Mulighed for variabel-defineret "width" i ~
Fra : Andreas

Dato : 01-03-01 11:34

Hej der!

Jeg er midt i arbejdet med en tabel i html hvor et stort antal
celler - fordelt på mange rækker og kolonner - skal have samme
bredde.

Kan man benytte sig af en eller anden variabel?

F.eks.
variabel-1 = "30"
<TD width= "variabel-1"> TEST </TD>

mvh Andreas

Fra : Allan Vebel

Dato : 01-03-01 11:48

Andreas <arh@omk.dk> skrev

> celler - fordelt på mange rækker og kolonner - skal
> have samme bredde.
> Kan man benytte sig af en eller anden variabel?

Jeg kan ikke lige se formålet med det - hvad skal det bruges til?

Du kan opbyge tabellen dynamisk med JavaScript eller noget serverside, men
en variabel skal vel kun til når bredden skal kunne ændres?

I øvrigt er det kun nødvendigt at sætte bredden for den øverste celle i en
kolonne - så skal resten nok følge med.

--
Allan

Fra : Peter Bianchi

Dato : 01-03-01 11:56

Andreas skrev

> Jeg er midt i arbejdet med en tabel i html hvor et stort antal
> celler - fordelt på mange rækker og kolonner - skal have samme
> bredde.

Det nemmeste i dit tilfælde er vist at benytte style sheets.
Hvis du tilføjer følgende i din <head>, så får du den ønskede effekt.

<Style type=text/css>
TD { width: 30; }

Du kan naturligvis også benytte procentuelle værdier i stedet for faste
angivelser.

Temmelige væmmelige hilsner.

Peter Bianchi