Hjælp FT-1845 Nordrupøster
Fra : Sv. Haakon Jensen

Dato : 10-11-02 11:26

Jeg har brug for hjælp til FT-1845 Nordrupøster. Et tekststykke er lagt op
på dk.binaer.historie,
men du kan også hente teksten her:

Sognepræst Konrad Albert - Hvad er efternavnet?

Hans kone Ragnier Henriette ?? Gjedde - Hvad er det manglende navn?
Hvor er hun født?

Deres datter Christiane Albertine ?? ?? - Hvad står der??

På forhånd tak
Hilsen
Svend Haakon

Fra : Tom Brøndsted

Dato : 10-11-02 11:43

Tjah, ifølge Wiberg _burde_ præsten 1830-45 hedde Conrad Albert Rafn. Han var
gift med Ragnhild Henriette Augusta Gjedde.

mvh tb

Fra : Tom Brøndsted

Dato : 10-11-02 11:47

Og så glemte jeg at hendes far var slotsforv. på Frederiksborg. Er det ikke det
der står?

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 10-11-02 12:09

Så mangler du vist kun denne:

> Deres datter Christiane Albertine ?? ?? - Hvad står der??

familien Skope -
Det sidste ord er jeg ikke sikker på.

--
Venligst
Poul F. Andersen

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 10-11-02 12:15

<familien Skope -
<Det sidste ord er jeg ikke sikker på.

Sikke noget sludder jeg skrev!
Det er jo datteren det drejer sig om!

E?milie Rafn

--
Venligst
Poul F. Andersen

Fra : Sv. Haakon Jensen

Dato : 10-11-02 12:27

"Poul F. Andersen" <paogba@oncable.dk> skrev i en meddelelse

| <familien Skope -
| <Det sidste ord er jeg ikke sikker på.
|
| Sikke noget sludder jeg skrev!
| Det er jo datteren det drejer sig om!
|
| E?milie Rafn

Læser du Rafn? Det ville være det naturlige, men jeg har svært ved at se
R'et, men med god vilje nok f'et.

Hilsen
Svend Haakon

Fra : Sv. Haakon Jensen

Dato : 10-11-02 12:16

| Sognepræst Konrad Albert - Hvad er efternavnet?
|
| Hans kone Ragnier Henriette ?? Gjedde - Hvad er det manglende navn?
| Hvor er hun født?
|
| Deres datter Christiane Albertine ?? ?? - Hvad står der??

Efter at have fået oplysningerne fra Tom Brøndsted, læser jeg følgende:

Sognepræst Konrad Albert Rafn.

Ragnild Henriette Augusta Gjedde - men i teksten i øvrigt har listeføreren
streg el. bue over u.
fødested Frederiksborg.

MEN datteren??

Tak til Tom Brøndsted
Hilsen
Svend Haakon

Fra : Lars Jørgen Helbo

Dato : 10-11-02 12:59

On Sun, 10 Nov 2002 12:15:49 +0100, "Sv. Haakon Jensen"
<sv-haa@post5.tele.dk> wrote:

> [...]
>
>Sognepræst Konrad Albert Rafn.
>
>Ragnild Henriette Augusta Gjedde - men i teksten i øvrigt har listeføreren

ja.

>MEN datteren??

Jeg tror trods alt, det skal være Christiane Albertine Emilie Rafn.

Det ser ganske vist ikke rigtigt ud som ved faderen; men hvis man
prøver at forestille sig, hvordan han har ført pennen, så mener jeg,
det er samme bevægelse, mens han blot har berørt papiret i forskelligt
omfang.
--
Lars Jørgen Helbo <lars@helbo.org>
http://www.helbo.org

Fra : Nakita

Dato : 10-11-02 13:12

"Sv. Haakon Jensen" skrev d. 10-11-02 12:16 dette indlæg :
> Sognepræst Konrad Albert Rafn.
>
> Ragnild Henriette Augusta Gjedde - men i teksten i øvrigt har
> [...]

I lidt ældre tid var det ikke ualmindeligt, at man satte en bue over
u'er - jeg tror det var for at man ikke skulle forveksle et u med 2
i'er. Jeg lærte det i skråskrift i skolen sidst i 40'erne.

Hilsen kg

http://www.kandu.dk/

Fra : Lars Jørgen Helbo

Dato : 10-11-02 17:59

On Sun, 10 Nov 2002 12:12:07 GMT, "Nakita" <Nakita.news@kandu.dk>
wrote:

>I lidt ældre tid var det ikke ualmindeligt, at man satte en bue over
>u'er - jeg tror det var for at man ikke skulle forveksle et u med 2
>i'er. Jeg lærte det i skråskrift i skolen sidst i 40'erne.

Nej, det var nu fordi der i gotisk skrift ellers ikke var nogen
forskel på u og n.

Iøvrigt var det slet ikke det spørgsmålet handlede om, suk! Endnu
engang har www.kandu.dk bevist sin umulighed - bringer diskussionen
her fra gruppen, men bringer ikke den binære gruppe, så dem der læser
på kandu ikke aner, hvad sagen drejer sig om.

Fra : tovekrog

Dato : 10-11-02 18:51

"Sv. Haakon Jensen" skrev d. 10-11-02 11:26 dette indlæg :
> [...]
navn?
> Hvor er hun født?
>
> Deres datter Christiane Albertine ?? ?? - Hvad står der??

Jamen, hvordan kommer man ind i binær gruppen ? Jeg har forsøgt flere
gange, men det er ikke lykkedes mig. Har det noget med internetudbyderen
at gøre ?
Hilsen Tove Krog

http://www.kandu.dk/

Fra : Lars Jørgen Helbo

Dato : 11-11-02 22:18

On Sun, 10 Nov 2002 17:51:18 GMT, "tovekrog" <tovekrog.news@kandu.dk>
wrote:

>Jamen, hvordan kommer man ind i binær gruppen ? Jeg har forsøgt flere
>gange, men det er ikke lykkedes mig. Har det noget med internetudbyderen
>at gøre ?
>Hilsen Tove Krog

Jamen det kan du netop ikke via Kandu. Du skal istedet på Usenet.
D.v.s. du skal bruge en news-reader (f.eks. Outlook Express, Agent,
XNews etc.) og så skal du ind på din udbyders news-server.