Jeg vil gerne fjerne min router, men hvord~
Fra : Brian B. Christensen

Dato : 10-11-02 18:05

Hej.

Jeg har et ProAccess abbonnement fra TDC, hvor der sidder en
SpeedStream 5781 router på. Jeg vil gerne pille routeren af, så jeg
slipper for at åbne for en masse porte som jeg skal bruge.

Men sætter jeg kablet fra filteret, direkte ind i mit netkort, er der
ikke forbindelse. Så mit spørgsmål er så, hvad skal jeg gøre for at
det virker uden router?

Mvh. Brian

Fra : Michael Andreasen

Dato : 10-11-02 18:49

Brian B. Christensen wrote:

> [...]
>
> Men sætter jeg kablet fra filteret, direkte ind i mit netkort, er der
> ikke forbindelse. Så mit spørgsmål er så, hvad skal jeg gøre for at

Kan det ikke være fordi du kun har 1 ip adresse, og når du lige har haft
tændt routeren så er den adresse reseveret i en times tid indtil den er
released?

Prøv at slukke routeren i minimum 1 time, og prøv så igen

--
Mvh Michael Andreasen

"...There are only 10 types of people in the world...........those who
understand binary jokes, and those who don't..."

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 10-11-02 19:00

On Sun, 10 Nov 2002 18:49:01 +0100, Michael Andreasen
<maskinen2000@hotmail.com> wrote:

>Prøv at slukke routeren i minimum 1 time, og prøv så igen

Hej Michael.

Jeg er ikke sikker på hvad du mener. Min router er altid tændt, men nu
vil jeg fjerne den helt.

Idag går der et kabel fra mit skillefilter (eller hvad det nu hedder)
til min router. Jeg tager så stikket ud af routeren og sætter i mit
netkort, så der slet ikke er en router inde i billedet mere. Men den
grønne lampe i netkortet lyser nu ikke mere.

Håber du forstår, hvad jeg ikke forstår

Mvh. Brian

Fra : Michael Andreasen

Dato : 10-11-02 20:18

Brian B. Christensen wrote:

> [...]
> netkort, så der slet ikke er en router inde i billedet mere. Men den
> grønne lampe i netkortet lyser nu ikke mere.

ok.. så skal du nok bruge et "ikke-krydset" netkabel formentlig. Eller i
alle tilfælde det modsatte af hvad du har nu

Fra : KsNa

Dato : 10-11-02 19:03

> Men sætter jeg kablet fra filteret, direkte ind i mit netkort, er der
> ikke forbindelse. Så mit spørgsmål er så, hvad skal jeg gøre for at
> det virker uden router?

Du skal bruge et "lige" kabel fra modem til netkort.

mvh.

kim

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 10-11-02 19:07

On Sun, 10 Nov 2002 19:02:40 +0100, "KsNa" <KsNa@mail.dk> wrote:

>Du skal bruge et "lige" kabel fra modem til netkort.

Ok, dvs. at kablet som går i routeren er krydset (jeg har ikke
forstand på det, men lidt har jeg da hørt engang) og det må det ikke
være, når det skal direkte i netkortet?

Mvh. Brian

Fra : KsNa

Dato : 10-11-02 19:13

> Ok, dvs. at kablet som går i routeren er krydset (jeg har ikke
> forstand på det, men lidt har jeg da hørt engang) og det må det ikke
> være, når det skal direkte i netkortet?

Nemlig, men det er ikke nok med det, du skal også indtaste oplysningerne til
dit netkort, det står i dit oprettelsesbrev hvad og hvordan.

Mvh.

Kim

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 10-11-02 19:05

In article <o14tsuc6prajjunslna2sb9cdldlpvh6qd@4ax.com>, Brian B Christensen wrote:
> [...]
>
> Men sætter jeg kablet fra filteret, direkte ind i mit netkort, er der
> ikke forbindelse. Så mit spørgsmål er så, hvad skal jeg gøre for at

Har du både ADSL modem og router ? Hvis du ikke har et ADSL
modem, så skal du have et sådan. Derudover skal din maskine
have anden IP adresse, da den skal ligne routerens yderside.

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 10-11-02 19:09

On Sun, 10 Nov 2002 18:05:00 +0000 (UTC), "Povl H. Pedersen"
<povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote:

>Har du både ADSL modem og router ? Hvis du ikke har et ADSL
>modem, så skal du have et sådan. Derudover skal din maskine
>have anden IP adresse, da den skal ligne routerens yderside.

Jo, det må være et modem der sidder på væggen Det er et Erikson
et eller andet.

Dvs. min windows også skal sætte op til den eksterne IP som står i
papirerne?

Fra : Cubus

Dato : 10-11-02 19:33

"Brian B. Christensen" <not@for.public> skrev

> Jo, det må være et modem der sidder på væggen Det er et Erikson
> et eller andet.
>
> Dvs. min windows også skal sætte op til den eksterne IP som står i
> papirerne?

Ja, du skal indtaste IP, undernetmaske, gateway samt DNS.

Dvs. at du ikke længere opnår oplysningerne automatisk fra routeren via
DHCP, men nu indtaster dem manuelt en gang for alle.

--
Cubus
http://cubus.adsl.dk/

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 10-11-02 23:47

"Cubus" <cubus@sol.dk> wrote:

> [...]
>
>Dvs. at du ikke længere opnår oplysningerne automatisk fra routeren via
>DHCP, men nu indtaster dem manuelt en gang for alle.

Ja. Mere præcist skal de være som følger:

IP-adresse: den der står som kundens IP-adresse i brevet fra TDC,
formodentlig 80.199.123.178 (det er den Brian poster fra).

Netmaske: 255.255.255.252

Default gateway: den der står som "TDC ruter" adresse eller noget
i den stil i brevet fra TDC, formodentlig 80.199.123.177.

DNS-servere: de to IP-adresser der står i brevet fra TDC.

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Brian B. Christensen