrobat Reader som allerede er installeret.

Om man siger ja eller nej til installationen er uden betydning - næste gang
maskinen startes er den der igen.

Jeg har kigget i såvel win.ini, system.ini og startmappen, men der er intet
der afslører hvor filerne/filen ligger gemt. Man kan se at der oprettes en
midlertidig mappe i temp når installationen startes , men ellers er der
ingen spor af bæstet.

Er der nogen der har et bud på, hvordan man får taget livet af dette
fænomen?

M.v.h.

Palle

Fra : Rudi Stegen

Dato : 11-11-02 00:06

Hej Palle, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
>
> Om man siger ja eller nej til installationen er uden betydning -
> næste gang maskinen startes er den der igen.

Umiddelbart ville jeg prøve tre ting mere:

1. Scan systemet for virus.

2. Afinstaller Acrobat Reader og se om det hjælper. (Du kan jo i alle
tilfælde installere den igen ved senere genstart - måske endda efter
eget valg

3. Kør msconfig (Start -> Kør - og skriv msconfig) og se om der lades
noget sært ved opstart. (Og slå det fra hvis der gør, selvfølgelig).

--
Hygge fra Århus - Rudi