næringsbevilling
Fra : Dorthe Skall

Dato : 10-11-02 16:24

Hej

Hvem kan fortælle, hvor jeg kan finde de gamle næringsbevillinger ?

MVH Dorthe Skall

Fra : NielsAageSpecht

Dato : 10-11-02 16:51

Det er nok et spørgsmål hvilket by det drejer sig om!

Hvis det drejer sig om København, kan du jo prøve at se på www:
ksa.kk.dk/Slægsforskning.htm
men du skal nok påregne et besøg på Stadsarkivet

Venlig hilsen

Niels

Dorthe Skall <n.skall@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3dce78c2$0$36002$edfadb0f@dread13.news.tele.dk...

Fra : tovekrog

Dato : 10-11-02 18:39

"Dorthe Skall" skrev d. 10-11-02 16:24 dette indlæg :
> Hej
>
> Hvem kan fortælle, hvor jeg kan finde de gamle næringsbevillinger ?
>
> MVH Dorthe Skall
>
> Hej Dorthe
I de mindre byer er det i rådstueprotokollerneog
borgerskabsprotokollerne, at bevilling af borgerskab er opført.
Hej Tove

http://www.kandu.dk/

Fra : Hugh Watkins

Dato : 11-11-02 05:36

"tovekrog" <tovekrog.news@kandu.dk> wrote in message news:iHwz9.16184$oC3.1398000@news010.worldonline.dk...

> I de mindre byer er det i rådstueprotokollerneog
> borgerskabsprotokollerne, at bevilling af borgerskab er opført.

I Køge Lokal Arkiv

Ida Johanne Ingeborg Strømsholt

Købmandsforretning
Zoffmansvej 28, Køge

Pedersvej 83, Køge

Hugh W

Fra : Dorthe Skall

Dato : 11-11-02 17:45

Mange tak for svarene, jeg vil forsøge at finde noget næste gang jeg kommer
til Viborg, da det drejer sig om en lille by ved navn Halvrimmen i det
nordjyske.

MVH Dorthe Skall

Fra : K. Thidemann

Dato : 11-11-02 18:03

On Mon, 11 Nov 2002 17:45:16 +0100, "Dorthe Skall"
<n.skall@mail.tele.dk> wrote:

>Mange tak for svarene, jeg vil forsøge at finde noget næste gang jeg kommer
>til Viborg, da det drejer sig om en lille by ved navn Halvrimmen i det
>nordjyske.

Hej Dorthe

Brovst arkiv (bibliotek) har en del næringsp. fra området, men jeg ved
ikke om Halvrimmen er der.

Mvh
Ketty

Fra : Show The Andersens

Dato : 14-11-02 06:54

Sidst jeg var i Viborg fandt jeg tilfældigt i Retsbetj. mapperne under Nr
Snede sogn (altså det herred det hørte under) nogle pakker m ansøgninger om
næringbrev. fra sidst i 1800tallet. Det var et stort arbejde at blade dem
igennem og ham jeg ledte efter var der så ikke, kun konkurenterne.
Muligt kan du gøre det samme???

Annette

Pga. spam problemer bedes du slette "sletmig¤" ved email henv.
Al post tjekkes via SpamPal mod diverse DNSBL-servere.

Fra : Dorthe Skall

Dato : 14-11-02 18:09

Mange tak for dit forslag, det vil jeg prøve når jeg skal til Viborg.
MVH Dorthe

Fra : Ole Bech Knudsen

Dato : 14-11-02 23:03

Du søger næringsbreve vedr. personer i Halvrimmen, Brovst sogn, Øster Han
herred.
I følge Landsarkivets Guide bd. 1, s. 137, findes der næringsprotokoller
1859-1927 for Øster Han herred (retsbetjentarkiv med arkivsignatur B 32).
mvh.
Ole Bech Knudsen

Fra : Ove C, Kronborg

Dato : 10-11-02 18:33

Hej Dorthe.

Du skal søge på landsarkiverne i politimestrenes arkivalier for at finde
næringsbevillinger. politimestrene har dem stående i en protokol.

Ove C. Kronborg