Hvem kan hjælpe mig med at finde den rigti~
Fra : Christian Thorsen

Dato : 10-11-02 11:13

Hej!

Jeg har netop fået sat et nyt motherboard i mit kabinet og installeret
Windows 98.

Microstar MS6166 ver 1.0 Slot 1,
http://www.msi.com.tw/program/support/manual/mnu/spt_mnu_detail.php?UID=266&
NAME=MS-6166

Problemet er at Windows 98 ikke finder den rigtige VGA-driver!

Jeg har prøvet at søge på "MS 6166" og "vga driver" på www.msi.com.tw, men
jeg kan ikke rigtigt finde den rigtige on-board VGA-driver til Windows 98.

Jeg kan selvfølgelig disable skærmkortet på motherboardet, men jeg vil
hellere finde den rigtige driver til dét VGA som sidder på mobo!

Er der ikke en venlig sjæl, som kan sige mig, hvad jeg skal downloade ???
Tusind tak til alle som kan hjælpe!!!

--
Hilsen

Christan

Fra : Christian Thorsen

Dato : 10-11-02 11:21

Skal man typisk også flashe BIOS for a få on-board-VGA til at virke?

Hilsen

Christan

Fra : Peter Pan

Dato : 10-11-02 11:41

"Christian Thorsen" <nospam@hotmail.com> wrote in message
> Microstar MS6166 ver 1.0 Slot 1,
> Problemet er at Windows 98 ikke finder den rigtige VGA-driver!

Det har et onboard ATI 128VR grafikchip på sig.
Prøv med denne:
http://mirror.ati.com/support/drivers/winme/winmer1284137192.html

> Skal man typisk også flashe BIOS for a få on-board-VGA til at virke?

Nej, slet ikke. Du kan jo ikke flashe biosen uden skærm....

Mvh
Anders

Fra : Luke

Dato : 10-11-02 11:34

Sikker på den hedder MS6166 ?

Fra : Luke

Dato : 10-11-02 12:00

Fandt ud af at den har et ATI128 VR chipset i.
Så prøv hos ATI.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 10-11-02 12:14

Christian Thorsen wrote:
> Jeg har netop fået sat et nyt motherboard i mit kabinet og installeret
> Windows 98.

Fulgte der ikke en cd med drivere med det bundkort? Hvis ikke så få
af i dem du fik bunkortet af og ryst den ud af dem.

mvh
Henning