Deling af internet forbindelse
Fra : HMP

Dato : 10-11-02 12:06

jeg har lige siddet og læst Bjarne D. PC-INFO og tænkte.
Jeg har tidlige forsøgt at tilslutte min computer med en bærbar computer,
begge med Windows XP.
Forbindelsen er sket gennem to
FastEthernetPCI Adapter, der normalt bruges til forbindelse til modem.
Min computer forbindes til modem via USB, så ethernet kortet er fri, men der
har ikke været muligt at etablere forbindelse. Er det, det forkerte hardware
eller er det bare mig der ikke har fundet ud af dette endnu?.

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 10-11-02 12:20

"HMP" <h.martin.poulsen@oncable.dk> writes:

> [...]
> har ikke været muligt at etablere forbindelse. Er det, det forkerte hardware
> eller er det bare mig der ikke har fundet ud af dette endnu?.

Du skal konfigurere NAT på maskinen, der er direkte på nettet. I
Windows kan du vistnok bruge en funktion, der hedder 'internet
connection sharing' (ret mig, hvis jeg husker galt).

/Rasmus

Programming is a race between programmers, who try and make more and
more idiot-proof software, and universe, which produces more and more
remarkable idiots.
Until now, universe leads the race.
- R. Cooka