Flere computere på samme Telia @Bredbånds ~
Fra : Jes Jørgensen

Dato : 10-11-02 22:34

Har skimmet de sidste 200 indlæg igennem og på trods af at jeg faktisk synes
at have læst om det herinde har jeg ikke kunnet finde svar. I Telias interne
grupper er der heller ikke noget om emnet.

Ønsker at mine to computere kan være på nettet samtidigt OG uafhængigt af
hinanden gennem min fantastiske Telia ADSL løsning. Skal skynde mig at sige
at jeg har været på jorgensen.ch og fået autologon programmet, men det er
altså ikke til dette aspekt jeg har brug for hjælp.

Jeg mindes at have læst at ovenstående kan lade sig gøre med en D-link
DI-604 Router? Og hvis ja er opsætningen til at finde ud ad?

--
mvh Jes

Fra : Svend

Dato : 12-11-02 09:46

"Jes Jørgensen" <jjorgensen@12move.dk> wrote in message
> Jeg mindes at have læst at ovenstående kan lade sig gøre med en D-link
> DI-604 Router? Og hvis ja er opsætningen til at finde ud ad?

Ja, nu kender jeg ikke dlink routeren personligt, men jeg kan fortælle dig
hvad jeg gør :

Jeg har en zywall 1 router stående som modtager ip adr. på wan porten via
dhcp. På den har jeg har jeg 3 computere tilsluttet på lan siden.

De 3 har alle et Autologon program installeret, og de logger alle på
automatisk uafhængigt af hinanden. På den måde behøver jeg ikke tænke på at
min computer skal være tændt for at en anden kan komme på.

Selvom en computer er startet op først, og en anden computer vil logge på,
vil denne også logge på telia via programmet. Dette gør ikke noget, da man
godt kan logge på flere gange fra den samme forbindelse.

Set fra telia er de alle 3 en og samme maskine da de deler forbindelse vi
routeren.

Ulempen ved at alle 3 har programmet installeret er dog, at der bliver sendt
3 gange så mange ping pakker ud i verden for at holde forbindelsen åben, som
nødvendigt. Hvis jeg skal undgå det i mit program, skal jeg inbygge noget
intelligens i programmet, så de bliver enige om hvem der skal "pinge" hvert
5 minut. Det vil jeg se på.

--
Svend

Fra : Thomas Dolberg

Dato : 13-11-02 14:22

Hejsa

Jeg har telia@home til at køre med en di-604 og to computere. Det var
ret nemt at sætte op (ca. 15. minutter). Begge maskiner kører
connect/21-logon programmet uden problemer.

mvh Thomas Dolberg

Fra : sfe

Dato : 13-01-03 09:34

http://www.kandu.dk/