Remake af Den eneste ene
Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 10-11-02 11:24

I aften sender TV 2 Den eneste ene. I den forbindelse vil jeg lige poste et
link til en anmeldelse af den engelske remake The One And Only. I
hovedrollen ses Richard Roxburgh, der nok bedst kendes fra Moulin Rouge,
hvor han jo spillede The Duke. De andre skuespillere kender jeg ikke rigtigt
(udover middelmådige Patsy Kensit).

http://www.bbc.co.uk/films/2002/10/08/the_one_and_only_2002_review.shtml

Det lader til at Nightwatch ikke var en enlig svale, men en forløber for en
mindst lige så ringe film...

MvH Mikkel

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 10-11-02 13:21

Mikkel Knudsen skrev:

http://www.bbc.co.uk/films/2002/10/08/the_one_and_only_2002_review.shtml

> Det lader til at Nightwatch ikke var en enlig svale, men en
> forløber for en mindst lige så ringe film...

Av ja, dén anmelder har i hvert fald ikke meget positivt at sige.

Man kunne dog ønske at få at vide, hvad den pågældende anmelder
syntes om Den eneste ene, for det er svært at vide, om det er
historien og idéen eller blot udførelsen, han ikke kan lide.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 10-11-02 13:28

Peter Brandt Nielsen skrev:

> Man kunne dog ønske at få at vide, hvad den pågældende anmelder
> syntes om Den eneste ene, for det er svært at vide, om det er
> historien og idéen eller blot udførelsen, han ikke kan lide.

Han skrev da vist noget med "paper-thin story" i slutningen, men
refererede muligvis til genren.

--
Mvh. Peter
"Computers are useless; they can only give you answers."

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 10-11-02 18:33

Peter Bjerre Rosa skrev:

> Han skrev da vist noget med "paper-thin story" i slutningen, men
> refererede muligvis til genren.

Måske formulerede jeg mig også lidt klodset. Men sagen er jo, at
"Den eneste ene" bestemt have en papirstynd historie, men det var da
en knaldgod film alligevel. Jeg håber at finde ud af i aften, om den
stadig er det fem år efter.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Peter Loumann

Dato : 10-11-02 22:42

On Sun, 10 Nov 2002 18:33:26 +0100, "Peter Brandt Nielsen"
<peterbrandtnielsen@hotmail.com> wrote:

>sagen er jo, at
>"Den eneste ene" bestemt have en papirstynd historie,

Ja. Men det er ikke historien, der bærer filmen.

>men det var da en knaldgod film alligevel.

Ganske bestemt! Jeg har lige set den for første gang. Fremragende!
Især er Sidse Babett Knudsen genial. Men hele kompositionen og
samspillet er også fine.

>Jeg håber at finde ud af i aften, om den stadig er det fem år efter.

Det kan du så formentlig bekræfte. Men det er vist kun 3 år, tekst-tv
siger 1999.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 11-11-02 12:39

Peter Loumann skrev:
> Ganske bestemt! Jeg har lige set den for første gang. Fremragende!
> Især er Sidse Babett Knudsen genial. Men hele kompositionen og
> samspillet er også fine.

Jeg så den for anden gang, men den var vel nærmest bedre, end jeg
huskede den. Den er meget, meget gennemført i blandt andet skuespil,
instruktion og anvendelse af musik. Forrygende underholdning.

> Men det er vist kun 3 år, tekst-tv siger 1999.

Ja, det er rigtigt.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Peter Loumann

Dato : 11-11-02 13:02

On Mon, 11 Nov 2002 12:38:46 +0100, "Peter Brandt Nielsen"
<peterbrandtnielsen@hotmail.com> wrote:

>Den er meget, meget gennemført i blandt andet skuespil,
>instruktion og anvendelse af musik. Forrygende underholdning.

Det, der egentlig imponerer mig mest, er, at man kan lave den
slags film herhjemme. Dejlige romantiske komedier stort set uden
historie er traditionelt Hollywoods speciale. De fleste af den slags
film keder mig til døde, men bestemt ikke denne.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Peter B. Juul

Dato : 11-11-02 15:18

Peter Loumann <peloda@tiscali.dk> writes:

> [...]
> historie er traditionelt Hollywoods speciale. De fleste af den slags
> film keder mig til døde, men bestemt ikke denne.

Den Eneste Ene følger sandelig heller ikke Hollywood-formlen for den
genre.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I Århus putter de brun sovs på bøfsandwich!
The RockBear. ((^)) Jeg har selv oplevet det, og det fik mig næsten til

Fra : Peter B. Juul

Dato : 11-11-02 15:17

> Ja. Men det er ikke historien, der bærer filmen.

Og så alligevel: Den er ikke uhyre kompleks, men den er utroligt
stærk. Det er ikke en plidderpladder-historie, hvor lette beslutninger
blæses op til orkaner.

Det er en solid, barsk film om tilværelsens realiteter, hvor vi bliver
vækket fra den rolige familieidyl af noget så ligegyldigt som behovet
for at købe mælk og den deraf følgende urimelige pludselighed, som
virkeligheden nu engang er så fuld af. Og så er det endda Susanne Bier
i "romantisk komedie"-mode. Hun kan være meget, meget barskere.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Og hvis man vælter en planet
The RockBear. ((^)) alligevel, så smelter den."

Fra : Peter Loumann

Dato : 11-11-02 21:48

On 11 Nov 2002 15:17:25 +0100, pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B.
Juul) wrote:

> [...]
>stærk. Det er ikke en plidderpladder-historie, [...]
>Det er en solid, barsk film om tilværelsens realiteter, hvor vi bliver

Ja. Som vistnok i alle rigtig gode komedier ... Men er det ikke også
sådan, at man kan vælge at lede det være og bare hyggemore sig?

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Jesper

Dato : 10-11-02 17:53

Mikkel Knudsen <MS_Knudsen@yahoo.com> wrote:

> (udover middelmådige Patsy Kensit).

Hva'beha'r??? Jeg er stor fan af den søde Patsy Kensit, hun var
fremragende i Absolute Beginners og Lethal Weapon 2 og så synger hun
iøvrigt glimrende (hun var/er sangerinde i Eighth Wonder)
--
Jesper myem@il -> lustmagnet {at} sexmagnet [dot] com

På utallige opfordringer, re-premiere: Socialdemokrater på bjørnetjenste
Premiere: Labour begår selvmord "En lige højre" Venstrepressen

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 11-11-02 16:50

"Jesper" <spam@spam.spam.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> fremragende i Absolute Beginners og Lethal Weapon 2 og så synger hun
> iøvrigt glimrende (hun var/er sangerinde i Eighth Wonder)

Hver sin smag :)

MvH Mikkel