MS Windows
briani 27239
Forkortelse af filnavn i Explorer
Fra : Trygleren [9000]

Dato : 10-11-02 16:26

Hej gruppe,
jeg sidder med et mindre kosmetisk problem. Da jeg arbejder meget med
objektorienteret programmering, og deraf har en MASSE filer, døjer jeg
gevaldigt med explorerens forkortelse af filnavn i vinduer:
http://www.hesteskelet.dk/forkortelse/
Mange af de filer jeg arbejder med har meget lange filnavne og kun de
fire-fem sidste bogstaver adskiller dem. Derfor er det utroligt irriterende
at explorer 'skærer af' som den nu gør. Er der en work-around eller måske en
indstilling i registreringsdatabasen?

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-11-02 16:38

"Trygleren [9000]" <TryglerenSLETDETHER@hesteskelet.dk> wrote in message
> at explorer 'skærer af' som den nu gør. Er der en work-around eller måske
en
> indstilling i registreringsdatabasen?

Brug noget andet en Explorer... Explorer er ikke just det bedste værktøj til
seriøs filhåndtering...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Edmund

Dato : 10-11-02 16:46

Trygleren [9000] wrote:
> [...]
> irriterende at explorer 'skærer af' som den nu gør. Er der en
> work-around eller måske en indstilling i registreringsdatabasen?

Sæt stifinder til oversigt i menuen vis

--
Mvh Edmund

Fra : Martin Østerberg

Dato : 10-11-02 17:41

On Sun, 10 Nov 2002 16:25:32 +0100 skrev "Trygleren [9000]"
> [...]

>at explorer 'skærer af' som den nu gør. Er der en work-around eller måske en

Jeg har sat 'gem indstillinger for hver mappe' sat til, og har netop i mapper
med lange filnavne valgt visning 'detaljer'. Man kan så få vist hele filnavnet
på selv den længste fil vedd at dobbeltklikke på den sorte streg imellem 'navn'
og 'størrelse'. Er ikke sikker på det er den endelige løsning, men en
workaround. Denne løsning kræver naturligvis at du navigerer dig frem til den
mappe hvor dine filer ligger, er altså ikke en generel løsning.

VH Martin

Fra : Lars

Dato : 13-11-02 23:09

In article <3dce7a70$0$35936$edfadb0f@dread13.news.tele.dk>, TryglerenSLETDETHER@hesteskelet.dk
says...
> [...]
> objektorienteret programmering, og deraf har en MASSE filer, døjer jeg
> gevaldigt med explorerens forkortelse af filnavn i vinduer:

Brug Total Commander (tidl. Windows Commander), der er suverænt det bedste filhåndterings
værktøj: http://www.ghisler.com/

mvh Lars