Problemer med 2 x 128mb SDRAM
Fra : Jan Christiansen

Dato : 10-11-02 18:45

Jeg har netop købt 2 x 128mb SDRAM (pc133) til mit ASUS A7V133 board, men
har problemer med at få computeren til at boote.

BIOS tæller korrekt hukommelsen op, men under boot kommer en blå skærm med
en stopfejl (Win XP). Denne fejlskærm er ikke den samme hver gang, men
indeholder til tider denne linie BAD_SYSTEM_CONFIG_INFO.

Computeren starter normalt, når en af blokkene sidder alene i boardet (har
prøvet dem begge - ingen ramfejl).

Ændrer jeg DRAM Frequency i BIOS til 100 Mhz, starter den ligeledes normalt.

Jeg har læst i et tidligere indlæg her i gruppen at nogle boards har en bug
i forbindelse med 2 x SDRAM. Er der nogen der ved om det er dette problem
jeg også oplever med mit ASUS-kort? Er problemet med sikkerhed løst ved at
købe en 256mb blok? Er der ellers nogle løsningsforslag?

Mvh
Jan

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 11-11-02 19:34

Jan Christiansen wrote:
> Ændrer jeg DRAM Frequency i BIOS til 100 Mhz, starter den
> ligeledes normalt.

Jeg tror den ene ram ikke kan køre med 133MHz, jeg ville få den
byttet. Har selv haft samme problem.
Tjek evt. rammene med www.memtest86.com

--
Venligst
Mikael Nørrelund

Remove "removespamfilter" in my email adress for direct mail.

Fra : Jan Christiansen

Dato : 15-11-02 09:04

Jeg har testet dem begge, og de var OK. Så jeg har fået byttet de to 128 til
en 256. Den virker perfekt.

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@removespamfilterpc.dk> skrev i en
meddelelse news:3dcff826$0$126$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...