coverdesign og cd-tryk
Fra : Martin Juhl Mikkelse~

Dato : 10-11-02 14:42

nogen der evt. kender et firma der tager sig af coverdesign + tryk,
samt cd-kopiering af demo-plader i MEGET små oplag (50-100 stk.) til en
rimelig skilling??

--
Martin Juhl Mikkelsen
Skolegade 10

Fra : Martin Seebach

Dato : 10-11-02 23:33

"Martin Juhl Mikkelsen" <skolegade10@mail.tele.dk> wrote in message
> nogen der evt. kender et firma der tager sig af coverdesign + tryk,
> samt cd-kopiering af demo-plader i MEGET små oplag (50-100 stk.) til en
> rimelig skilling??

Køb en god farveprinter (kan ikke huske nummeret, men Lexmark har en til
2500 der er rigtig god!), en 12 x cd-brænder og gør det selv. Det bliver
svært at finde nogen der kan gøre det billigere :(

--
Venlig hilsen
Martin Seebach

Fra : High End

Dato : 11-11-02 11:13

Det kræver jo også lige at man selv kan designe det...
Selvom man kan finde ud af diverse grafik programmer, er det jo ikke bare
lige til at få det til at se proffesionelt ud...
Det kræver i hvert tilfælde lidt træning, eller en uddannelse..

Fra : Martin Seebach

Dato : 11-11-02 16:13

"High End" <a@a.dk> wrote in message
> [...]
> lige til at få det til at se proffesionelt ud...
> Det kræver i hvert tilfælde lidt træning, eller en uddannelse..

ja, ok.. jeg fik lige set mig blind på tryk og brænding :)

--
Venlig hilsen
Martin Seebach

Fra : Troels

Dato : 11-11-02 16:20

> "High End" <a@a.dk> wrote in message
>
> ja, ok.. jeg fik lige set mig blind på tryk og brænding :)

Omvendt kan man vel diskuterer hvor vigtigt det er at det ser super
professionelt ud, når der er er tale om en demo, der vel bare skal være....
demo. Når nu det er musik man spiller kigger pladeselskaberne eller hvor de
nu skal sendes hen, vel ikke på om man er superfed til at designe covers.

/Troels

Fra : High End

Dato : 13-11-02 15:21

Det er jo coveret der giver førstehånds indtrykket...
Hvis du sender en demo til et pladeselskab med klassisk musik, med et
dødninghoved uden på, kommer du nok ikke langt...
Coveret siger noget om hvad du står for, og et proffesionelt look, giver
udtryk for at man har styr på tingene...

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-02 17:41

"High End" <a@a.dk> wrote in

> [...]
> Coveret siger noget om hvad du står for, og et proffesionelt look,
> giver udtryk for at man har styr på tingene...

Coveret har en meget lille effekt på pladeselskabet.
I det øjeblik selskabet vælger at signe et band, så skal de nok selv
sørge for at få designet et professionelt cover - enten inhouse, eller
via. en grafisk samarbejdspartner.

Hvis du går efter en pladekontrakt, så er mit råd at fokusere på musikken
frem for coveret. En blank verbatim plade m/ et vedlagt brev skrevet i
Word 97 kan sagtens score en pladekontrakt hvis indholdet på CD'en er i
orden...