Hvalpe
Fra : kajo

Dato : 10-11-02 22:19

Vi er i den heldige situation at vores labradortæve skal have hvalpe.
Nu har vi så hørt, at hvis vi får mere end 8 hvalpe, bør vi få dem aflivet,
så der højst er 8 tilbage.
Årsagen skulle være at det vil være for stor en belastning for moderen med
for mange hvalpe.
Er denne fremgangsmåde normal eller er det bare noget snak?
Jeg kan i øvrigt fortælle at vores labrador er 6 år og har en gang før fået
hvalpe (7 stk., for ca. 2 år siden).

Mvh Kajo

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 11-11-02 15:35

Kære Kajo

Det er nok lidt firkantet sat op. Jeg kan fortælle om en Skt. Bernhardshund jeg
kendte som fik 13 hvalpe - to var døde ved fødslen og dyrlægen anbefalede at to
mere blev aflivet. De sidste 9 blev alle store og sunde så der findes eksempler
på at de kan gå godt med mere end 8 hvalpe, men jeg vil i øvrigt nødig sætte
tal på ....
Mvh
Kim

Fra : Benedikte Skibsted A~

Dato : 12-11-02 10:33

Hej,

Kender en Beagletæve der har haft 10 hvalpe i hver af sine to kuld uden
problemer, kender andre der har haft 9.
Jeg ville vente os se hvordan hvalpene trives de første par dage.

mvh
-Benedikte

Fra : kajo

Dato : 12-11-02 18:04

"Benedikte Skibsted Als" <als@cs.auc.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Kender en Beagletæve der har haft 10 hvalpe i hver af sine to kuld uden
> problemer, kender andre der har haft 9.
> Jeg ville vente os se hvordan hvalpene trives de første par dage.

Tak for svarene.
Mvh. Kajo

Fra : dorthe jensen

Dato : 12-11-02 10:30

Hej Kajo
Jeg kender godt problematikken, vi har en grand danios og inde for denne
klub må hundene kun få 6 hvalpe, så det er brugt at man tager livet af
hvalpe.
Mih holdning/ fornuft siger at det må være den enkelte hundeejer der kender
sin hund bedst og ved hvor mange hvalpe den kan magte at have.
Jeg går jo også ud fra at i avler med jeres hund for sjov både for jeres og
hundens skyld, jeg kan forestille mig at hvis man avler for at sælge, vil
det måske gå mere op i penge.
venlig hilsen Dorthe
P.S: Rigtig god fornøjelse håber at i får nogle dejlige hvalpe
Kim Vestergaard Hornbech <kvho97@hum.auc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3DCFC002.50C59777@hum.auc.dk...

Fra : kajo

Dato : 13-11-02 23:00

"dorthe jensen" <dorthejensen30@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> det måske gå mere op i penge.
> venlig hilsen Dorthe
> P.S: Rigtig god fornøjelse håber at i får nogle dejlige hvalpe

Det er absolut kun for vores fornøjelses skyld.
Sidst fik vi 7 hvalpe og det er absolut hårdt arbejde for tæven at passe
sine hvalpe.
Men nu ser vi hvordan det går, hvis vi er heldige får vi ikke flere hvalpe
end sidst,
så slipper vi for at tage stilling til det problem.

Mvh. Kajo

Fra : Stine Frandsen

Dato : 12-11-02 20:12

Hej.
Hvrofor aflive hvis ikke hvalpene fejler npoget og I kan komme af med dem ?
Hvsi tæven kan passe mere end 8 så lad hende da. Min tæve havde 8 hvalpe i
første kuld o g10 i andet kuld og det gik perfekt med dem alle
Stine'

kajo <Fiffi@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:M4Az9.17054$oC3.1444710@news010.worldonline.dk...